Barneforsikring - nødvendig?

frkfiolar

Flørter med forumet
Hva tenker dere om barneforsikring? Er det nødvendig? Jeg er så i tvil om vi skal bestille det for lillefrøken. Erfaringer eller tanker tas imot med takk! [emoji5]
 
Takk for svar, dere! :) Må sette meg ned og gjøre litt research om hva som er viktig å se etter i en sånn forsikring, tror jeg. Er jo en jungel av barneforsikringer der ute også, akkurat med alt annet... :eek:
 
Vi konkluderte med forsikring pga uføreforsikring med eldste. Utenom det så vi ikke helt behovet, men man får ikke kun ufør.
Så da ble det sånn med begge to :)
 
Det kan nok være lurt. Hos oss inngår barn i vår familieforskning som har ganske bra dekning. Men hadde det ikke gjort det, så hadde vi nok skaffet egen barneforsikring.
 
Har ordnet barneforsikring hos Gjensidige, og valgt noe uføreforsikring i tillegg utenom den standardforsikringen.
 
Last edited:
Har du økonomi til å ta alle økonomiske utgifter om ungen blir syk, liggende på sykehus ifht lønn, kommer ut for en ulykke og trenger hjelpemidler eller behandling selv trenger du ikke forsikring. Om ikke, anbefaler jeg det på det varmeste❤️
 
Har du økonomi til å ta alle økonomiske utgifter om ungen blir syk, liggende på sykehus ifht lønn, kommer ut for en ulykke og trenger hjelpemidler eller behandling selv trenger du ikke forsikring. Om ikke, anbefaler jeg det på det varmeste❤️

Det stemmer ikke helt, forsikringene dekker også dersom barnet får varig skade/sykdom som de også må leve med i voksen alder, dvs det kompenserer for den potensielle inntekten de taper ved å aldri ha vært i jobb. Man får ikke akuratt mye å rutte med om man blir ung ufør fra 18 år. En barneforsikring dekker med livsvarige uføreutbetalinger i tillegg til alt det andre:) så jeg kpmmer uten tvil til å tegne det av den grunn
 
Definitivt! Vi har i IF, de er supergode på barneforsikring. Koster ca. 350 kr per måned per barn.
 
Back
Topp