Barnefar truer

Dere har ingen ordentlig avtale så derfor kan han gjøre som han gjør. Det er som altid to sider av en sak, og vi vet ikke hvorfor du vil ha 70/30. Det bør være en god grunn for det hvis far faktisk har så mye tid at han kan ha barna 50/50

Det her må det nok rettens vei

Sent from my iPho
Seriøst? Med en baby på 6 mnd bo way at en rettsak dømmer 50/50! Og det med god grunn! Spesielt etter kidnapping og trusler - om ungene er store nok så skal samarbeidet mellom foreldrene være bra for 50/50

Sent from my iPhone using BV Forum

Dere har ingen ordentlig avtale så derfor kan han gjøre som han gjør. Det er som altid to sider av en sak, og vi vet ikke hvorfor du vil ha 70/30. Det bør være en god grunn for det hvis far faktisk har så mye tid at han kan ha barna 50/50

Det her må det nok rettens vei

Sent from my iPho

For noe tull... Tror ikke du har helt satt deg inn i dette. Det minste barnet er 6 mnd! Ingen, ingen, ingen dommer hadde gitt barnefar 50% omsorg for dette barnet! Og heller ikke gutten på 6 år. Mor og far samarbeider tydeligvis ikke.. Barnefar driver med trusler.. Og nekter å levete tilbake barna. Tror ikke han stiller spesielt sterkt gitt

Greit at det ofte er 2 sider av en sak.. Men det bf gjør her er uansett hårreisende!

Bf hos meg og skulle ha 50/50 på våres datter da hun var 3 år.. Det kunne han bare glemme.. Og det skjønte han fort også etter mekling hos familievernkontoret.. Nettopp fordi det ikke er anbefalt

Dersom du har hovedomsorgen, barna er bostedsregistrert hos deg OG dere har skriftlig avtale på disse dagene + trusselmeldingen han sendte - så skal du absolutt kontakte politi og barnevernet igjen, for dette er faktisk kidnapping.
Om den som har hovedomsorgen holder igjen ungene fra samvær kan de ikke gjøre noe - men når samværsforelder begår selvtekt så er det kidnapping og kan håndteres av dem.

I tillegg taler det UTROLIG sterkt mot BF med tanke på en eventuell fremtidig rettssak - å bruke trusler, bryte avtaler og holde igjen barna på den måten så og si garanterer at han vil tape rettssaken.

Man dømmer IKKE 50/50-samvær for barn under 7 år med mindre det er SVÆRT spesielle omstendigheter inne i bildet (type man har en velfungerende avtale om delt bosted og en av foreldrene vil bryte den - da KAN den bli opprettholdt).
Familievernkontoret anbefaler ikke 50/50-samvær/delt bosted for barn under 3 år.

Ikke gi deg. Møt opp hos politiet med avtalen og trusselmeldingen. Bli der mens du kontakter BV. La BV og politiet snakke direkte med hverandre i stedet for at de prøver å lempe ansvaret over på hverandre GJENNOM deg.
Skriv ned ALT, lagre meldinger (ta skjermbilde) osv. med tanke på fremtidig bevisføring.

Ønsker deg MASSE lykke til, og ber deg om å ikke falle for fristelsen til å skrive under på noe som helst for å "få fred" - for her har BF helt tydelig IKKE fokus på BARNAS beste, men på "JEG VIL HA".
Du må sette grenser - akkurat som for en toåring.

Dersom du har hovedomsorgen, barna er bostedsregistrert hos deg OG dere har skriftlig avtale på disse dagene + trusselmeldingen han sendte - så skal du absolutt kontakte politi og barnevernet igjen, for dette er faktisk kidnapping.
Om den som har hovedomsorgen holder igjen ungene fra samvær kan de ikke gjøre noe - men når samværsforelder begår selvtekt så er det kidnapping og kan håndteres av dem.

I tillegg taler det UTROLIG sterkt mot BF med tanke på en eventuell fremtidig rettssak - å bruke trusler, bryte avtaler og holde igjen barna på den måten så og si garanterer at han vil tape rettssaken.

Man dømmer IKKE 50/50-samvær for barn under 7 år med mindre det er SVÆRT spesielle omstendigheter inne i bildet (type man har en velfungerende avtale om delt bosted og en av foreldrene vil bryte den - da KAN den bli opprettholdt).
Familievernkontoret anbefaler ikke 50/50-samvær/delt bosted for barn under 3 år.

Ikke gi deg. Møt opp hos politiet med avtalen og trusselmeldingen. Bli der mens du kontakter BV. La BV og politiet snakke direkte med hverandre i stedet for at de prøver å lempe ansvaret over på hverandre GJENNOM deg.
Skriv ned ALT, lagre meldinger (ta skjermbilde) osv. med tanke på fremtidig bevisføring.

Ønsker deg MASSE lykke til, og ber deg om å ikke falle for fristelsen til å skrive under på noe som helst for å "få fred" - for her har BF helt tydelig IKKE fokus på BARNAS beste, men på "JEG VIL HA".
Du må sette grenser - akkurat som for en toåring.

Visste det kom kloke ord når jeg så ditt nick :)

Signerer deg på alt!

veldig viktig at du tar skjermdump av alle meldingene. Veldig kjipt om du mister mobilen din i bakken akkurat i dag og mister alt han har sendt deg. Jeg ble trakassert for over ett år siden, og da skjedde nettopp det. Mista alle meldingene. Forferdelig kjipt da jeg virkelig trengte dem!

Lurer også på hvordan det går med deg nå.

Huff og huff for en grusom situasjon!!
Sorry uttrykket,men det må være helt for jævlig!!:(

Hvordan går det med deg?

Klem:)

Sikkert en veldig forferdelig situasjon for deg å bli nektet å hente barna dine.
Men jeg ser ingen her inne som tenker på barnefaren at han også sikkert kan føle det forferdelig å ikke kunne få se barna sine oftere. Alle tar det som en selvfølge at det er hos mor barna skal bo mest når forholdet er over. Tror nok mange fedre føler det samme tapet overfor barna sine som det mor føler, etter et brudd i forholdet.
Se det litt fra hans side.......du nekter han mye samvær med barna sine og det syns jeg på en måte blir det samme som at han nekter deg å hentet de hos han. Han har jo sikkert like mye lyst å ha barna sine som det du har.
Nei, bli enige om en samværsavtale og prøv å samarbeide . Jeg har iallfall ingenting til overs for mødre som nekter pappaer å se barnet sitt.........finnes nok av pappaer som ikke er interessert til å ha samvær med barnet,så vær glad for at han vil det.

Sikkert en veldig forferdelig situasjon for deg å bli nektet å hente barna dine.
Men jeg ser ingen her inne som tenker på barnefaren at han også sikkert kan føle det forferdelig å ikke kunne få se barna sine oftere. Alle tar det som en selvfølge at det er hos mor barna skal bo mest når forholdet er over. Tror nok mange fedre føler det samme tapet overfor barna sine som det mor føler, etter et brudd i forholdet.
Se det litt fra hans side.......du nekter han mye samvær med barna sine og det syns jeg på en måte blir det samme som at han nekter deg å hentet de hos han. Han har jo sikkert like mye lyst å ha barna sine som det du har.
Nei, bli enige om en samværsavtale og prøv å samarbeide . Jeg har iallfall ingenting til overs for mødre som nekter pappaer å se barnet sitt.........finnes nok av pappaer som ikke er interessert til å ha samvær med barnet,så vær glad for at han vil det.

Hvor skriver hun at hun nekter bf å se barna mer enn feks 30%?

Jeg og bf har samværsavtale på 70/30.. Har også sagt at han er hjertelig velkommen til feks å ta med datteren våres på kino utenom avtalen.. Familiemiddager.. Fisketur osv.. Ikke en eneste gang har han hatt henne 1 ekstra dag på 4 år... Han og truet med 50/50... Men det var kun pga økonomiske hensikter.

Og sånn som bf gjør her, kan du umulig være enig i. Han fratar et spedbarn kontakt med mor. Kanskje hun ammer også. Nei, vet du hva.. Her gjør bf en stor feil!

Og tenke på bf?? Hva med barna?? Er jo de man skal tenke på. De har rett på trygge rammer. Og det bidrar ikke far med her

I en slik situasjon hadde jeg tatt kontakt med barnevernet/familiekontor! Man må jo få til en avtale, som og må følges!

Jeg og bf har samværsavtale på 70/30.. Har også sagt at han er hjertelig velkommen til feks å ta med datteren våres på kino utenom avtalen.. Familiemiddager.. Fisketur osv.. Ikke en eneste gang har han hatt henne 1 ekstra dag på 4 år... Han og truet med 50/50... Men det var kun pga økonomiske hensikter.

Og sånn som bf gjør her, kan du umulig være enig i. Han fratar et spedbarn kontakt med mor. Kanskje hun ammer også. Nei, vet du hva.. Her gjør bf en stor feil!

Og tenke på bf?? Hva med barna?? Er jo de man skal tenke på. De har rett på trygge rammer. Og det bidrar ikke far med her
Syns det egentlig blir feil å nekte barnefaren bare 30% samvær hvis ønsket til faren er mer. Men selvfølgelig må jo pappaen

Og sånn som bf gjør her, kan du umulig være enig i. Han fratar et spedbarn

kontakt med mor. Kanskje hun ammer også. Nei, vet du hva.. Her gjør bf en stor feil!

syns det blir feil å tilby pappaen bare 30% hvis han gjerne vil ha de 50%. Tenk på hvordan dere hadde følt det hvis dere bare fikk se barna deres 30% da? Men selvfølgelig må han være voksen nok til å ta ansvar og samarbeide med mammaen slik at barna har det godt. Dere må huske på at pappaer også har samme kjærlighet til barna sine som det mødrene har,bare at de kanskje viser det på en annen måte. Og fordi om esken din ikke har stilt opp nok,betyr det ikke at alle fedre er slik.

Dersom han hadde prøvd å samarbeide hadde det sikkert vært mulig med mer samvær på en ok måte som både er stabilt og bra for barna og som fungerer for begge foreldrene. Å gjøre det på denne måten er FEIL! Og et barn skal være mest hos hovedomsorgsgiver, uansett om dette er mor eller far. Det er fordi det blir minst mulig forandringer midt i et samlivsbrudd. Og som regel er det mor som er hovedomsorgsgiver for de minste bana av biologiske grunner.

Sent from my iPhone using BV Forum

Syns det egentlig blir feil å nekte barnefaren bare 30% samvær hvis ønsket til faren er mer. Men selvfølgelig må jo pappaen

syns det blir feil å tilby pappaen bare 30% hvis han gjerne vil ha de 50%. Tenk på hvordan dere hadde følt det hvis dere bare fikk se barna deres 30% da? Men selvfølgelig må han være voksen nok til å ta ansvar og samarbeide med mammaen slik at barna har det godt. Dere må huske på at pappaer også har samme kjærlighet til barna sine som det mødrene har,bare at de kanskje viser det på en annen måte. Og fordi om esken din ikke har stilt opp nok,betyr det ikke at alle fedre er slik.

Ja, jeg enig i at fedre kan ha samme kjærlighet til barna men i ett brudd er det faktisk ikke snakk om hvor mye mor eller far får se barna men hva som er TIL BARNETS BESTE!!!!

Det kan være 30/70 % om de er små, mindre eller overhodet ikke om en av partene ikke er gode omsorgspersoner og 50/50 % når barnet er stort nok og foreldrene har ett godt samarbeid. Når barna er små slik som hos HI spiller det ingen rolle hvilken sorg far har i forhold til å ikke se barna. I den alderene disse barna er i har de ikke godt av å være delt mellom to hjem, og de trenger ett primærhjem som de kan forholde seg til.

F.eks den minste på 6 måneder er veldig liten. Mine hadde fortsatt ikke vært borte fra meg mer enn noen timer på dette tidspunktet. Det faller på sin urimelighet at far da skal ha annenhver uke. Hun har være glad hvis hun gir 30 % for dette hadde ikke jeg med en så liten baby. Og jeg forstår innlegget sånn at på mekling er det kommet frem at barna skal være mest hos mor, da begår han kidnapping av egne barn og skyter seg selv i foten videre i prosessen ved denne handlingen.

Når det er sagt, må alle foreldre i mekling "bevise"" hvorfor barna skal bo hos dem. Jeg mener per dags dato at det er ikke rart at de fleste havner hos mor men det er ikke sagt at hvert tilfelle burde vurderes individuelt.

Nei, selvsagt betyr det ikke det.. Men det er barna man skal tenke på.. Ikke at pappaen vil. Det er barn som har rettigheter.. Ikke far.. Sånn sett. Barn har rett på heter det

Skjønner godt at far vil ha mer enn feks 30.. Men nå nevner moren at det er pga økonomi. Og om det er tilfelle, så er det ikke annet enn egoistisk.

Det er ikke anbefalt å ha 50/50% fordeling på små barn.. Og da kommer man ikke langt med at man vil... Her må barnas beste komme i fokus. Ikke foreldrenes egoisme.

Tenk deg selv om ditt barn på 6 mnd skulle ha vært borte fra deg en hel helg? Det hadde ikke det lille barnet hatt godt av.

Ja, jeg enig i at fedre kan ha samme kjærlighet til barna men i ett brudd er det faktisk ikke snakk om hvor mye mor eller far får se barna men hva som er TIL BARNETS BESTE!!!!

Det kan være 30/70 % om de er små, mindre eller overhodet ikke om en av partene ikke er gode omsorgspersoner og 50/50 % når barnet er stort nok og foreldrene har ett godt samarbeid. Når barna er små slik som hos HI spiller det ingen rolle hvilken sorg far har i forhold til å ikke se barna. I den alderene disse barna er i har de ikke godt av å være delt mellom to hjem, og de trenger ett primærhjem som de kan forholde seg til.

F.eks den minste på 6 måneder er veldig liten. Mine hadde fortsatt ikke vært borte fra meg mer enn noen timer på dette tidspunktet. Det faller på sin urimelighet at far da skal ha annenhver uke. Hun har være glad hvis hun gir 30 % for dette hadde ikke jeg med en så liten baby. Og jeg forstår innlegget sånn at på mekling er det kommet frem at barna skal være mest hos mor, da begår han kidnapping av egne barn og skyter seg selv i foten videre i prosessen ved denne handlingen.

Når det er sagt, må alle foreldre i mekling "bevise"" hvorfor barna skal bo hos dem. Jeg mener per dags dato at det er ikke rart at de fleste havner hos mor men det er ikke sagt at hvert tilfelle burde vurderes individuelt.

Helt enig!

Hei.. jeg er nå veldig engstelig får mine 2 små gutter.
Vi har 2 sønner, en på 2 år og en på 6mnd.
Meg og bf har en stooor konflikt mellom oss, å han vil ikke samarbeide.
han vil ha ungene 50/50 uansett alder. fordi det er like mye hans barn.
jeg vil ha de 70/30, å har mange grunner til det.
Greia er at han på 6mnd IKKE er anbefalt å sove hos andre enn hovedomsorgspersonen sin - altså meg!
Dette godtok ikke bf. Så Torsdag som var nå, skulle han egentlig ha dem på dagsbesøk, men maste seg til ha ha han eldste på overnatting til fredag, mens minsten skulle hentes torsdag kl 17.
Da vi kom på døra å skulle hente minsten, kommer faren til bf ut å sier "det er forandring i planene, dere får ikke med ......... hjem"
Jeg ble helt knekt, å vondt inni meg at noen NEKTER meg å si min baby på 6 mnd!!!
Politiet kunne heller ikke hjelpe, heller ikke BV.
Fredagen kom, å avtalen var at bf skulle levere ungene før leggetid på formiddagen, altså før 12.
Vi hørte ingenting fra han, å han leverte ikke ungene.
Vi har skriftelig avtale på disse dagene ang. henting/levering. Å han bryter avtalen å holder meg unna.
Så kom meldingen " Du skal godta at ungene er hos meg annen hver helg og en dag i uka med overnatting, begge ungene" hvis du ikke skriver under på dette. får du ikke ungene. når jeg har lest igjennom å godtatt avtalen, blir ungene levert ut..

Ja bf er ikke slem mot ungene, men han tenker PENGER og sine egne behov foran dems.
jeg vil også at ungene skal treffe sin far. MEN IKKE PÅ DETTE VISE!

Han bruker ungene som pressmiddel, det er jo helt sykt !!!!
Å han skriver skriftelig at han vil ha de 50/50, å samtidig at jeg er altfår ustabil til å ha ungene..
hvorfor vil ha da jeg skal ha ungene 50% generelt ? han sier masse imot seg selv.
Saken blir lagt inn til retten til uka. får dette går får mye utover barna!!!

Svar:
Dere må bo nært (samme plass omegn ) for at far kan ha 50/50. Du begrunner ikke dine krav til 70/30 - som gjør at jeg fortsatt ikke ser ditt behov som større enn barnefaren sitt til å ha 50/50. Og du nevner det er av økonomiske årsaker til at barnefaren vil ha 50/50, og der kan jeg velge å tenke det samme om den som vil ha 70/30. Familievernkontoret anbefaler, mener og tenker det beste er nok at mor har et lite barn prosentmessig mer, og er enig, men toåringen ser jeg ingen grunn til at den ene skal ha mer enn den andre når begge bor på samme plass og omegn. Men dette er min mening og alle familier har forskjellige behov og meninger om dette. Ingen fasit.

Jeg hadde tatt med alle meldinger fra han og vist frem på politistasjonen, og krevd å få hjelp til å hente hjem barna. Videre ville jeg tatt vare på alt av meldinger i tilfelle problemet skulle gjenta seg. Håper for barnas del at dere finner en måte å samarbeide på!

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

sign.denne. Uff synes synd på deg og ungene.

Svar:
Dere må bo nært (samme plass omegn ) for at far kan ha 50/50. Du begrunner ikke dine krav til 70/30 - som gjør at jeg fortsatt ikke ser ditt behov som større enn barnefaren sitt til å ha 50/50. Og du nevner det er av økonomiske årsaker til at barnefaren vil ha 50/50, og der kan jeg velge å tenke det samme om den som vil ha 70/30. Familievernkontoret anbefaler, mener og tenker det beste er nok at mor har et lite barn prosentmessig mer, og er enig, men toåringen ser jeg ingen grunn til at den ene skal ha mer enn den andre når begge bor på samme plass og omegn. Men dette er min mening og alle familier har forskjellige behov og meninger om dette. Ingen fasit.

Da burde du sette deg litt mer inn i hva som er anbefalt :) ingen av disse barna er det anbefalt å ha 50/50 på. De er alt for små. Og for større barn. For at dette i det hele tatt bør vurderes.. Så må mor og far ha en godt og tett samarbeid, og bo i nærheten av hverandre. Men her er det altså snakk om så små barn som 6 mnd og kun 2 år. Og da er det ikke anbefalt i det hele tatt. Og om mor går rettens vei, så vinner hun nok frem. Retten dømmer ikke 50/50 på små små barn uansett.

Og vi har da heller ingen krav på å vite mors bakgrunn for hvorfor hun ønsker 70.. Og dessuten er det en vanlig fordeling .

Back
Topp