Barnefar sur for 80% dekningSgrad

August 2014. Er i ferie nå siden arbeidsplasen er stengt.

Da har du krav på 5 ukers ferie neste år! Du bør absolutt lese deg opp mer på hvilke rettigheter du har, evt. snakke med noen som kan hjelpe (f.eks Nav) i forbindelse med søknadsperioden.
Slik jeg leser det burde du ikke nølt med å tatt 100% lønn da dette er mer økonomisk, du slipper at samboeren din blir sur og du kan ta like lang permisjon som med 80% dekningsgrad.[/QUOTE]

Men man mister jo retten til sykepenger osv med ulønna permisjon?

Alle har krav på lovbestemt ferie som er på 4 uker og 1 dag.

Last edited:
Da har du krav på 5 ukers ferie neste år! Du bør absolutt lese deg opp mer på hvilke rettigheter du har, evt. snakke med noen som kan hjelpe (f.eks Nav) i forbindelse med søknadsperioden.
Slik jeg leser det burde du ikke nølt med å tatt 100% lønn da dette er mer økonomisk, du slipper at samboeren din blir sur og du kan ta like lang permisjon som med 80% dekningsgrad.

Men man mister jo retten til sykepenger osv med ulønna permisjon?[/QUOTE]
Om det ikke er noen grunn til at du skal forvente sykemelding når du kommer i jobb igjen, er det jo veldig dumt å gå glipp av penger i permisjonstiden. Det er jo ikke slik at du mister retten til sykepenger, men de regnes jo evt ut fra et snitt siste 3/6/12 mnd/siste 1-3 år dersom du har varierende inntekt. Da kommer ikke de ulønnede ukene med om jeg har forstått dette rett. Altså ingen stor krise tenker nå jeg.....

Back
Topp