Barnefar som spiller pcspill?

Petrinemor97

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Er det flere her inne som har mann, kjæreste, samboer, kommende bf osv. Som driver å spille pcspill?

Er veldig spent på om han klarer å legge fra seg spillingen litt og være interessert i å være far. Håper på det, men skal innrømme at jeg har en liten klump i magen at det kan bli veldig vanskelig for han. For egentlig alle vennene hannes er liksom i den spilleverden. Så tror det kan bli veldig vanskelig for han å ned prioritere dem og liksom ikke "miste" dem. Men håper jo at prioritere familie når vi blir det. Han er jo veldig omsorgsfull og en veldig flott mann som jeg elsker veldig mye. Å har troen på at han blir en god far. Iallefall hvis han klarer å få seg en fin balanse mellom de to tingene.

Håper bare at jeg skal slippe og må mase om det og sånn.
For fram til nå er det jo det han driver med på fritiden sin for det fulle.

Noen andre som kan kjenne seg litt igjen, eller har vært borti det før?

Min mann gjør ikke. Var samboer med en tidligere som spilte- og det funket ikke for meg - det var helt krise. Han gikk inn i en spillboble som ikke var mye sunn. Han ble også kjent med en del det inne- men han her var sykelig avhengig. Satt oppe hele natta- og gamet- nei takk[emoji23] Min nåværende mann spiller aldri- Kun FIFA med gutten av og til [emoji87]

Min mann gjør ikke. Var samboer med en tidligere som spilte- og det funket ikke for meg - det var helt krise. Han gikk inn i en spillboble som ikke var mye sunn. Han ble også kjent med en del det inne- men han her var sykelig avhengig. Satt oppe hele natta- og gamet- nei takk[emoji23] Min nåværende mann spiller aldri- Kun FIFA med gutten av og til [emoji87]

Nei den kan jeg se. Her er det litt av og på hvor avhengi den spillinger er. Han har sutte oppe litt sent noen ganger, men er liksom ikke så ille som en gang i uken da engang, men er aldri sånn oppe hele natten. Kan være at jeg går å legger meg i 11-12 tiden så kommer han mellom 1 og 2. Men er veldig spent på hvordan det kommer til å bli når det blir et barn inne i bildet da :o Håper det går greit da :)

Vi har to barn en gutt på 13 og jente på 7. Han spiller både xboks og PC, jeg har spilt World of Warcraft i 11 år. Har aldri vært noe stress for min del eller han. Må klare å begrense seg. Jeg spiller når unga sover, men ikke så ofte lenger. Han spiller når han vil, men gjør ting som trengs her hjemme også.

Vi har to barn en gutt på 13 og jente på 7. Han spiller både xboks og PC, jeg har spilt World of Warcraft i 11 år. Har aldri vært noe stress for min del eller han. Må klare å begrense seg. Jeg spiller når unga sover, men ikke så ofte lenger. Han spiller når han vil, men gjør ting som trengs her hjemme også.

Godt og høre at det går fint :) Regner med det blir å gå bra her også. Her er det jo bare han som spiller da. men jeg har jo mine hobbyer også da og skjønner jo at det blir mindre tid på det når ongen kommer :)

Godt og høre at det går fint :) Regner med det blir å gå bra her også. Her er det jo bare han som spiller da. men jeg har jo mine hobbyer også da og skjønner jo at det blir mindre tid på det når ongen kommer :)

Dere får nyte friheten nå så lenge dere kan. Ikke bekymre deg. Kjenner mange galere som har blitt fedre og dem har kuttet det ned [emoji4]

Min mann spiller masse om kveldene, og jeg liker egne tid til å se serier og strikke, så her fungerer det fint. Var redd det ikke skulle gå, men her tar han alltid ansvar for ungen og ingen spilling før hun er lagt for kvelden (og det er greit for meg:-) )

Min mann spiller masse om kveldene, og jeg liker egentid til å se serier og strikke, så her fungerer det fint. Var redd det ikke skulle gå, men her tar han alltid ansvar for ungen og ingen spilling før hun er lagt for kvelden (og det er greit for meg:) )

Min mann spiller masse om kveldene, og jeg liker egne tid til å se serier og strikke, så her fungerer det fint. Var redd det ikke skulle gå, men her tar han alltid ansvar for ungen og ingen spilling før hun er lagt for kvelden (og det er greit for meg:) )

Så godt og høre at det funker for dere <3 . Er jo sånn det funker nå at jeg vil ha litt egentid med serie, strikking og mine andre kreative hobbyer. Så regner med det går seg til når man får en liten i hus og ser ansvare som medfølger :)

Har egentlig ikke tenkt så masse på det her før venninnene mine begynte å spørre og sånn om spillinga hans for de syns han spiller så mye, spesielt hvis jeg har besøk så trekker han seg heller unna og spiller istedenfor å høre på jenteprat og jeg skjønner det jo veldig godt, men når de begynte å stille spørsmål om det. Så begynte jeg å tenke mer og mer på det. Men det hadde jo egentlig vært det samme om han var bil intressert og holdt på ute i garasjen hele tiden. Men det med "gaming" er jo blitt sett veldig ned på da. De som "gamer" blir jo ofte tenkt på som slasker og ikke orker å gjøre spesielt mye. Noe som jeg vet ikke trenger å være sant bestandig da. men skjønner jo da at spørsmålene kan komme.

Er det flere her inne som har mann, kjæreste, samboer, kommende bf osv. Som driver å spille pcspill?

Er veldig spent på om han klarer å legge fra seg spillingen litt og være interessert i å være far. Håper på det, men skal innrømme at jeg har en liten klump i magen at det kan bli veldig vanskelig for han. For egentlig alle vennene hannes er liksom i den spilleverden. Så tror det kan bli veldig vanskelig for han å ned prioritere dem og liksom ikke "miste" dem. Men håper jo at prioritere familie når vi blir det. Han er jo veldig omsorgsfull og en veldig flott mann som jeg elsker veldig mye. Å har troen på at han blir en god far. Iallefall hvis han klarer å få seg en fin balanse mellom de to tingene.

Håper bare at jeg skal slippe og må mase om det og sånn.
For fram til nå er det jo det han driver med på fritiden sin for det fulle.

Noen andre som kan kjenne seg litt igjen, eller har vært borti det før?
Gubben min er hardcore pcgamer [emoji28]
Nå går han på skole, men han er faktisk blitt ganske god på å prioritere søvn bare pga det. I helgene kan han gjerne sitte til langt utpå natta, men dette har vi snakket om allerede [emoji4]
Skal han fortsette med det etter at vi får barn så må han være forberedt på å ta nettene, uansett hva og med hvem han spiller. Skal jeg ta morningene så skal jeg få sove på natta (så langt det lar seg gjøre [emoji14]).
Vi har vært en del barnevakt og da er han god på å legge fra seg spillingen helt til unga er lagt. Vil anta at det blir noe spilling på dagtid mens babyen er veldig liten, men han er allerede god på å gjøre det som må gjøres i huset først.

Jeg elsker egentiden min, så vi er egentlig lite sammen som et par [emoji85] (sammenlignet med de fleste parene vi kjenner), men det funker for oss [emoji173]
Vi har en avtale om at begge kan be om tid med den andre og det skal prioriteres [emoji4]

Jeg tror det blir rart for han, men samtidig vil ikke babyen påvirke spilling såååå mye før etter noen måneder. Det er jo ikke så mange timene de er våkne etter "arbeidstid". Og at det blir mindre spilling i helger er han forberedt på [emoji4]

Langt innlegg, men ay.. Stakkars mannen har ventet i 9.5år på å bli pappa til mine barn (selv om vi bare har prøvd i 2.5år[emoji28]).
Han gleder seg sånn til dette, at jeg ikke ofrer gamingen en tanke [emoji7]

Så godt og høre at det funker for dere <3 . Er jo sånn det funker nå at jeg vil ha litt egentid med serie, strikking og mine andre kreative hobbyer. Så regner med det går seg til når man får en liten i hus og ser ansvare som medfølger :)

Har egentlig ikke tenkt så masse på det her før venninnene mine begynte å spørre og sånn om spillinga hans for de syns han spiller så mye, spesielt hvis jeg har besøk så trekker han seg heller unna og spiller istedenfor å høre på jenteprat og jeg skjønner det jo veldig godt, men når de begynte å stille spørsmål om det. Så begynte jeg å tenke mer og mer på det. Men det hadde jo egentlig vært det samme om han var bil intressert og holdt på ute i garasjen hele tiden. Men det med "gaming" er jo blitt sett veldig ned på da. De som "gamer" blir jo ofte tenkt på som slasker og ikke orker å gjøre spesielt mye. Noe som jeg vet ikke trenger å være sant bestandig da. men skjønner jo da at spørsmålene kan komme.
Vi er veldig kjent med det at alle andre lurer på hvordan ting skal og hvordan det allerede fungerer [emoji85]
For noen er det helt merkelig at vi kan ha så mye egentid, men det funker for oss og det er viktigst [emoji173]

Her er det spesielt min mor og min søster som er veeeeeeldig bekymret for denne spillingen [emoji23]

Det er bare en interesse de virkelig ikke skjønner, verre er det ikke [emoji4]

Vi er veldig kjent med det at alle andre lurer på hvordan ting skal og hvordan det allerede fungerer [emoji85]
For noen er det helt merkelig at vi kan ha så mye egentid, men det funker for oss og det er viktigst [emoji173]

Her er det spesielt min mor og min søster som er veeeeeeldig bekymret for denne spillingen [emoji23]

Det er bare en interesse de virkelig ikke skjønner, verre er det ikke [emoji4]

Ja det er jo bra så lenge funker tenker jeg også :)
Men er fortsatt veldig godt og høre at det funker for andre. Da vet jeg nestn at det kommer til å funke her åg og at jeg trenger ikke å tenke så mye mer på dette og iallefall heller ha mer positive tanker til det da :)

Har en kjæreste som spiller FIFA, han spiller så mye han får lov til av meg [emoji87][emoji87][emoji86] neeijda, men det går aldri ut over oss to, og jeg syns egentlig det er digg at han har sin egen greie så kan jeg dulle med det jeg vil i huset [emoji5]

Ja det er jo bra så lenge funker tenker jeg også :)
Men er fortsatt veldig godt og høre at det funker for andre. Da vet jeg nestn at det kommer til å funke her åg og at jeg trenger ikke å tenke så mye mer på dette og iallefall heller ha mer positive tanker til det da :)
Det skjønner jeg [emoji4]
Folk har ofte så veldig dårlig syn på gamere og det er nesten litt sårende.
Gaming er en stor del av hvem mannen min er, og ofte når jeg nevner det så er det mange som forhåndsdømmer han, uten å i det hele tatt ha møtt han [emoji53]

Vi har kjøpt en del gamingrelaterte pappa t-skjorter til han [emoji23]
Det er en stolt gamerpappa skal du skjønne [emoji4]
Og han har sååå lyst til å bruke den lille til litt cosplay [emoji23]

Dette kommer til å gå så bra Petrinemor [emoji4]
Dere blir en familie på deres måte, om ikke helt A4 [emoji6]

Tenker at det handler jo om å kunne prioritere, uansett interesse. Noen digger fotball, andre hockey og noen gamer [emoji4]
Alle må kunne legge fra seg uansett, men ønsker man seg en familie så klarer man det [emoji4]

Så gøy at du også gamer [emoji4]

Det skjønner jeg [emoji4]
Folk har ofte så veldig dårlig syn på gamere og det er nesten litt sårende.
Gaming er en stor del av hvem mannen min er, og ofte når jeg nevner det så er det mange som forhåndsdømmer han, uten å i det hele tatt ha møtt han [emoji53]

Vi har kjøpt en del gamingrelaterte pappa t-skjorter til han [emoji23]
Det er en stolt gamerpappa skal du skjønne [emoji4]
Og han har sååå lyst til å bruke den lille til litt cosplay [emoji23]

Dette kommer til å gå så bra Petrinemor [emoji4]
Dere blir en familie på deres måte, om ikke helt A4 [emoji6]

Så sant så sant <3
Ja jeg har heller ingenting i mot det og syns det er domt det er så mange fordommer rundt det.. For jeg mener det er jo en hobby på lik linje som alle andre hobbyer :o :)

Å jeg regner med vi begge førstår at vi har en helt annen hverdag i vente og det er jo det vi har villet og ikke minst at hverdagen skal gi litt mer mening enn å bare jobbe og være sammen og ikke ha noe annet. Så vi begge gleder oss jo veldig til å kan bli en familie <3

Så sant så sant <3
Ja jeg har heller ingenting i mot det og syns det er domt det er så mange fordommer rundt det.. For jeg mener det er jo en hobby på lik linje som alle andre hobbyer :o :)

Å jeg regner med vi begge førstår at vi har en helt annen hverdag i vente og det er jo det vi har villet og ikke minst at hverdagen skal gi litt mer mening enn å bare jobbe og være sammen og ikke ha noe annet. Så vi begge gleder oss jo veldig til å kan bli en familie <3
Hvis dere ikke har snakket om det så kan det jo være noe å ta opp?
Du kjære, hva tenker du om gamingen når vi går fra 2 til 3?
Vi har snakket masse om forventninger til hverandre i forelderrollen, og jeg tror det var litt godt for han også.
Vi har sett en del eksempler på at far ikke får lov til å delta noe særlig og blir litt tilsidesatt. Dette er superviktig for min at han ikke blir. Han vil være med, på ALT [emoji7]

Min mann spiller masse om kveldene, og jeg liker egne tid til å se serier og strikke, så her fungerer det fint. Var redd det ikke skulle gå, men her tar han alltid ansvar for ungen og ingen spilling før hun er lagt for kvelden (og det er greit for meg:) )

Høres ut som meg og mannen sitt forhold! :) Ikke noe pes her heller, han tar jo sitt ansvar om dagen i tillegg til at jeg også er fan av litt egentid ;)

Jeg tenker at det mest sannsynlig ikke er noe du trenger å engste deg over, men at spillingen vil begrense seg naturlig når barnet kommer og han ser hvor mye ansvar det er å ha barn.

Back
Topp