Barnefar som spiller pcspill?

Hvis dere ikke har snakket om det så kan det jo være noe å ta opp?
Du kjære, hva tenker du om gamingen når vi går fra 2 til 3?
Vi har snakket masse om forventninger til hverandre i forelderrollen, og jeg tror det var litt godt for han også.
Vi har sett en del eksempler på at far ikke får lov til å delta noe særlig og blir litt tilsidesatt. Dette er superviktig for min at han ikke blir. Han vil være med, på ALT [emoji7]

Ja ska prøv å snakk litt med han om det. Vi ha jo snakka om det før lenge si, men da på det tidsponkte så va eg jo ikke gravid og va jo bare vess det skjer. Men eg trur han vil bi veldig intressert. E det eg håp iallefall :) Vil ikke at pappaen ska bi satt tel sies førdi om det ofte kan vell bi sånn. Men kryss fengran før at vi bi en perfekt litn familie <3

Ja ska prøv å snakk litt med han om det. Vi ha jo snakka om det før lenge si, men da på det tidsponkte så va eg jo ikke gravid og va jo bare vess det skjer. Men eg trur han vil bi veldig intressert. E det eg håp iallefall :) Vil ikke at pappaen ska bi satt tel sies førdi om det ofte kan vell bi sånn. Men kryss fengran før at vi bi en perfekt litn familie <3
Noen kvinner tror nok at menn er lite interessert, men i realiteten så er de redde for å "tråkke på vårt domene".
Babyer og barn er liksom en kvinnegreie, men vi lever tross alt i 2018 [emoji23]
Gubben vil helst at vi skal prøve flaske etterhvert så han også kan mate [emoji7]
Han er heeeelt klar for bleieskift og gulping, jeg tror jeg bare kommer til å bli mer forelska i han i småbarnsperioden jeg [emoji28][emoji173]

Min mann er rimelig klistra fast i skjermen :laughing002 men det er heldigvis ikke så ille at han nedprioriterer familien for pc’n da. Når han bestemmer seg for å ikke sitte der så gjør han ikke det, men da kan han heller ikke se skjermen, for han har et spill som står og går døgnet rundt, og får litt noia om han ser at noe skjer på skjermen og han egentlig gjør noe annet(som å spise middag feks.)

Min stefar spilte mye dataspill, men han var en fantastisk far og stefar likevel. Veldig engasjert og kjærlig :)

Har en her, men det er nesten ingenting spilling nå! Kanskje når eg er på jobb og ungene er på skolen! Men eg har snakket med han om forventninger. Er eg hjemme så sitter eg ikkje å slapper av! Eg rydder slik at eg har MYE tid sammen med familien på ettermiddagen og ikkje trenger å tenke på alle de ulike oppgavene som venter på meg. Han såg det litt annerledes. Nå kunne han slappe av, se på serie, spille, gå å drikke kaffi med venner, osv osv. Eg kjent eg ble gal av å komme hjem til enda mer rotete hjem enn det eg forlatte. Så da kom det vel en glose fra en annen verden om at han måtte ta seg selv i nakken og bidra og heller gjøre det andre etterpå som en premie! Vi skal begge to delta i hverdagen og når eg kommer hjem fra jobb og han har vært hjemme hele dagen - så forventer eg at han skal ha gjort noe, og at eg og ungene kommer hjem til middag. Ikkje skylde det på at han bare MÅTTE spille med kompisene sine over headset.

Off, nå hørtes eg streng ut! Hahaha. Det skal sies at han er veldig tilstedeværende og da! En veldig god og omsorgsfull pappa og veldig bevist over hva han ønsker i barneoppdragelse og er flink å finne på ting med de osv osv osv! Men det er det lille irritasjonsmomentet. Så glad han hørte etter hva eg sa ❤️

Gubben spilte data da vi fikk nr 1. Men han var veldig flink likevel. Engasjert og rolig. Selv om jeg ikke alltid syntes spillingen passet inn.. Men han vokste det fra seg. (Vi var akkurat 20 det året vi ble foreldre).

Mannen her spiller ganske mye, men er en flink pappa fordi. Må innrømme at jeg skulle ønske han spilte litt mindre da..

Back
Topp