Barnefar og nattevåk

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Hvor mye gjør bf hos dere på nattestid i helgene og ellers når han måtte ha fri? Har en mann med ett utrolig godt sovehjerte og jeg må omtrent sparke han ut av senga for at jeg skal få litt avlasting. Og allikevel får han det til å bli verdens undergang at han ikke får sove når han er trøtt. Nå har vi hatt en av de beste nettene til nå hvor mini har ligget o babynest hele natten med unntak av 1 mating (ammer og gir mme). Lar mannen finne mme mens jeg ammer men han virker som om han heller vil sove og jeg får dårlig samvittighet for å vekke han. Jeg har til nå sovet dårlig da mini har ligget klistret til meg hele natten så jeg sover kanskje max 2-3 timer hver natt og våkner med vond rygg. Får ikke sovet på dagtid heller da mini enten er lys våken eller våkner kort tid etter jeg har lagt han i babynest eller vogn. Må helst gå tur eller kjøre skal han sove andre plasser enn i armene mine på dagtid..

Haha! Hele det innlegget ditt er prikk lik meg og bf, bortsett fra at min fortsatt er klistret fast i meg, og kommer nok til å fortsette å være det frem til tarmene deres kan passere luft selv, og jeg gir han ikke mme.
Si ifra hvis du finner ut av det, jeg fant ut at det tar like lang tid å vekke han, som å gjøre alt selv, så jeg gjør alt selv.

Så langt har jeg tatt henne alene om nettene, men da har han stått opp og levert storebror i barnehagen hver morgen før jobb slik at jeg kan sove til 9-10.. Han sover så tungt om natten at jeg må jo våkne uansett for å vekke han, så det hadde ikke vært så mye hjelp i han uansett Heldigvis sover jentungen godt om natta, så det har ikke vært så lenge jeg må opp hver gang :)

Mannen min er ikke akkurat på tilbudssiden om natta han heller. Jeg tar alt av mating, byssing og bæring, samt at mini aller helst vil sove på brystet mitt. Jeg gir kun mm, men er oppe 3-4 ganger og bruker mye tid på å få han til å sove. Ofte er det jeg som må levere storesøster i bhg og må opp kl 07:30. Sliter med å få sove på dagtid, så begynner å bli ganske koko av lite søvn nå.

Tenkte på å lage en slik tråd selv da jeg er nysgjerrig på hvordan andre gjør det. Her er det også jeg som gjør alt om natta. Ammer jo, så føler ikke bf egentlig skal behøve å stå opp siden han må på jobb hver dag. Han sover og veldig tungt så det får bare være sånn tenker jeg. Hadde ikke tenkt sånn da jeg var gravid. :P

Ja, tenker også det er lite vits i å vekke bf bare for å bytte bleie, liksom...
Han jobber, og han må allerede opp kl 6 for å gå med bikkja før jobb, og han lager middag og tar småtteri rundt i leiligheten, så han gjør egentlig mer enn meg disse dager.
Men vi er veldig heldige som har baby som kun våkner en gang om natten, og så igjen kl 7-ish for så å sove videre igjen til kl 9-10-ish, og så igjen til kl 12-13 :p
Han har et godt sovehjerte på natten, men et dårlig ett på dagen.
Men det passer bedre det, enn omvendt :)

Her er han veldig hjelpsom og tar med glede en eller to netter i helgene .... Er jeg kjempe sliten å trøtt så tilbyr han seg å avlaste meg litt i ukedagene og, men det lar jeg han ikke gjøre for han må jobbe stakar.... Men er veldig god hjelp å få en natt uten mating i ny og ne hehe

Vi har ei frøken som våkner bare et par ganger i løpet av natta, da er det pupp og kanskje ny bleie så sovner hun igjen. Dermed er det lite vits å vekke mannen, jeg er våken og ammer uansett så da kan jeg like gjerne ta den bleien også. De første dagene hjemme gjorde han det, for da spilte ikke kroppen min helt på lag og mannen måtte ta henne opp av senga for meg også. På dagtid når han er hjemme er han flink å avlaste så jeg får duppet litt, for da skal det gjerne litt mer til enn puppen for at hun blir fornøyd :-)

Min mann tar han hvis han er veldig urolig på kvelden når vi har lagt oss, og jeg er utslitt. Baby sover fra 23 til 06.30 så vi er ikke oppe om natten :)

Mannen sover, jeg bysser.
I perioder sover vi på hvert vårt rom for at begge foreldre skal få nok søvn.
Snuppa sover bedre ved siden av meg, men det nytter ikke når mannen er i senga samtidig. ;-)

Dette er barn nr tre og jeg kan for første gang si at jeg sover når baby sover, hurra!
Kjempevanskelig med de to eldste, men nå er jeg mye mer avslappa og sovner lettere enn før. 11 år med barn setter kanskje spor? ;-)

Som en trøst; det går over, det vil komme netter og dager der man får sove igjen - selv om det av og til kan ta noen år...

Jeg har investert i denne: ImageUploadedByBV Forum1424429346.041667.jpg

Håper den skal gjøre soveprosessen enda lettere. :-)
Heldigvis sovner min baby ganske lett, bortsett fra 2-3 timer urolighet ved midnatt..

Vi har flaskebaby, men jeg tar alt nattstell i ukedagene, for da må han på jobb. Han sover da på rommet ved siden av. I helgene står han opp så jeg får sove. Dette er nummer to, så vi bruker de samme rutinene som sist, det funka for oss :) Jeg er heldig da, for snuppa sover fra elleve til halv fire, og fra fire til sju stort sett. Så da blir jo ikke jeg utslitt akkurat :)

Hvor mye gjør bf hos dere på nattestid i helgene og ellers når han måtte ha fri? Har en mann med ett utrolig godt sovehjerte og jeg må omtrent sparke han ut av senga for at jeg skal få litt avlasting. Og allikevel får han det til å bli verdens undergang at han ikke får sove når han er trøtt. Nå har vi hatt en av de beste nettene til nå hvor mini har ligget o babynest hele natten med unntak av 1 mating (ammer og gir mme). Lar mannen finne mme mens jeg ammer men han virker som om han heller vil sove og jeg får dårlig samvittighet for å vekke han. Jeg har til nå sovet dårlig da mini har ligget klistret til meg hele natten så jeg sover kanskje max 2-3 timer hver natt og våkner med vond rygg. Får ikke sovet på dagtid heller da mini enten er lys våken eller våkner kort tid etter jeg har lagt han i babynest eller vogn. Må helst gå tur eller kjøre skal han sove andre plasser enn i armene mine på dagtid..
Haha! Hele det innlegget ditt er prikk lik meg og bf, bortsett fra at min fortsatt er klistret fast i meg, og kommer nok til å fortsette å være det frem til tarmene deres kan passere luft selv, og jeg gir han ikke mme.
Si ifra hvis du finner ut av det, jeg fant ut at det tar like lang tid å vekke han, som å gjøre alt selv, så jeg gjør alt selv.
Gir dere probiotika til mini? Jeg kjøpte probiotikapulver på helsekosten og blander det med morsmelk to ganger om dagen putter pulveret i en liten kopp(sånn liten på 30 ml) og setter den under den ene puppen mens hun ammet av den andre, for da fylles den automatisk. Evt kan dere håndpumpe ut litt. Gi på t skje eller rett fra den lille koppen. De har også på apoteket i dråpeform, men den har jeg ikke erfaring med. Tarmene til mini har blitt såååå mye bedre og hun har blitt så flink til å prompe selv.
Btw, her i huset er far faktisk far. Jeg er ikke alenemor. Han bidrar med alt han kan og drar trøtt på jobb daglig. Han er også en sovegris, men har man barn, så har man barn og det sammen.

Gir dere probiotika til mini? Jeg kjøpte probiotikapulver på helsekosten og blander det med morsmelk to ganger om dagen putter pulveret i en liten kopp(sånn liten på 30 ml) og setter den under den ene puppen mens hun ammet av den andre, for da fylles den automatisk. Evt kan dere håndpumpe ut litt. Gi på t skje eller rett fra den lille koppen. De har også på apoteket i dråpeform, men den har jeg ikke erfaring med. Tarmene til mini har blitt såååå mye bedre og hun har blitt så flink til å prompe selv.
Btw, her i huset er far faktisk far. Jeg er ikke alenemor. Han bidrar med alt han kan og drar trøtt på jobb daglig. Han er også en sovegris, men har man barn, så har man barn og det sammen.
Ikke testet det ut men kanskje jeg skal prøve:-)
Tenker akkurat som deg, er han blitt far så kommer det med litt plikter også for dem. Jeg tar mating (han er flink og gir flaske når han er hjemme da). Ellers lager han ofte middag og gjør klar frokost til meg:-) Men ellers må jeg helst minne han på at det er lov for han også å stelle gutten, gjøre litt husarb osv. Er ofte det havner over på meg..

Her er nattevåket mitt ansvar, men bf våkner av og til og kysser meg i panna og stryker meg på kinnet og sier jeg er flink <3 Han ligger sammen med meg, for her ligger snuppa i egen seng frem til hun våkner mellom fem og syv for kosestund med pappa før han drar på jobb :) Ammer fullt, så ikke mye pappa kan gjøre uansett :) Til nå har han jobbet hver helg, så vært lite avlastning på morgenen så jeg kan sove ett par timer uten å uroe meg for å måtte våkne :p Men storesøster på åtte er god å ha :D<3

Hmm... Kanskje man skal prøve det, ja.
Miniform hadde ikke mye virkning.
Takk for tipset!

Ikke testet det ut men kanskje jeg skal prøve:-)
Tenker akkurat som deg, er han blitt far så kommer det med litt plikter også for dem. Jeg tar mating (han er flink og gir flaske når han er hjemme da). Ellers lager han ofte middag og gjør klar frokost til meg:-) Men ellers må jeg helst minne han på at det er lov for han også å stelle gutten, gjøre litt husarb osv. Er ofte det havner over på meg..
Selv om jeg ammer så er det vel så ofte at han går å gir minifom før ammingen og legger henne til å sove etter jeg er ferdig med ammingen. Han tar seg også av frøkna på ett år de gangene hun våkner på natta som er noen ganger iløpet av uka. Tror nok ikke vi kunne fått to tette om vi ikke bidro like mye med det vi kan.

BF kom hjem med dråpene, jeg ba han spørre etter det på apoteket og få spesifisert at det er til ett spedbarn, det var visst dråpene de mente passet best.
Uansett, jeg gav han 5 dråper som bruksanvisningen sier, før han ammet videre, og sovnet.
Han har ikke sparket eller knipt og trykket i søvne EN ENESTE gang!!
Jeg aaaaner ikke om det er Semper dråpene som har funket, eller om han plutselig bare ikke har luft i magen, men hva enn det er - fantastisk!
Tror kanskje han ikke bør få mere Miniform heller, for bæsjen hans har plutselig blitt helt tropisk grønn...

Selv om jeg ammer så er det vel så ofte at han går å gir minifom før ammingen og legger henne til å sove etter jeg er ferdig med ammingen. Han tar seg også av frøkna på ett år de gangene hun våkner på natta som er noen ganger iløpet av uka. Tror nok ikke vi kunne fått to tette om vi ikke bidro like mye med det vi kan.
Mannen min håper også på 2 tette... Han håper på en til en gang mellom mai og august neste år. Får se hva det blir, bli vant til han vi har nå først:-)

Mannen min håper også på 2 tette... Han håper på en til en gang mellom mai og august neste år. Får se hva det blir, bli vant til han vi har nå først:-)
Hadde aldri i livet gått med på det om jeg hadde en mann som ikke bidro på natta... Vi har hatt to kolikkunger...

Back
Topp