barneepelepsi eller kan det være noe annet?

hønepønemor

Gift med forumet
Er litt bekymra for gutten min..innimellom eller nesten hver kveld (om ikke hver kveld) når han skal legge seg, så får han kraftige rykkninger i i kroppen akkurat som han pluttselig blir stiv i armene eller beina og spenner fra seg eller med armene, varer bare ett par sekund, så får ikke helt med meg hva som egentlig skjer..men det skjer når han "slapper av" var èn gang han lå på sofaen og så film at jeg fikk med meg hva som egentlig skjedde, og da fikk han kraftige rykkninger og øyerulling( akkurat som noen skulle slått han hardt i hodet, øyerykninger, rulling) men vare bare noen få sekunder, men kan skje et par ganger..Hin dagen når vi skulle på butikker så kom det noe også, men skjedde så fort at jeg såvidt fikk registrert det, han holdt på å begynne å grine men akkurat da så han bare på meg som om ingenting skulle skjedd[8|]

Er så bekymret for hva dette kan være og værste jeg gjorde nå var å google barneepelepsi for da kom jo det opp mye skremmende[&o] Noen som har vært borti noe lignende eller kan fortelle meg hva det kan være? Har fått time hos lege den 25, men hodet mitt proppes av bekymring og at jeg ikke vet hva det egentlig er, så 25 virker som en evighet[&o]
 
du kan ikke pushe på den timen så han får en sjekk før den 25. da?
må være ekkelt å se han sånn [&o] håper det er noe ufarlig som går over[:)]
 
kan høres ut som epilepsi eller ticks?Ville ringt legen/legevakten neste gang det skjer jeg altså.Er sikkert skremmende for deg.

Epilepsi er ikke farlig,og man får gode medisiner for det nå til dags.Kjenner mange med det,men ser aldri at de har anfall etter at de begynte på medisiner.
 
ORIGINAL: 3xS

du kan ikke pushe på den timen så han får en sjekk før den 25. da?
må være ekkelt å se han sånn [&o] håper det er noe ufarlig som går over[:)]


takk[:)] Ja, de sa jeg skulle se det an litt fremover og hvis det forverret seg eller hvis jeg ble skikkelig beymret så kunne jeg få komme en tidlig morgen en av dagene, har jo examner onsdag og fredag neste uke, så hvis han ikke blir værre venter jeg, men skal se det an, eg godt å vite hvertfall at jeg kan komme tidligere..men greit å forhøre seg litt som f.eks her hvis noen har efaringer, gutten min har en lege som jeg aldri har vært hos før, så fint om noen hadde hatt erfaringer å dele så jeg ev kunne visst hva jeg kan "kreve" at legen bør sjekke..om han ikke gjør det
 
ORIGINAL: GuttasMamma!

kan høres ut som epilepsi eller ticks?Ville ringt legen/legevakten neste gang det skjer jeg altså.Er sikkert skremmende for deg.

Epilepsi er ikke farlig,og man får gode medisiner for det nå til dags.Kjenner mange med det,men ser aldri at de har anfall etter at de begynte på medisiner.


Det var godt å høre[;)][:)] Har ringt legevakten og legekontoret, så nå venter jeg på time den 25, og hvis det skjer noe før da, så skulle eg få en time før det..men avventer litt å ser om det blir verre.
 
hei snuppa... [:)] og takk for sist i byn ;)
 
er skummelt å spekulere i hva det kan være uten å ha sett prøvesvar og slikt. Det kan jo faktisk være det meste i boken, alt fra veldig skummelt til ikke skummelt i det hele tatt. Tror bare man blir gal i hodet om man skal lete frem informasjon på nettet....
 
 
ORIGINAL: valentinesbaby

hei snuppa... [:)] og takk for sist i byn ;)

er skummelt å spekulere i hva det kan være uten å ha sett prøvesvar og slikt. Det kan jo faktisk være det meste i boken, alt fra veldig skummelt til ikke skummelt i det hele tatt. Tror bare man blir gal i hodet om man skal lete frem informasjon på nettet....



Jaaa, det var SÅ kos å treffe på deg[:D]

Ja, sant det ble helt dårlig når jg leste om barneepelepsi på nettet, men jeg klarte ikke la vær siden jeg ikke aner hva det kan være[&o] Derfor jeg spurte her inne tilfelle noen hadde erfart noe av det samme[:)] krysser fingrene for at det ikke er noe alvorlig..men er så ekkelt å ikke vite noe
 
Back
Topp