barnas super show?

ORIGINAL: *BalleFlass*

Ukens høydepunkt her[:)]

er det slutt eller? hvorfor var det ikke i går?

håper det er slutt og at NRK kommer med noe mye bedre (skal nå ikke være så vanskelig å lage noe bedre enn det tullet)

helt talentløst barnetv..

Vi prøver å unngå det..
Ikke helt fornøyd med programmet, nei..

ORIGINAL: lille assa 75

håper det er slutt og at NRK kommer med noe mye bedre (skal nå ikke være så vanskelig å lage noe bedre enn det tullet)

Nei det går intervjurunder til nye programledere nå [:)] vet av ei som er med der..

ORIGINAL: [Malin]

Nei det går intervjurunder til nye programledere nå [:)] vet av ei som er med der..

[:(][:(][:(][:(][:(]
vil jo aldri få noe bra barnetv på lørdagene igjen...bra en kan se på dvd da [:D][:D][:D]

gaah ... dette gidder jeg ikke diskutere flere ganger, har diskutert det opp og i mente sikkert hundre ganger!!

JEG liker det. GULLET liker det. Det er laget på BARNAS premisser. La nå barna få bli UNDERHOLDT!!

For en gjeng med snerpehøner ...

ORIGINAL: mamma_møø

gaah ... dette gidder jeg ikke diskutere flere ganger, har diskutert det opp og i mente sikkert hundre ganger!!

JEG liker det. GULLET liker det. Det er laget på BARNAS premisser. La nå barna få bli UNDERHOLDT!!

Vil heller være en snerpehøne enn å la barna se dette møkkatv...
at det er laget på barnas premisser er bare tull...det er laget på voksnes premiser der de tror det er barnas premiser...
kunne de heller tatt opp problemstillingene og forklart de hvorfor folk gjør ditt og datt...istedet for å gjøre nar av de...forklar de hvorfor folk går med gåstaver istedet for å si de er teite og at de gjør sikkert mye annet teit også...

ORIGINAL: Mikke

Det er et knall bra program for barn. Utrolig godt lagd.
Det er klart de styrer å herjer en del, men klarer ikke å se for meg hva som er galt med programmet. Blir mer bekymret for unger som ser for mye på drømmehagen og slike fordummende program. Men forstår jo at de blir veldig hekta på gjentakelser.

Men jeg syns ikke det er spesielt morsomt, men det er jo ikke jeg som er målgruppa heller da.

Ja, veldig enig. Jeg synes hele greia er slitsomt, men det er jo ungene som skal like det.

Nå har aldri de to eldste mine likt det, men lillemor ser gjerne på det.

men hva med at de oppfordrer til mobbing...de gjør jo narr av uskyldige...ihvertfall de gangene jeg har sett på...
en skal ikke overbeskytte barna, men når en opplever barn i barnehagen som gjør narr av en annen unge og så sier de: jeg kan si det, for de sa det på supershow...en nabo og eldste min gjorde narr av mellomste slik at han kom hjem lei seg...snakket med eldstemann når han kom hjem...da sier han at det var han andre som sa han skulle gjøre det, og jeg fikk senere vite at han (naboen)hadde sett dette på supershow...hva som var skjedd og hva som ble sagt vet jeg ikke, men de sa de kunne for de gjorde det på super show...etter det har mine ikke fått sett supershow...før det skjedde såg jeg alltid det med de...men nå er det full stopp...

skal en godta alt på barnetv bare pga at ungene liker det?

Oppfordrer til mobbing? Når da? Det har jeg aldri sett!!

barn lærer av det de ser. der de voksne gjøre ting så gjør de det også. ser de andre barn gjøre ting så gjør de det også. ser de noen gjør noe på tv så gjør de også slik. så man bør tenke over hva man viser barna.

nei vi ser ikke på dette!
men det er absolutt ikke det værste som finnes av barnetv - uheldigvis.
kommer også litt ann på alderen til barnet hva de kan se og man svarer i tråden gjerne ut fra sitt eget barns alder og hva de forstår.

ORIGINAL: *HeldigGrisen*

Supert program og vi liker det, både voksne og barn[:D]

men hva med at de oppfordrer til mobbing...de gjør jo narr av uskyldige...ihvertfall de gangene jeg har sett på...
en skal ikke overbeskytte barna, men når en opplever barn i barnehagen som gjør narr av en annen unge og så sier de: jeg kan si det, for de sa det på supershow...en nabo og eldste min gjorde narr av mellomste slik at han kom hjem lei seg...snakket med eldstemann når han kom hjem...da sier han at det var han andre som sa han skulle gjøre det, og jeg fikk senere vite at han (naboen)hadde sett dette på supershow...hva som var skjedd og hva som ble sagt vet jeg ikke, men de sa de kunne for de gjorde det på super show...etter det har mine ikke fått sett supershow...før det skjedde såg jeg alltid det med de...men nå er det full stopp...

har selv opplevd det, ikke mange ganger, men det har hendt, mine unger skal ikke lære seg å gjøre narr av andre og såre de med usaklige dume komentarer...men om du tror på det er opp til deg...
den episoden jeg såg da de tok opp gåstaver er låst seg fast i hukomelsen min...husker enda når ungen gikk tur med moren og hun lurte på hvorfor hun måtte gå med skistaver når de ikke gikk på ski...istedet for å forklare hvorfor de gikk med gåstaver fikk ungen si alt mulig stygt om hvor teite de som gikk med gåstaver var...

flere ganger. de ler av andre hele tiden. de som setter seg på prompepute eller de voksne som går i fella når de prøver å komme opp i hytta eller blir dusjet i taperdusjen osv. har overhode ikke sansen for humor på andres bekostning! Hva med litt selvironi?[;)][8D]

at det er laget på barnas premisser er bare tull...det er laget på voksnes premiser der de tror det er barnas premiser...
kunne de heller tatt opp problemstillingene og forklart de hvorfor folk gjør ditt og datt...istedet for å gjøre nar av de...forklar de hvorfor folk går med gåstaver istedet for å si de er teite og at de gjør sikkert mye annet teit også...

OH MY GOD!!!
"Ja, alle barn, no skal dåkk hørra her, at ..." Blir så IRRITERT på alle voksne som mener at barna bare skal få se pedagogiske programmer. Regner med at du ikke ser krim på TV da, i fare for at du blir inspirert og komme til å drepe noen? La nå barna få bli UNDERHOLDT!!! Du ser på tv for å bli underholdt, hvorfor i all verden skal ikke de få lov til det?

Skikkelig mye moral og pedagogikk i fruene, csi og OTH ...

Og jeg ser at du gjentar dette med mobbing - det har jeg aldri sett - og jeg har sett mange episoder. Fint om du kan være mer konkret og vise meg hvor dette har forekommet.

Jenta mi elsker programmet, har ikke hørt om et eneste barn eller noen voksne som ikke liker det... Bortsett fra her inne da [;)]

ORIGINAL: Mrs Lutz

barn lærer av det de ser. der de voksne gjøre ting så gjør de det også. ser de andre barn gjøre ting så gjør de det også. ser de noen gjør noe på tv så gjør de også slik. så man bør tenke over hva man viser barna.nei vi ser ikke på dette!
men det er absolutt ikke det værste som finnes av barnetv - uheldigvis.
kommer også litt ann på alderen til barnet hva de kan se og man svarer i tråden gjerne ut fra sitt eget barns alder og hva de forstår.

barn lærer av barnetv...lar ikke ungene se andre programmer heler, men på nrk er det mest barnas supershow som er værst av det for de minste

Gullet mitt liiker det:) E jo ikkje såå bra at d gjer noke.. men ho lika d.. og d e no d viktigaste.. Da e ho i skikkeli lørdagsmodus og koser seg m snopet sitt!!:) Ho va sikkeli skuffa på lørdag da d ikkje var.. Kjeme snaaart sant mamma?? Ho e 3 i aug.. :)

ORIGINAL: Mrs Lutz

flere ganger. de ler av andre hele tiden. de som setter seg på prompepute eller de voksne som går i fella når de prøver å komme opp i hytta eller blir dusjet i taperdusjen osv. har overhode ikke sansen for humor på andres bekostning! Hva med litt selvironi?[;)][8D]

Hvem er det som ikke har selvironi? [8|]

Dessuten så vil jeg ikke kalle prompeputen og voksenfellen og taperdusjen for mobbing. Barnas supershow foregår i barnas univers, og der er det de som bestemmer og det er de som lager reglene. Tenk så morro det er å kunne gjøre litt opprør mot de voksne, som ellers i livet bestemmer alt mulig?

OH MY GOD!!!
"Ja, alle barn, no skal dåkk hørra her, at ..." Blir så IRRITERT på alle voksne som mener at barna bare skal få se pedagogiske programmer. Regner med at du ikke ser krim på TV da, i fare for at du blir inspirert og komme til å drepe noen? La nå barna få bli UNDERHOLDT!!! Du ser på tv for å bli underholdt, hvorfor i all verden skal ikke de få lov til det?

Skikkelig mye moral og pedagogikk i fruene, csi og OTH ...

Og jeg ser at du gjentar dette med mobbing - det har jeg aldri sett - og jeg har sett mange episoder. Fint om du kan være mer konkret og vise meg hvor dette har forekommet.

jeg ser krim...men det får ikke ungene...

jo, jeg lar barna se på mye rart, men ikke noe som går ut over andre...at noen blir hengt ut for at noen skal få det morsomt...jeg vil faktisk lære barna mine hva som er rett og hva som er galt her i verden...og vil ikke at barna skal bli fora med diskriminering bare for de ikke vet bedre...

og de vil ha bevis...du leser jo ikke alle innleggene så da gidder jeg ikke, flere her har faktisk skrevet ting som skjer som kan være mobbing for enkelte...

men kjekt for deg at du liker å se andre bli behandlet dårlig eller hengt ut som tapere...da lærer du jo barna dine at det er tapere i verden som fortjener å bli slengt grønn gørr etter seg...

Back
Topp