Barn under svømmealder

kvitlyng

Forelsket i forumet
Jenta mi som er to år, skal hun bruke noen form for badering(sånn på armene) etc? Tenker da i sånne babybasseng hvor det er grunt hele veien. Eller holder det at vi er rundt henne hele tiden? Hva er vanlig?

Det er vanlig å bruke armringer. Tar ingen sjanser!

Sent from my GT-P5100 using BV Forum mobile app

Vi bruker ingen ting.. bare følger nøye med henne :) funker bra. Ikke lenge før hun "svømmer" uten hjelp

Vi har ikke brukt noen ting mens jenta vår har vært så liten. Må uansett ha øynene på henne hele tiden! Det kan gi falsk trygghet med baderinger ol., viktig å passe på :)

jeg ser ikke poenget med armringer i barnebasseng. Vi foreldre må jo uansett være der og passe på hele tiden. Det blir noe annet hvis hun skal være med ut i det store bassenget, da ville jeg nok hatt på henne armringer :)

Bruker armeringer hele tiden når de er i den alderen jeg

Har aldri sett små unger uten ringer heller jeg da, om det er i Syden, pirbadet eller på stranda her.
Falsk trygghet?? Seriøst for noe tull! Er aldri mer enn en halv meter fra henne i vannet og har bestandig øynene på henne. Kunne aldri falt meg inn å snu ryggen fra henne selv med armringer på!!

Mine brukte armringer. Men nå kan alle tre svømme da. Så vi har slutta med de.

Bare ikke bruk badering.

Har aldri sett små unger uten ringer heller jeg da, om det er i Syden, pirbadet eller på stranda her.
Falsk trygghet?? Seriøst for noe tull! Er aldri mer enn en halv meter fra henne i vannet og har bestandig øynene på henne. Kunne aldri falt meg inn å snu ryggen fra henne selv med armringer på!!

Men hva er egentlig vitsen med å ha armeringer på de små? Og hva mener du med "tar ingen sjangser!"? Mener du at det er tryggere for de små å ha på armeringer?

Forskjell på Strand/pirbad/syden og ett lite barnebasseng da..

Vi bruker alltid armringer. Hvorfor la være mener jeg..

Men hva er egentlig vitsen med å ha armeringer på de små? Og hva mener du med "tar ingen sjangser!"? Mener du at det er tryggere for de små å ha på armeringer?
Hvorfor må jeg forsvare det egentlig? Som noen over sier, hvorfor la vær.... Er ikke sånn at hun går rundt med ringene, tar de jo av og på. Og til mitt forsvar, jeg trodde faktisk det var VANLIG! Og ser fortsatt på det som vanlig... Mer behagelig for jenta også at vi ikke må tviholder på henne når vi bader i havet på 1, 2 m dyp.
Snakket ikke om barnebasseng, så var jo helt idiotisk av meg å svare, beklager;) vet selv at det er håpløst å holde seg kun til babybassenget som er 20 cm dypt....

Hvorfor må jeg forsvare det egentlig? Som noen over sier, hvorfor la vær.... Er ikke sånn at hun går rundt med ringene, tar de jo av og på. Og til mitt forsvar, jeg trodde faktisk det var VANLIG! Og ser fortsatt på det som vanlig... Mer behagelig for jenta også at vi ikke må tviholder på henne når vi bader i havet på 1, 2 m dyp.
Snakket ikke om barnebasseng, så var jo helt idiotisk av meg å svare, beklager;) vet selv at det er håpløst å holde seg kun til babybassenget som er 20 cm dypt....

Nå var det jo snakk om babybasseng da. Blir jo noe helt annet på over en meters dybde

Da vi var i syden ifjor hadde hun armringer storsett hele tiden,men hun ville det selv...,

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

E kjøpte en super badedrakt til gutten min med innsydde flyte"brett" både på rygg og mage. Han elsker den drakta. Den holder han flytende mens vi holder ei arm under magen hans(vel og merke på Stranda eller stort basseng). I babybassenget så er det så lite vann og kaldt at han nekter å være der ;)

Jeg synes absolutt ikke det ser behagelig ut å gå rundt med baderinger for små barn. Og her var det snakk om barnebasseng, så jeg skjønner ikke vitsen med å tviholde på ungene. Jeg ba deg heller ikke om å forsvare noe, jeg bare undret på hvor du hadde fått informasjon om at det var tryggere å bruke armeringer på de små i barnebasseng ;)

Back
Topp