Barn under svømmealder

Jenta mi som er to år, skal hun bruke noen form for badering(sånn på armene) etc? Tenker da i sånne babybasseng hvor det er grunt hele veien. Eller holder det at vi er rundt henne hele tiden? Hva er vanlig?
Dere må alltid være i nærheten uansett om hun har på seg noe eller ikke! Badering og armringer er ikke livredningsutstyr på samme måte som redningsvest. Barn kan drukne i en 2cm dyp sølepytt, så spiller ingen rolle om det er grunnt.

Det kan være gøy å være "fri" i vannet og prøve å komme seg framover uten at noen holder. Men å få en følelse av tyngdekraften i vann mot læring av å svømme og å flyte må man ha erfaring uten.

Gutten på snart 4 begynte med armringer rett før han var 2, da var han såpass at han "svømmet" på egenhånd i bassenget sammen med oss.

Lillemor er nå straks 2, men ikke sjans om hun kan ha armringer og "svømme" alene :P Så hun bruker heller ikke, ingen vits i det når vi likevel må holde henne hele tiden.

Bruker armringer ja. Like selvfølgelig som at hun sykler med hjelm på trehjulssykkelen sin. Og sikkert like unødvendig begge deler. Men prinsippet, det er viktig!

Dere må alltid være i nærheten uansett om hun har på seg noe eller ikke! Badering og armringer er ikke livredningsutstyr på samme måte som redningsvest. Barn kan drukne i en 2cm dyp sølepytt, så spiller ingen rolle om det er grunnt.

Det kan være gøy å være "fri" i vannet og prøve å komme seg framover uten at noen holder. Men å få en følelse av tyngdekraften i vann mot læring av å svømme og å flyte må man ha erfaring uten.
Mente det ikke sånn, er jo selvfølgelig rundt henne uansett. Lurte bare på om det var vanlig å ha noe i tillegg på så små og i grunnt vann.

Jeg synes absolutt ikke det ser behagelig ut å gå rundt med baderinger for små barn. Og her var det snakk om barnebasseng, så jeg skjønner ikke vitsen med å tviholde på ungene. Jeg ba deg heller ikke om å forsvare noe, jeg bare undret på hvor du hadde fått informasjon om at det var tryggere å bruke armeringer på de små i barnebasseng ;)
Hun går ikke med de på og bruker de heller ikke i babybasseng, vi bader i havet da vi ikke liker basseng i syden. Så da ble det noe annet, som sagt, overså det med babybasseng :D

Back
Topp