Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk for det!Tusen takk! Det var hyggelig å høre.Lykke til selv på veien til veganer.
![]()
Takk for tips, plantebasert kost skal jeg lese mer om.Hvis barnet ikke vil spise kjøtt er det helt ok. Husk derimot at tilskudd av B12 er viktig å få i seg og nok bitamin D og jern. Og proteiner fra bønner og belgvekster. Kjøp gjerne en bok om plantebasert kost.
Kan forøvrig legge til at jeg er vegetarianer og spiser stort sett bare plantebasert. Min eldste datter spiser kjøtt, men den yngste gjør ikke det. Vi drikker heller ikke kumelk, spiser sjeldent mat med egg, men vi spiser litt fisk.
Det er stort sett slik vi gjør det her også.Hvertfall når de er store nok til å forstå konsekvensene. Og måtte laget egen mat. Hadde ikke laget to middager, da måtte barnet selv spist det vi har minus kjøtt.
Hvertfall når de er store nok til å forstå konsekvensene. Og måtte laget egen mat. Hadde ikke laget to middager, da måtte barnet selv spist det vi har minus kjøtt.
Hun er glad i både grønnsaker og frukt, egg og nøtter o.l hun har ingen mangler, men vi følger jo med slik at vi vet hun får i seg den næringen hun trenger. Tusen takk for svar alle sammen.![]()
Takk! Ja, jeg synes det er viktig å ta barna på alvor, og har sett flere eksempler der foreldre presser gjennom egen vilje da blir det ofte vanskelig for barnet langt opp i voksen alder.Bra!Det er bare så mange som ikke vet det, og tror man bare kan fjerne kjøttet, og så får man et vegetarisk måltid. Synes det er kjempefint at du støtter barnet ditt. Jeg ville bli vegetarianer da jeg var rundt 12, men foreldrene mine nektet meg. Det er noe jeg fortsatt er sint på dem for. Barn kan ha sterke overbevisninger, akkurat som voksne. Jeg ble i stedet vegetarianer i voksen alder. Barnet vårt kommer til å vokse opp på vegetarkost. Kusinen min ble vegetarianer som barn, og hun er det fortsatt i en alder av 34. Og nettopp siden man aldri vet om det er en periode eller om det vil forbli sånn, er det viktig at man støtter barnet.
![]()