Barn på UL

Jeg vet det smitter via dråpe, men visste ikke at det betyr at det kan smitte via slimhinner. Trodde fortsatt det måtte komme seg til lungene for å smitte. Om det er tilfellet blir jo situasjonen annerledes. Jeg er ikke medisinsk personell og kan ikke alt om denne sykdommen, bare det jeg har hørt og lest i media.

Som helsepersonell som jobber på sykehus så vet jeg at det smitter gjennom dråpe/kontakt, og da er jo slimhinnene veldig utsatt for da følger det jo blodbanen fra der det begynner og videre rundt i kroppen som da ender opp i hjerte og kommer seg da også til lungene. Derfor kan det jo veldig lett smitte gjennom slimhinnene og da blir jo kroppen mer utsatt for en evt smitte siden du da er mest sårbar. Så det er jo noe å tenke over, så da er jeg glad jeg kunne informere om at det er virkelig ikke tryggere at hun skal den veien. Da hadde jeg personlig faktisk vært mer trygg om hun hadde vært oppi ansiktet mitt.
Men om det er innvendig eller utvendig ul vet jo ikke jeg, men siden du skrev som du gjorde regner jeg jo med det er snakk om innvendig ul. Det du kan gjøre er jo å ta kontakt med de, og høre hvordan dette skal foregå.
 
Jeg skal på UL på onsdag, og der har verken barn eller samboer lov til å være med nå.
Så må gå alene. For sykehuset er stengt for besøkende. Det er kjedelig, men sånn er det bare :)

Sniker fra august.
 
Som helsepersonell som jobber på sykehus så vet jeg at det smitter gjennom dråpe/kontakt, og da er jo slimhinnene veldig utsatt for da følger det jo blodbanen fra der det begynner og videre rundt i kroppen som da ender opp i hjerte og kommer seg da også til lungene. Derfor kan det jo veldig lett smitte gjennom slimhinnene og da blir jo kroppen mer utsatt for en evt smitte siden du da er mest sårbar. Så det er jo noe å tenke over, så da er jeg glad jeg kunne informere om at det er virkelig ikke tryggere at hun skal den veien. Da hadde jeg personlig faktisk vært mer trygg om hun hadde vært oppi ansiktet mitt.
Men om det er innvendig eller utvendig ul vet jo ikke jeg, men siden du skrev som du gjorde regner jeg jo med det er snakk om innvendig ul. Det du kan gjøre er jo å ta kontakt med de, og høre hvordan dette skal foregå.

Er det da «tryggere» med utvendig? Skal egentlig på ultralyd 25mars, (kan jo fort bli avlyst, er på sykehuset) og den forrige jeg var på rundt uke 8 var utvendig, så regner med neste også blir utvendig. Men er usikker på om jeg vil inn på sykehuset i det hele tatt, har astma og vil jo helst unngå smitte :( Skulle gjerne sett at alt er bra før vi forteller nyheten til storebror men.
 
Er det da «tryggere» med utvendig? Skal egentlig på ultralyd 25mars, (kan jo fort bli avlyst, er på sykehuset) og den forrige jeg var på rundt uke 8 var utvendig, så regner med neste også blir utvendig. Men er usikker på om jeg vil inn på sykehuset i det hele tatt, har astma og vil jo helst unngå smitte :( Skulle gjerne sett at alt er bra før vi forteller nyheten til storebror men.

Etter MIN mening syns jeg jo utvendig virker tryggere, selv om det er kontakt der også. Men det er jo ikke samme type slimhinner på magen som i vagina. Med det kan du jo sjekke med ditt sykehus hvordan de velger å gjøre det, og ja det kan faktisk være at timen blir utsatt men det vet man jo ikke. Heller ikke sikkert partneren får lov å bli med på ul på sykehuset så det er greit å være forberedt på at det kan hende du må ta den alene. Skjønner veldig godt at du ønsker å vite at alt er bra før dere forteller det til storebror. Men vil anbefale deg å ta kontakt med det sykehuset du har time på og høre hvordan de vil gjøre det slik at du vet det. Og om du er i risikogruppa er det ihvertfall greit å ta kontakt med de for å høre hvordan det blir. Slik at du evt slipper å sitte i gangen over lengere tid f.eks.
 
Back
Topp