Barn på UL

Seawave

Elsker forumet
Hvordan løse dette med UL nå som barnehagene er stengt? Det er ikke anbefalt å ha med barn, og jeg ønsker heller ikke å ha med barna da det kan forstyrre. Men barnehagene er stengt og vi har egentlig ingen som kan ha dem. Det er heller ikke ett alternativ at jeg går alene, da jeg allerede har vært alene 2 ganger og mannen virkelig gleder seg.
Hvordan løser dere det?

edit: mer utfyllende kommentar nede. Men dette gjelder privat gyn, ikke sykehus. Ingen andre pasienter på venterommet samtidig, og dermed tillater gyn fortsatt partner. Kan selvfølgelig endre seg innen torsdag, men dette var ståa på fredag.
 
Last edited:
Det kan hende du må gå alene, det er mange sykehus som ikke tillater partner å bli med på sånne undersøkelser akkurat nå.
 
Ser ut som alle sykehus nå nekter den gravide å ha med partner, så da løser det seg selv ...
 
Ser ut som alle sykehus nå nekter den gravide å ha med partner, så da løser det seg selv ...
Hvor har du informasjonen fra? Har en samboer som virkelig gleder seg til å se vår første barn på fredag.. Må man ringe sykehuset for å finne det ut?
 
Hvor har du informasjonen fra? Har en samboer som virkelig gleder seg til å se vår første barn på fredag.. Må man ringe sykehuset for å finne det ut?

hvilket sykehus hører du til? Har kommet ut ny info på de fleste sykehussidene de siste to dagene..

Vær glad du har termin såpass sent.. her risikerer jeg å måtte føde uten mannen pga all sikkerheten, og selv om han får være med så må jeg være helt uten han (og annet besøk) mens jeg er på sykehus... jeg har alltid gledet meg til fødslene tidligere, mens jeg nå bare sitter og gråter og er nervevrak... ble sittende på badet og hyperventilere tidligere idag...
 
Hvor har du informasjonen fra? Har en samboer som virkelig gleder seg til å se vår første barn på fredag.. Må man ringe sykehuset for å finne det ut?

Sniker

Om du går inn på nettsidene til sykehuset vil det stå der. Helse Bergen har lagt ut at det er bare pasienter som treng det kan ha med følge, og da kun med bekreftelse fra avdelingen. Barn/unge og fødende som får med seg en pårørende.
Har oul om en uke og blir å reise alene om det blir noe av... har fått melding om at timen kan bli utsatt, men da vil jeg få telefon eller brev
 
Jeg skal på ultralyd om to uker, regner med det er en god sjanse for at den blir avlyst pga kapasitet. Men om den ikke skulle bli det, jeg er så usikker på om jeg tør å dra? Jeg har astma, og holder meg helst hjemme. Er så redd for smitte. Men samtidig vil jeg jo gjerne kunne sjekke nakkefold og sånne ting, det er jo forsent på den ordinære ultralyden..
 
Har time til fastlege og jm på tirsdag og ser meg nødt til å ha med lillesnupp på 1 år. Har ingen som jeg kan sette henne til der jeg må forklare hva jeg skal liksom. Bare min mor å hun blir vell grønn om hun ikke får vite hva jeg skal til lege eller alene osv. Sååå nysgjerrig
 
Har time til fastlege og jm på tirsdag og ser meg nødt til å ha med lillesnupp på 1 år. Har ingen som jeg kan sette henne til der jeg må forklare hva jeg skal liksom. Bare min mor å hun blir vell grønn om hun ikke får vite hva jeg skal til lege eller alene osv. Sååå nysgjerrig

her er det ikke lov å ha med noen til lege eller jordmor heller..
 
Jeg er lagt inn på sykehuset nå. Det er dessverre som de andre sier, ikke lov å ha med noen. Kun pasienten slipper inn. Det står vakter utenfor sykehuset her og mannen min (eller barna) kan ikke komme inn til meg.
 
Det er ikke lov å ha med seg følge lenger ved de fleste sykehus. Kjipt, men det er fremdeles en stund til OUL. Mulig det snur innen da.
 
Du er nok nødt til å gå alene ja. Her hadde jeg gjort det uansett da jeg ikke vil øke sjansen for smitte.
 
Vi er inne i en spesiell situasjon nå, og det er mye vi ikke råder over. Vi må bare følge de retningslinjene vi får og gjøre det beste ut av det. Selvfølgelig er det trist for pappaen (og oss) at de muligens ikke får bli med på sånne ting. Men vi som enkeltindivider kommer i andre rekke nå, vi må ta hensyn til resten av Norge og hverandre. Begrense smitten så mye som overhode mulig. Dette er faktisk alvorlig. Og jeg syns ingenting om å ta med barn unødvendig inn på sånne steder.

Jeg ville reist alene, og filmet hele ultralyden på telefonen min sånn at pappaen kunne se alt etterpå :Heartred
 
Last edited:
Ser det ikke har kommet tydelig frem i innlegget mitt. Dette er privat UL, ikke på sykehuset. Og man får fortsatt lov å ha med partner hos henne (ettersom det er mulig å unngå nærkontakt med andre pasienter og mellom partner og lege).
Jeg er ikke interesert i å unngå å ta hensyn mtp situasjonen vi er i nå altså, men så lenge gyn har lagt opp til at partner fortsatt kan være med, og jeg vet jo av erfaring som fast kunde at det aldri er flere på venterommet samtidig, så ønsker vi å gå begge to. Jeg er i rissikogruppa mtp koronaviruset, og vi er ekstremt forsiktige nå, vi har isolert oss helt her hjemme, selv fra familie. Men føler at di medisinske grunnene til UL veier tyngre, så vi føler ikke vi kan droppe den. Og siden vi vet at det eneste mennesket man er nær hos gyn, er gyn selv, så føler vi det er ganske trygt. Hun tar smitteforbehold, og skal være nær musa mi, ikke nær ansiktet mitt :p

men vi har kommet frem til at barna får være hos tanten min. Ikke ideelt siden vi er veldig redde for smitte, men hun er kronisk syk selv og omgås lite folk, så da får vi bare satse på at det går fint. Men bedre enn å ta dem med.

endrer gyn retningslinjene sine innen torsdag, så går jeg selvfølgelig alene/følger disse! Vi er innstilt på at det i verste fall blir avlyst.
 
Last edited:
Ser det ikke har kommet tydelig frem i innlegget mitt. Dette er privat UL, ikke på sykehuset. Og man får fortsatt lov å ha med partner hos henne (ettersom det er mulig å unngå nærkontakt med andre pasienter og mellom partner og lege).
Jeg er ikke interesert i å unngå å ta hensyn mtp situasjonen vi er i nå altså, men så lenge gyn har lagt opp til at partner fortsatt kan være med, og jeg vet jo av erfaring som fast kunde at det aldri er flere på venterommet samtidig, så ønsker vi å gå begge to. Jeg er i rissikogruppa mtp koronaviruset, og vi er ekstremt forsiktige nå, vi har isolert oss helt her hjemme, selv fra familie. Men føler at di medisinske grunnene til UL veier tyngre, så vi føler ikke vi kan droppe den. Og siden vi vet at det eneste mennesket man er nær hos gyn, er gyn selv, så føler vi det er ganske trygt. Hun tar smitteforbehold, og skal være nær musa mi, ikke nær ansiktet mitt :p

men vi har kommet frem til at barna får være hos tanten min. Ikke ideelt siden vi er veldig redde for smitte, men hun er kronisk syk selv og omgås lite folk, så da får vi bare satse på at det går fint. Men bedre enn å ta dem med.

endrer gyn retningslinjene sine innen torsdag, så går jeg selvfølgelig alene/følger disse! Vi er innstilt på at det i verste fall blir avlyst.

Men selv om hun ikke skal være nært ansiktet ditt men musa di som du selv skriver, så er det jo greit å vite at du kan faktisk bi lettere smittet igjennom den åpningen sia korona faktisk smitter via dråpe/kontakt bare for å poengtere at du er ikke mindre utsatt for smitte kun for at hun skal i dåsa og ikke i ansiktet. For slik jeg leste innlegget ditt virker det på meg som at du mener det er tryggere at hun skal dit enn at hun skal i ansiktet på deg, men igjen dette er min oppfatning av det du skrev.
 
Vi må avlyse tidlig UL pga ikke mulighet for barnepass.
 
Men selv om hun ikke skal være nært ansiktet ditt men musa di som du selv skriver, så er det jo greit å vite at du kan faktisk bi lettere smittet igjennom den åpningen sia korona faktisk smitter via dråpe/kontakt bare for å poengtere at du er ikke mindre utsatt for smitte kun for at hun skal i dåsa og ikke i ansiktet. For slik jeg leste innlegget ditt virker det på meg som at du mener det er tryggere at hun skal dit enn at hun skal i ansiktet på deg, men igjen dette er min oppfatning av det du skrev.
Jeg vet det smitter via dråpe, men visste ikke at det betyr at det kan smitte via slimhinner. Trodde fortsatt det måtte komme seg til lungene for å smitte. Om det er tilfellet blir jo situasjonen annerledes. Jeg er ikke medisinsk personell og kan ikke alt om denne sykdommen, bare det jeg har hørt og lest i media.
 
Back
Topp