Barn på fest?? hvor går grensa??

FancyPants skrev:
Historien din blir jo "verre og verre" etterhvert som du utdyper hva som skjedde nedover i tråden her da..

Tror ingen av oss som syns det er greit m baby på fest syns det er greit sånn du forklarer etterhvert. Går jo fra "lå og sov på et rom" til "ble vekket innimellom av bråket" til "en hylskrikende overtrøtt unge blir lagt ned på fremmed sted". Wich one is it? 

Snart danset babyen drita på bordet og rota med bursdagsbarnet :P

FancyPants skrev:
Historien din blir jo "verre og verre" etterhvert som du utdyper hva som skjedde nedover i tråden her da..

Tror ingen av oss som syns det er greit m baby på fest syns det er greit sånn du forklarer etterhvert. Går jo fra "lå og sov på et rom" til "ble vekket innimellom av bråket" til "en hylskrikende overtrøtt unge blir lagt ned på fremmed sted". Wich one is it? 

Helt enig i at det virker som om historien forverrer seg. Den gangen jeg fortalte om i bursdag til ei venninne (som forøvrig også var ganske "fyllefest", men ikke på lik linje som da vi var 19...), lå babyen min og sov i sin egen kjente vogn ute (vi satt ute på verandaen hele kvelden). Ingen var borti vogna (annet enn jeg), og ble kun tatt opp for å amme (noe som skjedd i en stille del av huset). Jeg ba selvfølgelig ingen dempe seg eller på noen måte ta hensyn til min baby som sov. Hadde jeg sett på det som nødvendig hadde jeg heller gått hjem. Hensyn var det JEG som fikk ta i forhold til at jeg ikke drakk, jeg var den som så til babyen, jeg satt babyen på et skjermet sted (men slik at jeg likevel hadde full kontroll og oversikt over vogna) osv. Jeg hadde aldri forventet at et helt selskap skulle ta hensyn til min baby. Jeg spurtet forøvrig også venninnen min om det var greit, det var greit for henne, men hun sa jo i fra at festen ble som den ble uansett, så jeg fikk selv avgjøre hva "jeg syns var greit" i forhold til det å være der.

Knerthen skrev:
Jeg syntes ikke at du overreagerer, for i mitt hodet hører ikke barn hjemme på en slik fest uansett alder. Hadde det hvert min fest hadde moren fått beskjed om å ta barnet med seg å reise.

sorry for dårlig info og rekkefølge i kvelden....men babyen var oppe med mamman sin frem til 9, var da i fanget fremmede som ikke var fulle enda, men andre var rimelig bedugget på dette tidpunktet og det var høylydt med musikk og raketter...babyen var overtrøtt og skrek veldig...

ble lagt på rom der folk som ikke visste at babyen var der gikk inn, de skulle vel da rote/ lete etter do etc... babyen våknet innimellom hele kvelden pga bråket...

var dette oversiktlig???? 

Adelheidi skrev:
sorry for dårlig info og rekkefølge i kvelden....men babyen var oppe med mamman sin frem til 9, var da i fanget fremmede som ikke var fulle enda, men andre var rimelig bedugget på dette tidpunktet og det var høylydt med musikk og raketter...babyen var overtrøtt og skrek veldig...

ble lagt på rom der folk som ikke visste at babyen var der gikk inn, de skulle vel da rote/ lete etter do etc... babyen våknet innimellom hele kvelden pga bråket...

var dette oversiktlig???? 

Jo, takk for det.
Jeg hadde sendt det tullete kvinnfolket på ræva hjem hvis det var jeg som holdt festen. :P

lurer litt for jeg og sambo har planer om å arrangere fest hjemme, uten barn!! og da vil jeg gjerne ha muligheten til og ta av uten å ta hensyn til en liten baby, regner med at hu vil ta med seg babyen sin og lurer på om det er frekt og si at jeg/ vi ikke ønsker at det skal være barn på festen fordi det ikke er en barnevennlig fest????? 

Adelheidi skrev:
lurer litt for jeg og sambo har planer om å arrangere fest hjemme, uten barn!! og da vil jeg gjerne ha muligheten til og ta av uten å ta hensyn til en liten baby, regner med at hu vil ta med seg babyen sin og lurer på om det er frekt og si at jeg/ vi ikke ønsker at det skal være barn på festen fordi det ikke er en barnevennlig fest????? 

Ja, det kan du fint si:) Jeg hadde heller ikke klart å feste skikkelig om jeg hadde visst at det var barn der, selv om det var en liten baby. 

Vi skal i bryllup når lillesøster her er 2-3 mndr. Ser ikke noe problem med det (egentlig en fordel ifølge mannen, for da har vi transport hjem på natta)  Men jeg regner selvfølgelig ikke med at det blir en fyllefest som du beskriver (selv om halve brudefølget er trøndere), og ser jeg at det utarter seg eller at jenta mi ikke trives der lengre, drar jeg. Enkelt og greit. Og opp i den vogna er det kun jeg og pappan som som skal...

En sånn fyllefest som det du beskriver hadde jeg ikke gidda. Jeg hadde dratt hjem så fort jeg så hvor det bar hen med festen...

som vanlig lurer jeg på....sa du noe til henne?
er så enkelt å gå inn her å klage

Jafseslafsaslappfis skrev:

Det tror jeg er den kommentaren jeg er mest lei av på BV.
Hvis man ikke sier noe, så kan man heller ikke komme inn hit å klage?
Bullshit. Jeg tør sjelden si fra om ting, men synes det er greit å ta det opp med andre, for å høre hva de mener.

sa jo ikkeno..:P var ikke min fest, og de folka det er snakk om er det IKKE lett å si fra til...men tenker at hvis det hadde vært sånn fest i mitt hus og noen hadde dratt inn en baby så vet jeg ikke om jeg hadde klart å holde kjeft...men redd det skal bli tolka negativt og at disse folka da kutter kontakten fordi vi er "vanskelige" ang barn på fest...P

hadde jo sagt det på en så pen måte som mulig at jeg ikke syntes det passer deg med barn her...

(værste var jo at gubben hennes sa de egentlig hadde barnepass men valgte det bort fordi hu ikke skulle drikke) 

når babyen er så liten ser jeg ikke problemet. bortsett fra at jeg som mor ikke hadde lagt fra med babyen på et rom der fulle folk kunne gå inn uten at jeg var tilstede.

Løsa skrev:

Bullshit. Jeg tør sjelden si fra om ting, men synes det er greit å ta det opp med andre, for å høre hva de mener.

joda, har sikkert gjort det selv.. men det er bare så typisk! særlig når det kommer til litt mer "alvorlige" ting (som man selv oppfatter som alvorlig iallefall). Hvorfor ikke bare si på en vennlig måte at du syntes det er lurt å dra hjem med babyen f.eks?

Mrs Lutz skrev:
når babyen er så liten ser jeg ikke problemet. bortsett fra at jeg som mor ikke hadde lagt fra med babyen på et rom der fulle folk kunne gå inn uten at jeg var tilstede.

må si meg enig i denne jeg også, fra mitt ståsted...

Løsa skrev:

joda, har sikkert gjort det selv.. men det er bare så typisk! særlig når det kommer til litt mer "alvorlige" ting (som man selv oppfatter som alvorlig iallefall). Hvorfor ikke bare si på en vennlig måte at du syntes det er lurt å dra hjem med babyen f.eks?

ja det er det jeg skulle gjort....:P lettere sagt enn gjort når man vet det vil bli tatt negativt imot........ prøvde å si at kansje hun kunne trille gutten en tur så han sovna men fikk bastant NEI tilbake, for babyen sku lære seg til og sovne selv og sove i bråk....FERDIG SNAKKA!!! 

Jeg synes ikke det er greit, reagerte på noe sånt jeg også i min svigerinne + 3 andre jenter sin 30 års dag. 

Masse fulle folk, høy musikk, diverse leker der folk hoiet og sprang, + at ting ble knust og bord veltet og sånt.  Babyen på 5-6 mndr. var med.. TRAGISK!

Jeg synes absolutt IKKE det hører hjemme :O

Men jeg synes en baby kan være med under middag og kaffe på bryllup, men når folk begynner å bli fulle utover kvelden/ på festen er det på tide å ta med babyen hjem.

Takk for svar damer;) godt å se at det ikke er jeg som er helt urimelig;P 

Løsa skrev:

Selv om man er uenig i noe, så kan man jo la være å legge seg bort i hva andre gjør.
Jeg hadd blitt forbanna om noen sa fra til meg, for jeg gjør sikkert ting som andre ikke finner akseptabelt.
Når det er sagt, enig i at man bør sifra i enkelte tilfeller.

Det kan jo hende moren ikke regnet med at det skulle bli så mye leven og fyll der.

Hadde jeg visst at det ble sånn, så hadde jeg stått over. Men jeg er heller ikke helt motstander av å låse seg inne om man har baby.

Får babyn det den trenger + ro i det rommet den ligger i og en edru mor er det ikke noe problem for dette er jo ikke noe som skjer hver helg :)   håper jeg :p

Back
Topp