Barn på fanget

Kun når vi kjører ombord på ferja. Kanskje ikke helt innafor, men tenker at hvis noe skjer og bilen går i vannet er det ikke akkurat noen fordel at barna sitter fastspent i baksetet..
Det er mye større sjanse for at dere smeller inn i bilen foran, eller bilen bak smeller inn i dere, enn at bilen går i vannet. Det skal ikke store smellen til før airbagen løses ut, og sitter du med et barn på fanget da kan det gå veldig galt.

Syns det alltid er så artig å lese slike tråder, der alle skriver en bastant mening og at dette kunne de ALDRI ha gjort, alikevel er dette noe som skjer HVER dag noen steder, man kan jo begynne å undres om alle idiotene holder seg unna babyverden eller om vi drar en liten hvit her inne innimellom!! :rolleyes: tenker det samme om teppe over vogn, fremovervendt bilsete, vippestol, gåstol osv osv....
Du har et poeng, men for dem det gjelder så vil jeg tro de heller velger å ikke svare. Uansett så er slike tråder også viktig, for selv om de som gjør slikt ikke svarer, så kan det være de leser :-) Og om de leser, så innser de kanskje at det de har gjort er idiotisk og dumt, og plutselig har tråden reddet et liv :-)
Men så må vi huske at ikke alle er her inne også da..

Vi bor bare 300m fra barnehagen, så aldri vært aktuelt. Går hjem å henter bilen etter jeg har levert, eller parkerer før jeg henter.
Men hadde vi hatt lengre vei så hadde det fortsatt vært uaktuelt! De får sitte på fanget så lenge bilen ikke er i gang:)

Har ikke bil selv, så kan ikke uttale meg annet enn min mening her og nå om saken :)

Jeg hadde ikke latt sønnen min sitte på fanget på en offentlig traffikert vei.
På en privat utraffikert vei med god sikt? Kjøre sakte? Det gjorde jeg mye med både bil, buss og traktor når jeg var lita :p Det var gøy det! Ser ikke problemet med å gjøre det på den måten :)

Nei! Uansvarlig og farlig, og ikke minst idiotisk..
En gang såg jeg ei som satt seg i bilen å kjørte, med barnet i bæreselen.... da blei jeg passe sjokkert...

Nei, skal alltid i bilstol. En eneste gang har vi kjørt med storesøster, da 20 mnd, men da var hun syk med høy feber og kortpustet og småhysterisk og skjønte helt ærlig ikke hvordan vi skulle få henne i bilstolen:-/ Men det var kun 500m, fra bhg og til legevakten, og hun satt på fanget til en ansatt i barnehagen som hadde sele på begge mens jeg kjørte...

Back
Topp