Barn på fanget

Aldri i verden :o

Nei det skjer ikke hadde jeg bodd så nærme barnehagen hadde jeg kjørt hjem og pakert også gått og hentet... fordi jeg er for latt å sette i bilstolen men kjører aldri om han ikke er sikret...

Hvorfor har ikke politiet flere kontroller rundt bhg når du vet det forekommer der? DU personlig trenger jo ikke være med, men vil da tro dine kollegaer kan ta seg en tur dersom du tipser dem om det? Det er jo ikke akkurat lovlig det disse foreldrene driver med, og man bør jo ta tak når man ser slike ting (spesielt om man selv er politi).. eller?
Absolutt, jeg har ikke problemer med å si i fra til kollegaer!! Kontroll er vel og bra, men dette er jo ikke noe som skjer hver dag. Vi har allerede tatt tak i det! Men jeg kan ikke gå rundt å være politi hele tiden, da blir man veldig lite populær. Jeg har null problemer med å bry meg om jeg ser/hører om lovbrudd, men å påpeke alle som ikke bruker bilbelte, hvordan folk sikrer barna sine (sier min mening selvsagt!) mobilbruk i bil, "svart" vaskehjelp og snekker.. jeg ville ikke gjort annet og jeg ønsker å ha et privatliv, om ikke bare for meg, men for barna mine

Syns det alltid er så artig å lese slike tråder, der alle skriver en bastant mening og at dette kunne de ALDRI ha gjort, alikevel er dette noe som skjer HVER dag noen steder, man kan jo begynne å undres om alle idiotene holder seg unna babyverden eller om vi drar en liten hvit her inne innimellom!! :rolleyes: tenker det samme om teppe over vogn, fremovervendt bilsete, vippestol, gåstol osv osv....

Nei, det hadde jeg aldri gjort!

Syns det alltid er så artig å lese slike tråder, der alle skriver en bastant mening og at dette kunne de ALDRI ha gjort, alikevel er dette noe som skjer HVER dag noen steder, man kan jo begynne å undres om alle idiotene holder seg unna babyverden eller om vi drar en liten hvit her inne innimellom!! :rolleyes: tenker det samme om teppe over vogn, fremovervendt bilsete, vippestol, gåstol osv osv....
Da holder jeg heller kjeft. :p orker ikke drive med løgn, blir for komplisert.

Her har bestefaren latt han få kjøre flere ganger på fanget på privat eiendom, og vi som foreldre har latt han sitte på fanget 100-200 meter hjemmefra... Evt når bilen skal flyttes inn i garasjen...

Eg synes det var utrolig kjekt når eg var liten og satt på mamma eller pappa sitt fang...

Men siden eg no er gravid får han ikkje lov med meg, er ikkje plass..

Tror mange velger sine "kamper" og heller unngå å svare i sånne tråder.

Jeg føler ihvertfall ikke for å slå en hvit en her inne, mest fordi jeg ikke ser behovet eller grunnen ;)

Herregud nei!
Hvis veien er så kort jeg ikke orker å sette mini i bilsete kan jeg bare gå til å hente

Da holder jeg heller kjeft. :p orker ikke drive med løgn, blir for komplisert.
Enig. Hvorfor i alle dager skulle man lyge? Da unngår man vel heller bare den tråden (med mindre man ønsker å lage litt popcorn-stemning).

Her har bestefaren latt han få kjøre flere ganger på fanget på privat eiendom, og vi som foreldre har latt han sitte på fanget 100-200 meter hjemmefra... Evt når bilen skal flyttes inn i garasjen...

Eg synes det var utrolig kjekt når eg var liten og satt på mamma eller pappa sitt fang...

Men siden eg no er gravid får han ikkje lov med meg, er ikkje plass..
Jeg tenker privat eiendom kan være greit, da har man rimelig god oversikt over hva som befinner seg rundt. Vi har butikken 50 meter hjemmefra. Kunne uansett ikke falt meg inn å kjøre dit med barna løs i bilen. Jeg har ingen garanti for at ikke feks en fyllekjører kommer i full fart og smeller i oss (de er jo tross alt ute på veiene hver dag de også). Hvorfor ta sjangsen? Det går jo som regel bra, men enn om det skulle gå galt? Ulovlig er det også.

Eller de som gjør det lar være å svare

Nei aldri. Husker vi fikk gjøre det på tunet hjemme som barn . Stor stas husker jeg

Back
Topp