Barn på fanget

Syns det alltid er så artig å lese slike tråder, der alle skriver en bastant mening og at dette kunne de ALDRI ha gjort, alikevel er dette noe som skjer HVER dag noen steder, man kan jo begynne å undres om alle idiotene holder seg unna babyverden eller om vi drar en liten hvit her inne innimellom!! :rolleyes: tenker det samme om teppe over vogn, fremovervendt bilsete, vippestol, gåstol osv osv....
Er jo ganske liten brøkdel som faktisk svarer her inne da, i forhold til hvor mye medlemmer det er her. Så tenker også at de det gjelder, medt sannsynlig ikke svarer. ;)

Tror mange velger sine "kamper" og heller unngå å svare i sånne tråder.

Jeg føler ihvertfall ikke for å slå en hvit en her inne, mest fordi jeg ikke ser behovet eller grunnen ;)

Tror jeg også, men syns på sett og vis det er synd, for da får vi jo ikke forskjellige meninger her inne, om alle slike tråder kommer med en fasit.

Er jo ganske liten brøkdel som faktisk svarer her inne da, i forhold til hvor mye medlemmer det er her. Så tenker også at de det gjelder, medt sannsynlig ikke svarer. ;)

Men er ikke det dumt. Da blir det jo på en måte en fasit å følge på slike tråder. "Svarer du ikke som resten så la være" dumt syns jeg.

Men er ikke det dumt. Da blir det jo på en måte en fasit å følge på slike tråder. "Svarer du ikke som resten så la være" dumt syns jeg.
Vel, det er kanskje ikke så mange som har lyst til å innrømme at de gjør noe idiotisk, ulovlig og livsfarlig (for barna sine)

Det er noe med å faktisk innrømme at man risikerer livet til barnet sitt fordi man ikke gidder, et sted hvor mange kommet til å tørre å si fra hvor galt det er. For det tørr vi her. Det tørr vi åpenbart ikke på parkeringsplassen.

Vel, det er kanskje ikke så mange som har lyst til å innrømme at de gjør noe idiotisk, ulovlig og livsfarlig (for barna sine)

Det er noe med å faktisk innrømme at man risikerer livet til barnet sitt fordi man ikke gidder, et sted hvor mange kommet til å tørre å si fra hvor galt det er. For det tørr vi her. Det tørr vi åpenbart ikke på parkeringsplassen.

Jeg tenker det er forskjellige grader av ting, jeg ville aldri hatt mitt barn på fanget på vei hjem fra barnehagen. Men min største har flere ganger fått sitte på fanget fra postkassa og hjem, 40meter på privat gårdsplass fram til garasjen, og det har jeg null problemer med å stå for, ikke ser jeg på det som å risikere livet til noen heller og jeg tror det er mange som kunne gjort det samme ;)

Tror jeg også, men syns på sett og vis det er synd, for da får vi jo ikke forskjellige meninger her inne, om alle slike tråder kommer med en fasit.
Tja joa men så er det også en fasit her, fra bhg og hjem SKAL barn være forsvarlig sikret.
Snuppa her blir alltid festet i sete sitt men hun har sittet på fanget i en lastebil kjørt av min far på gårdsplassen der han bor og han har kjørt lastebil i over 20 år så følte meg ganske trygg, men der var det heller ingen biler

Tja joa men så er det også en fasit her, fra bhg og hjem SKAL barn være forsvarlig sikret.
Snuppa her blir alltid festet i sete sitt men hun har sittet på fanget i en lastebil kjørt av min far på gårdsplassen der han bor og han har kjørt lastebil i over 20 år så følte meg ganske trygg, men der var det heller ingen biler

Jeg opplever det som at hun spør mer generelt, ang barn på fanget. Så forteller hun om en episode hun har sett. Jeg ville heller aldri hatt mitt barn uforsvarlig sikret i bilen. Men største her har mange ganger fått sitte på fanget fra postkassa og hjem :p det er da ca 30-50meter på privat gårdsplass.

På privat eiendom har jeg latt knærten sitte i fanget, men han må selvfølgelig i bilsetet på vanlig vei...

Jeg tenker det er forskjellige grader av ting, jeg ville aldri hatt mitt barn på fanget på vei hjem fra barnehagen. Men min største har flere ganger fått sitte på fanget fra postkassa og hjem, 40meter på privat gårdsplass fram til garasjen, og det har jeg null problemer med å stå for, ikke ser jeg på det som å risikere livet til noen heller og jeg tror det er mange som kunne gjort det samme ;)
Men dette er noe annet! Gårdsplass er gårdsplass! Hadde vi hatt så stor plass, ville vi sikkert gjort det samme. Dette er jo snakk om vei der det ferdes andre biler og hastigheten er over 10km/t. For det er nettopp det, fart og at man aldri vet hvem andre som kjører på veien. Det hjelper ikke om du kjører aldri så pent, om det kommer en idiot i 50km/t rett i fronten din!

Men dette er noe annet! Gårdsplass er gårdsplass! Hadde vi hatt så stor plass, ville vi sikkert gjort det samme. Dette er jo snakk om vei der det ferdes andre biler og hastigheten er over 10km/t. For det er nettopp det, fart og at man aldri vet hvem andre som kjører på veien. Det hjelper ikke om du kjører aldri så pent, om det kommer en idiot i 50km/t rett i fronten din!

Hun skriver jo, "når dere er sjåfør og barnet sitter på fanget deres" så da ser jeg forskjellige situasjoner jeg.

Jeg opplever det som at hun spør mer generelt, ang barn på fanget. Så forteller hun om en episode hun har sett. Jeg ville heller aldri hatt mitt barn uforsvarlig sikret i bilen. Men største her har mange ganger fått sitte på fanget fra postkassa og hjem :p det er da ca 30-50meter på privat gårdsplass.
Joa men så snakker hun en vanlige veier og ikke noen private gårdsplasser, der har man ihvertfall kontroll på omgivelsene, vet aldri når man treffer på en fyllekjører eller noen med mobil på vanlig vei så større risiko for ulykker der.

Ihvertfall slik jeg ser innlegget.

Hun skriver jo, "når dere er sjåfør og barnet sitter på fanget deres" så da ser jeg forskjellige situasjoner jeg.
Ja, enig! Ser kommentaren min var litt dårlig formulert når man kun ser den skriftlig ;) Men jeg var enig med deg! Jeg synes også vei der biler ferdes er absolutt nei, men egen gårdsplass OK :)

Jeg har aldri gjort det med eget barn og heller aldri observert det i området vi bor i. Nå bor vi i en storby, så mulig slikt er vanligere på mindre steder der trafikkbildet er annerledes? Uansett, det er overhodet ikke greit!

Det syns jeg ikke er greit på veier der flere ferdes! En ting er hvor trygg sjåfør man selv er, men det finnes alltids mange idioter bak rattet i andre biler!
I byen her har vi sett flere tilfeller av folk i passasjersetet som har baby/barn på fanget... Da har vi ringt politiet de gangene vi har fått med oss reg.nr på bilen. Blir så trist når folk ikke tenker lenger enn som så... :(

Når en kjører bil. Da tenker jeg når dere er sjåføren og lar barnet sitte på fanget deres. Ser flere foreldre gjør det når de leverer/henter barnet i bhg hvor storebror går. De bor i boligområdet rett ovenfor bhg ser det ut til og er 30 sone rundt forbi. Gjør dere dette? Hadde aldri vært aktuelt her selv med så korte avstander (er alt fra 2 til kanskje max 5 min fra bhg til der hvor de fleste bor).
Det hadde jeg aldri gjort! Aldri sett foreldre gjøre det her, heldigvis :) Men jeg så en mor engang ha 1/2-åringen sin i forsetet uten sete og belte... Det likte jeg IKKE... Tror hun ble flau fordi jeg så det.

Det har eldste her å gjort mange ganger, men er ikke aktuelt noen andre steder :) Veien er privat og den går kun til vårt hus.

Her er det alltid belte på i eget sete før man kjører så mye som en meter. Det gjelder alle som er i bilen, voksen som liten.

Bilsikkerhet er viktg, og når du har sett noen ulykker og ser hva bare 30 km/t kan utgjøre så tenker man seg om.

mini har fått sitti på fanget når bilen ikke har vært startet og vært parkert, men aldri når vi har kjørt. kommer heller ikke til å skje.

:O hjelpes, nei. Knapt når bilen står i ro heller. :/

Back
Topp