Barn, overvekt og gener.

ORIGINAL: Labambie

ORIGINAL: *Schmoopy*

Ja, jeg forstår at det ikke er noe særlig, men det er faktisk ikke så gøy andre veien heller.

Vi fikk beskjed av sykehuset om å gi gutten mer pommes frites, så sier hun næææ det var kanskje litt mye salt i det. Men pommes frites trenger vi ikke ha dårlig samvittighet for å gi titt og ofte... Skulle gitt mye for at han la på seg, han rikket seg ikke 1 gram på skalaen fra han var 1 - 2 år..

Dette med kosthold og barn er vanskelig for mange!

Ser den. At det heller ikke er særlig stas... Men dere slipper kanskje å bli dømt sødner og sammen? [&o]

Tja, jeg er feit- og har ei bittebittelita jente.. Og jeg tror mange tenker med seg selv "ja jeg vet nå hvem som spiser fra den ungen maten" når vi er noe sted som involverer mat.. [X(]

ORIGINAL: Refleksheks

ORIGINAL: Labambie

ORIGINAL: Bouncy Bollocks

Jeg tror du er litt overfølsom på temaet. For jo, livsstil er selvfølgelig arvelig. Dine matvaner er, etter det du skriver, sunne. Det overfører du til barnet ditt. Hva får deg til å tro at folk som stapper trynet fullt av snop og drittmat hver dag, og er helt bevisstløse på området, IKKE gir de samme vanene til barnet sitt?

Det blir for dumt å vri mitt utsagn om at livsstil er arvelig, om til et personlig angrep på deg og din overvekt. Jeg driter i hva du eller noen andre her inne veier. Poenget er kun det jeg skrev over her.

Hehe, det var ikke ment til noe du sa i så måte. Jeg snakket akkurat med 2 bv damer om dette på lørdag og fortalte det jeg skrev her. Det eneste du gjorde, var å minne meg på det. Slik at jeg fikk skrevet det ned.

Og jeg er helt sikkert overfølsom. Garantert også hårsår når det gjelder dette. For innimellom er det nesten kvelende som jeg sa, dette overfokuset fra MIN side. Og jeg kan jo ikke si det heller, ei heller vise det, for ungen min skal slippe å ha et anstrengt forhold til mat slik jeg selv hadde som barn. Dette skal JEG/VI ta oss av uten at det skal gå utover henne på noen måte. Derfor igjen føler meg det er mange baller å balansere, være bevisst uten å la henne merke det. En fin linje mellom "hysteri" oav avlsappenhet...

Noe jeg selv merket at bidro til at mine skuldre kunne senkes - var at jeg innså at det er en stor forskjell på å velge å spise sunt fordi en vil ha GOD HELSE - og ikke at man spiste sunt for å UNNGÅ OVERVEKT.
Altså - at det er så mye mer positive rammer om en har helse som fokus - og ikke FRYKT for overvekt/sykdom.

Dette er så viktig!! En burde lære barna sine å være fornøyd med kroppen sin uansett, det viktigste er at de er sunne og friske! Det er utrolig skummelt med alle de foreldrene som ikke bryr seg noe særlig om hva ungen putter i seg, for "hun er tynn uansett" [8|]

ORIGINAL: cassie og leanna mam

labambie jeg er så enig i det du skriver og vet akurat hvordan du har det og følelsen du sitter med

gir deg en go klem

Sign!

det hender vi også får slike blikk og kommentarer slengt etter oss, så til en viss grad forstår jeg det godt labambi...
og det er grusomt!
selvfølgelig er det flott at barna lærer seg et sundt kosthold, men det er ikke noe godt for oss foreldre om det er fordi vi er livredde for overvekt hos barna...

her er jentungen stooor...
stort sett har hun vært stor som i lang og grov over skuldrene, men i perioder har hun vært kraftig rundt magen også.
og dette var selvfølgelig i den samme perioden som vi jobbet hardt for å få i minsta nok næring, så vi var faktisk på mc donalds mye oftere enn normalt feks!

og jeg følte meg som ei ekstremt dårlig mor...
mor og far er store, og ingen la vell merke til at det jentungen spiste mest av på mc donalds var gulrøttene??

Du får prøve å tenke at hun er mye sunnere enn de barna som blir proppa med alt mulig drit hver dag da.
Selvom man er tynn, betyr overhodet ikke det at man er sunn[:)]

Jenta di høres sunn og god ut (og hun er jo bare helt hærlig), og det er jo tross alt det viktigste.
Valpefettet kan sikkert fort forsvinne med åra[:)]

Back
Topp