Vesla vår er 4.5 år å det nærmeste hun kommer tv/dataspill er de "barnespillene" på iPaden.
Vi har både Nintendo Wii og PS3 i hus. Men vi har ikke latt Vesla få smaken av dem.
Svogeren min og samboeren hans derimot har flere eldre bra. bla. to gutter på 4.5 og 8 år.
De to guttene kan sitte å spille TV spill i flere timer om de får lov.
Men det er ikke alle TV spillene til 8 åringen jeg synes passer for 4-5 åringer.
Å jeg merker at de to guttene krangler mye og blir fort sure/hissige når de spiller sammen.
Jeg vil/synes ikke det er noe vits å introdusere Vesla til tvspill uten at hun viser noen interesse for det i utgangspuktet.
Hva mener du om barn og TVspill?
Hvor gamle bør de være før de får lov å spille?
Hvor lenge burde de få lov å sitte med det?
Er det greit at barna spiller spill som har aldersgrense over dems egen alder?
Vi har både Nintendo Wii og PS3 i hus. Men vi har ikke latt Vesla få smaken av dem.
Svogeren min og samboeren hans derimot har flere eldre bra. bla. to gutter på 4.5 og 8 år.
De to guttene kan sitte å spille TV spill i flere timer om de får lov.
Men det er ikke alle TV spillene til 8 åringen jeg synes passer for 4-5 åringer.
Å jeg merker at de to guttene krangler mye og blir fort sure/hissige når de spiller sammen.
Jeg vil/synes ikke det er noe vits å introdusere Vesla til tvspill uten at hun viser noen interesse for det i utgangspuktet.
Hva mener du om barn og TVspill?
Hvor gamle bør de være før de får lov å spille?
Hvor lenge burde de få lov å sitte med det?
Er det greit at barna spiller spill som har aldersgrense over dems egen alder?