Barn og tv/dataspill. hva er greit?

Er litt gammeldags kjenner jeg og håper at gutta finner mer glede i andre ting....
Når det er sagt så har de iPad og noen spill jeg vil kalle lære spill på den. Men spill er vel spill kanskje :(

Eldste er 7 og vi har lastet ned noen få gratisspill på ipaden som er pedagogiske eller ihvertfall ikke voldelige ol. Tror sambo har noe Xbox, men det har ligget ubrukt å boden i flere år...

Storesøster på 6 år har akkurat begynt. Spiller MarioKart på Wii og sånn raftin på Xbox hvor man styrer båten ved å hoppe og bevege seg osv

Storesøster på 6 år har akkurat begynt. Spiller MarioKart på Wii og sånn raftin på Xbox hvor man styrer båten ved å hoppe og bevege seg osv
Vi har en del av de wii sport spillene. Har tenkt at om det skulle hvert noe spill som er "bedre" så må det jo være dem :P

Vi har en del av de wii sport spillene. Har tenkt at om det skulle hvert noe spill som er "bedre" så må det jo være dem :P

Ja, sånne anbefales! :) Men hvorvidt d funker nå når hun er 4,5 eller om hun må vente må dere bare teste ut rett og slett :)

Alt med måte her. Vår 4 åring elsker å spille supermario på ds eller på wiien. Hovedsaklig er det det hu mestrer best. Prøver seg innimellom på disney infinity på wiien også. Men mario er det beste.
Elste på 9 år holder seg til grensene, spiller både ds og wii hu også. Litt diverse spill der da. Men alt innen hennes aldersgrense :)

Spiller vel mest i helgene. Ukene er det ikke tid til å spille :p

Vi har ingen spillkonsoller her i huset, og slik kommer det til å forbli en god stund fremover. Mine to eldste spiller Playstation og Wii hos faren sin, og jeg liker IKKE hva det ser ut til å gjøre med dem!

Vi har ingenting vi :P
Men de har vært litt inne på nrksuper.no og sett på noe spill der.

Også spiller de på ipaden til svigers :P

Ser ikke TV heller de her, bortsett fra helgemorninger!

Har unger i bhg. som spiller MYE, og søskenbarn av ungene her, kan jo alt, både ipad, nintendo og playstation + PC :O Hjelpes..

Vi har ingen spillkonsoller her i huset, og slik kommer det til å forbli en god stund fremover. Mine to eldste spiller Playstation og Wii hos faren sin, og jeg liker IKKE hva det ser ut til å gjøre med dem!
Det er noen som blir mer påvirket enn andre synes jeg. Noen barn virker det ikke som om blir påvirket av det.
Mens andre blir helt gale og avhengig... Mens noen er litt sånn midt i mellom. Men det er stor forskjell på barna.
Tror det har litt å gjøre med hva slags slipp de spiller også.

Det er noen som blir mer påvirket enn andre synes jeg. Noen barn virker det ikke som om blir påvirket av det.
Mens andre blir helt gale og avhengig... Mens noen er litt sånn midt i mellom. Men det er stor forskjell på barna.
Tror det har litt å gjøre med hva slags slipp de spiller også.
Min blir ikke påvirket i det hele tatt , mens kompisens han måtte få forbud

Min blir ikke påvirket i det hele tatt , mens kompisens han måtte få forbud
ja ikke sant. Så det på bonusnevøene mine også. De spilte Lego "the movie" spillet (tror det heter det) sammen.. Å de gikk løs på hverandre.. Vi måtte rett og slett si at gamekonsollen var ødelagt tilslutt. For de bare kranglet og var grinete. Mens stebrødrene mine var det aldri noe problem med da de spilte sammen. Men de spilte bare FIFA.
Vet ikke om det har noe å si..

Vi har ps3, men den blir kun brukt til film. Hun maser aldri om å få spill, ei heller sitte på ipad. Men hun får se Netflix på ipad om det kolliderer med noe på tven. Det blir stort sett i helgen på kvelden.
Nå som våren har kommet ser vi nesten ikke på tv heller.

Vi har ps3, men den blir kun brukt til film. Hun maser aldri om å få spill, ei heller sitte på ipad. Men hun får se Netflix på ipad om det kolliderer med noe på tven. Det blir stort sett i helgen på kvelden.
Nå som våren har kommet ser vi nesten ikke på tv heller.
Blir nesten litt som her hjemme. PS3 er for det meste brukt til netflix og viaplay.

Eneste vår er blitt påvirka av Mario er når ene bhgansatte sa hu hadde en liten gutt som heta Mario. Da reagerte vår ved å rope it Super Mario! :p Ellers ingenting :p

Alt med måte, ja. Våre fikk wii i høst, og eldste som er førsteklassing liker å spille, men må forholde seg til at mor og far setter grenser for når og hvor lenge.

Lillesøster har ikke fått taket på det, men liker bedre ipaden.

De leker mye både inne og ute (han er mer glad i å være inne, hun trives ute. Delvis kan nok det også skyldes at han er pollenallergiker, og disse har det jo egentlig ofte bedre inn enn ute når været er fint... Men begge er ute, og begge leker på loftet, og da får de se litt tv og spille litt, men det er samlet skjermtid vi begrenser, så om de vil se tv eller spille er egentlig ganske opp til dem på den tilmålte tiden.,

Her spelar begge på telefonen og på iPad, eller ser på NRK super og netflix. Dei er to veldig aktive gutar som er heilt utslitt etter lange dagar i barnehagen, så på ettermiddagen får dei slappe av litt med spel/film.
Sidan dei elskar å leike og er veldig aktive, så er det sjelden dei sit meir enn maks ein halv time;)

Dei spelar ting som puslespel, gjette dyr, lære ord (minsten på to år), lære alfabet og tall (eldste 4,5 år). På netflix går det i Bakgårsgjengen, Thomas toget og Brannmann Sam:)

Om eldste kunne velge hadde han kun sett på ninjago og spiderman, men det fann me fort ut at han ikkje hadde godt av, vart veldig voldsom i leiken etter å ha sett på det. Han godtar å ikkje sjå slikt meir, enn så lenge;)

De bruker ikke telefonene deres heller?
Vi har vel to spill på ipaden, men de er ikke så ivrige. Men det har skjedd altså. Kanskje de spiller 10 min i måneden hver:p syns det er enklere med spill på telefon/iPad egentlig, føler det er lettere å kontrollere bruken da. Får de Playstation er det mer tilgjengelig, og føler at man spiller en stund når man først begynner. Men jeg har. NULL erfaring med sånne spill altså.

Back
Topp