barn og onani...

*pilutta*

Elsker forumet
jeg har en gutt på snart 3 år som har oppdget at det er godt å ta på tissen sin.. Når han gjør det i stua, f.eks, sier vi at det er greit å kose med tissen sin, men at det kan man gjøre når man er for seg selv. På rommet sitt. Men da sier han bare nei og ler..Jeg vil ikke t han skal føle skam ift det, men vet ikke hvordan jeg skal si det på en annen måte... [&:]
Noen tips eller forslag?

Har sikkert med at det ikke er så fint å stå med hånda nedi trusa, enn at det er slik at hun tror han onanerer skikkelig [:-] 

Vel, jeg har ingen erfaring i grunn ... men kanskje si det flere ganger på samme fine måten [:)] 

du må vel egentlig bare lære han at sånt driver vi med når vi er alene på rommet vårt. Gjerne ta han med inn på rommet når du ser han gjør det. Er viktig og lære de at dette ikke er farlig men samtidig at vi ikke gjør det blant folk. VIss du tillatter det så sitter du der plutselig med en 9 åring som "onanerer" mitt i stua mens dere har selskap. ([8D])
Tror du bare må prøve å få han til å forstå det[:)]

Min er 3 og halvt år og jeg sier tydelig i fra om at han ikke trenger å gjøre sånt på stua foran folk. Hvis han vil det så må han gjøre det på rommet sitt alene, etter han har lagt seg, sier jeg. Og han er enig i det da, heldigvis[:)]

ORIGINAL: SivK

Hmmm.. Han er jo så liten ennå at jeg tror ikke du skal styre så mye med det. Men når de er rundt 10 år er det lettere å si at de skal gjøre det på rommet eller do.

De begynner jo ikke å "onanere på skikkelig" før de nærmer seg puberteten.

tiiii år?må jo si det før det vel?
kan jo ikke ha en 6 åring som sitter med hånda nedi trusa midt i stua?[&:]
hadde foreldrene sagt noe sånnt til meg når jeg var 10 år hadde jeg blitt så flau at jeg hadde gjemt meg på rommet mitt i flere dager.

ORIGINAL: SivK

Hmmm.. Han er jo så liten ennå at jeg tror ikke du skal styre så mye med det. Men når de er rundt 10 år er det lettere å si at de skal gjøre det på rommet eller do.

De begynner jo ikke å "onanere på skikkelig" før de nærmer seg puberteten.

hva legger du i å "onanere på skikkelig" ? fordi små barn kan også onanere å få orgasme, så hva er da forskjellen?

ORIGINAL: Råsa Muffin!

Har sikkert med at det ikke er så fint å stå med hånda nedi trusa, enn at det er slik at hun tror han onanerer skikkelig [:-] 

Vel, jeg har ingen erfaring i grunn ... men kanskje si det flere ganger på samme fine måten [:)] 

Er mest det jeg tenker på, ja..

Får bare fortsette å si det så går det vel inn tilslutt[:)]

Dette er et kjempevanskelig tema, for det er så lett at det blir litt tabu.

Det er ikke så ofte det hender her, men når det skjer så bruker jeg for det meste å overse det. Han sitter aldri med hånda nedi buksa si iallefall. De fleste gangene han gjør det så er det i badekaret, og da er han jo på badet uansett.

Sånn jeg ser det så må man håndtere dette utfra når og hvor de gjør det og hvordan. Om han sitter med hånda nedi buksa veldig diskret, så vil jeg si at det bare er å overse det og la han kose seg. Om det er veldig åpentlyst, og at han gjør det uavhengig om dere har besøk eller ikke så burde du ta en snakk med han om det.

Har sitter gjerne og gjør det når han er trøtt og ser på barne- TV... og når tissen blir stiv sier han ofte "se på den rare tissen min, da mamma".. Han er jo så liten at det ikke gjør meg noe, er bare litt opptatt av at han skal lære at det er noe man gjør alene..

ORIGINAL: Torben sin mamma

du må vel egentlig bare lære han at sånt driver vi med når vi er alene på rommet vårt. Gjerne ta han med inn på rommet når du ser han gjør det. Er viktig og lære de at dette ikke er farlig men samtidig at vi ikke gjør det blant folk. VIss du tillatter det så sitter du der plutselig med en 9 åring som "onanerer" mitt i stua mens dere har selskap. ([8D])
Tror du bare må prøve å få han til å forstå det[:)]

Signerer denne! Det er viktig å ikke kjefte, sånn at de ikke føler skam, men samtidig må de forstå at det ikke er en ting man gjør foran andre

Jeg tror vel egentlig ikke så små barn har så veldig mye følse i den, og tror ikke de gjør det pga det er godt. Tror heller det er noe å fikle med liksom og fordi de lurer på hva det er.

Er ihvertfall det jeg har blitt fortalt av gutter som husker når de var små.. at det ikke var noe deilig liksom.

Men selvfølgelig er det ikke så delikat at de sitter å plukker seg der nede uansett, så burde vel prøve å si det på en fin måte at man ikke sitter med hånden i buksa i offentligheten liksom[8D]

ORIGINAL: Bdancer

ORIGINAL: Ingensomhelst

Jeg tror vel egentlig ikke så små barn har så veldig mye følse i den, og tror ikke de gjør det pga det er godt. Tror heller det er noe å fikle med liksom og fordi de lurer på hva det er.

Er ihvertfall det jeg har blitt fortalt av gutter som husker når de var små.. at det ikke var noe deilig liksom.

Men selvfølgelig er det ikke så delikat at de sitter å plukker seg der nede uansett, så burde vel prøve å si det på en fin måte at man ikke sitter med hånden i buksa i offentligheten liksom[8D]

Tror nok det er det også, men jo de har følelse i den. Både jenter og gutter onanerer fordi det er godt og kan få orgasme fra spedbarnsalder[;)]

Ikke følser på den måten tror jeg. Og det som du sier er nok veeeldig sjeldent. Sambo sitter her å sier at han aldri hadde slike følser i den før puberteten... og det hadde ikke jeg heller[:)]

Min har nettopp funnet det ut så har ikke tatt noe stilling til det. Vanskelig å finne en mellom ting å forklare det er helt greit bare ikke blant folk.

Små barn kan også onanarere fordi de merker det er godt.  Og uansett om han fikler med tissen for og ha noe og fikle med så vil han jo på ett tidspunkt føle det gode ved det, og viss han da har "lært" at det er greit og sitte i stua og gjøre det så vil han jo fortsette med det. Eg føler det er slik at uansett hvor liten du er så sitter du ikke med hånda ned i trusa midt i stua![:)] 

Tror nok det er det også, men jo de har følelse i den. Både jenter og gutter onanerer fordi det er godt og kan få orgasme fra spedbarnsalder[;)]

Ikke følser på den måten tror jeg. Og det som du sier er nok veeeldig sjeldent. Sambo sitter her å sier at han aldri hadde slike følser i den før puberteten... og det hadde ikke jeg heller[:)]

Å si at de ikke har så mye følelser i den før puberteten blir faktisk helt feil. De KAN få orgasmer fra spedbarnsalder. Det er ingen hemmelighet. Har en bok om barns helse og diverse fra 0-6 år og det står der også at barn finner som regel ut veldig tidlig at det er godt å fikle med tissen sin, og om de får gjøre det uforstyrret så kan de få orgasme.
Da jeg jobbet i bhg så var det ei jente der på fem år som lå midt i rommet med pledd over seg og onanerte med andre barn tilstede fordi hun ikke hadde lært at sånt gjør vi på rommet vårt eller på do.

Hun lå der, og en gang var det ei som ble forferdet vitne til at hun fikk orgasme. Hun var rød i hele ansiktet og lå og skalv lenge etterpå..

ORIGINAL: Badeand*

Å si at de ikke har så mye følelser i den før puberteten blir faktisk helt feil. De KAN få orgasmer fra spedbarnsalder. Det er ingen hemmelighet. Har en bok om barns helse og diverse fra 0-6 år og det står der også at barn finner som regel ut veldig tidlig at det er godt å fikle med tissen sin, og om de får gjøre det uforstyrret så kan de få orgasme.
Da jeg jobbet i bhg så var det ei jente der på fem år som lå midt i rommet med pledd over seg og onanerte med andre barn tilstede fordi hun ikke hadde lært at sånt gjør vi på rommet vårt eller på do.

Hun lå der, og en gang var det ei som ble forferdet vitne til at hun fikk orgasme. Hun var rød i hele ansiktet og lå og skalv lenge etterpå..

Jeg forteller bare det jeg vet. Da er det tydeligvis veldig forskjellig fra barn til barn... for jeg har aldri opplevd noe sånt.. og som sagt ikke sambo heller.. han visste ikke at det kunne være godt i den før han lærte om det på skolen...

men han fiklett med tissen da han var liten fordet.. men fordi han alltid liker å ha noe å fikle med

Det er vanskelig å svare på, for de gjør det jo overalt..
jeg så plutselig en dag en liten jente på 2-3 år som satt i en handlevogn å hun
bevegde seg ekstremt så så jeg plutselig at hun nesten datt bakover, jeg trodde hun besvimte, men var visst andre ting som skjedde.. hehe! så ja, det er vanskelig å nekte de når de først begynner for da slutter de ikke så fort!! kanskje lettere med gutter da, siden de må bruke hendene sine![8D]

Jeg tror dere tar meget feil. Hukser godt da jeg gikk i barnehagen at det kilte på en god måte når jeg la meg på magen på bildekkhuskene, husker også at jeg fortalte det til de andre jentene i barnehagen, så vi lå og gnikka oss på huskene,[8D] var ikke så synlig når vi gjorde det på den måten, så ingen som reagerte.

De gjør det ikke bare fordi de er nysgjerrige, da hadde de ikke gjort det gang på gang på gang. [;)]

Her gjør småen sånt når han ligger i senga, ellers så har han for mye klær på seg.

Jeg har lest om det i bøker, og der foreslår de å takle det på den måten du gjøre. Men, jeg hadde vært ganske påståelig på at det skal gjøres på rommet alene. Det er, som mange sier, viktig at det ikke blir et tabu. Men, det betyr egentlig at man ikke skal kjefte, si FY og NEI og kalle det ekkelt. Å henvise barnet til rommet tror jeg ikke skader dem på noen måte. Tvert imot, det er jo det som er barneoppdragelse - lære dem å rette seg etter samfunnet. Tro meg, jeg har nok av 1., 2. og 3. klassinger, og spesielt gutter, som ikke har lært seg de normene hjemme, og det går veldig utover dem selv da de andre elevene synes de er "ekkel".

ORIGINAL: Mesaana

Jeg tror dere tar meget feil. Hukser godt da jeg gikk i barnehagen at det kilte på en god måte når jeg la meg på magen på bildekkhuskene, husker også at jeg fortalte det til de andre jentene i barnehagen, så vi lå og gnikka oss på huskene,[8D] var ikke så synlig når vi gjorde det på den måten, så ingen som reagerte.

De gjør det ikke bare fordi de er nysgjerrige, da hadde de ikke gjort det gang på gang på gang. [;)]

Her gjør småen sånt når han ligger i senga, ellers så har han for mye klær på seg.

Du kan jo ikke si vi tar feil fordet.. for vi husker jo hvorfor vi gjorde sånt.. jeg bare forteller fra mine egene erfaringer.

Back
Topp