Barn og fotvorter.. Noen med erfaring?

Har lest ett eller annet råd også om å gni innsiden av banan skall på vortene

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Tusen takk for tips! Bananskall skal prøves først:)
 
Jeg har en som sover med innsiden av bananskall festende fast. Han har bare en. Har nok fått den nede i fritidsparken. Hørt om flere som har fått der :(

Sønnen til ei j kjenner ble kvitt de etter de badet i saltvann på ferie i danmark. Ikke fått siden.

Vorter er jo bare virus som må gå over av seg selv. Men blir det for ille så må man selvfølgelig få noe for det.
Anbefaler absolutt å kontakte en hudlege.
 
Lykke til:) gi en oppdatering når du har prøvd en stund da:) spent på om det virker:)
 
Vi var gjennom det samme med snuppa :( Ingenting funket og hun hadde en kjempestor under hælen og mange små i flere år. Frøs hjemme, hos legen, skrapte hos legen (langt nedi), filte og bananskall.... Men etter mange år forsvant dem av seg selv. :) Aner ikke hvorfor. Men da var vi så desperate at vi var på nippet til å skjære dem bort, det kan jo ødelegge gangen til barnet for alltid og dermed til og med ryggstillingen.
 
Vi var gjennom det samme med snuppa :( Ingenting funket og hun hadde en kjempestor under hælen og mange små i flere år. Frøs hjemme, hos legen, skrapte hos legen (langt nedi), filte og bananskall.... Men etter mange år forsvant dem av seg selv. :) Aner ikke hvorfor. Men da var vi så desperate at vi var på nippet til å skjære dem bort, det kan jo ødelegge gangen til barnet for alltid og dermed til og med ryggstillingen.



Hæ?? kan det?? Så skummelt...
 
E hadde en fotvorte under ene foten i 5-6 år. Den forsvant rett etter fødsel. Da hadde e prøvd nesten alt.
 
Vi har en gutt på 6 år som har flere på hendene.. Det er utrolig fortvilende at ingenting hjelper.. Nå har vi ikke prøvd bananskall og alt dette da, men alt man får tak i på apotek.. Han ser ikke ut til å plages veldig enda, men de er av og til vonde tror jeg.. :-( Jeg hadde det selv da jeg var liten, og fikk fryst bort EN og da forsvant alle sammen..!
 
Jenta mi på 5 år hadde 3 fotvorter på hælen på ene foten, og 1 vorte på andre foten.
Jeg prøvde 2 forksjellige vortemidler, men det hjalp ingenting.
Vortene er veldig store, så jeg dro til legen.
Vi måtte til legen hver 10'ende dag for å fryse vortene, og skrape de.
Dette har vi gjort 6 ganger nå, og det er ikke noe bedre:(
Nå har det blir SEKSTEN vorter!!!!!! De er veldig små heldigvis, er kun de gamleste om er veldig store.
Legen sa at vorter sprer seg veldig fort på barn.
Bare de siste par dagene har det kommet 6 nye:(

Hva annet kan man gjøre? Kan jeg "kreve" at de skjæres vekk?
Jeg spurte om det ved første behandling, men han sa at det er sjeldent at de skjæres vekk og at frysing hjelper.
Det er vondt for jenta mi å gå på de store som er på på hælen og ho går på tærne med den foten..
Vi har gjort alt vi har fått beskjed om.. (latt henne vasse/bade i saltvann, gå på grus og asfalt og ikke bruke sokker)
Jeg lar henne kun bruke sokker i barnehagen, da det er smittsomt.

Noen med erfaring??
Hvordan går det med vortene hennes?
En metode jeg brukte på min vorte en gang var å stikke en brennende nål inni midten av vorta. Det gjør ikke vondt fordi huden inni vorta er helt død.
 
Back
Topp