Barn og fotvorter.. Noen med erfaring?

smash

Forumet er livet
VIP
Jenta mi på 5 år hadde 3 fotvorter på hælen på ene foten, og 1 vorte på andre foten.
Jeg prøvde 2 forksjellige vortemidler, men det hjalp ingenting.
Vortene er veldig store, så jeg dro til legen.
Vi måtte til legen hver 10'ende dag for å fryse vortene, og skrape de.
Dette har vi gjort 6 ganger nå, og det er ikke noe bedre:(
Nå har det blir SEKSTEN vorter!!!!!! De er veldig små heldigvis, er kun de gamleste om er veldig store.
Legen sa at vorter sprer seg veldig fort på barn.
Bare de siste par dagene har det kommet 6 nye:(

Hva annet kan man gjøre? Kan jeg "kreve" at de skjæres vekk?
Jeg spurte om det ved første behandling, men han sa at det er sjeldent at de skjæres vekk og at frysing hjelper.
Det er vondt for jenta mi å gå på de store som er på på hælen og ho går på tærne med den foten..
Vi har gjort alt vi har fått beskjed om.. (latt henne vasse/bade i saltvann, gå på grus og asfalt og ikke bruke sokker)
Jeg lar henne kun bruke sokker i barnehagen, da det er smittsomt.

Noen med erfaring??
 
Ho våkner nesten hver natt og klager og gråter fordi vortene er vonde:(
 
Jenta mi på 5 år hadde 3 fotvorter på hælen på ene foten, og 1 vorte på andre foten.
Jeg prøvde 2 forksjellige vortemidler, men det hjalp ingenting.
Vortene er veldig store, så jeg dro til legen.
Vi måtte til legen hver 10'ende dag for å fryse vortene, og skrape de.
Dette har vi gjort 6 ganger nå, og det er ikke noe bedre:(
Nå har det blir SEKSTEN vokster!!!!!! De er veldig små heldigvis, er kun de gamleste om er veldig store.
Legen sa at vorter sprer seg veldig fort på barn.
Bare de siste par dagene har det kommet 6 nye:(

Hva annet kan man gjøre? Kan jeg "kreve" at de skjæres vekk?
Jeg spurte om det ved første behandling, men han sa at det er sjeldent at de skjæres vekk og at frysing hjelper.
Det er vondt for jenta mi å gå på de store som er på på hælen og ho går på tærne med den foten..
Vi har gjort alt vi har fått beskjed om.. (latt henne vasse/bade i saltvann, gå på grus og asfalt og ikke bruke sokker)
Jeg lar henne kun bruke sokker i barnehagen, da det er smittsomt.

Noen med erfaring??
Ville fått henvisning til en hudlege jeg. Vet ikke hvor i landet dere bor men var hos en kosmetisk lege før jul, for å fjerne vortelignende utvekst i ansiktet. Denne ble tatt med laser og helt borte. Ikke antydning til at det har vært noe.
 
Ville definitivt prøvd en annen lege.. hun kan jo ikke gå sånn stakkars! Håper dere får hjelp snart :)
 
Ville forsøkt en annen lege snarest. Jenta mi hadde veldig store, de ble frosset en gang hos legen, skrapet og frosset en gang til, da forsvant de. Her sa legen at hvis de ikke hadde forsvunnet relativt kjapt hadde det blitt skåret vekk.
 
Dette er andre legen jeg er hos.. :(
Hva gjør en hudlege da?
Laser høres helt topp ut da! Vi bor i Telemark, men reiser hvor som helst for å hjelpe datra mi.
Ho har time til legen igjen på fredag, så får snakke med han da, men føler ikke jeg har blitt ordentlig hørt... :/
Han mener ho er bedre, og ja han er lege og vet best, men jeg syns ho definitivt ikke er bedre..
Vortene er like store og i tillegg sprer de seg som bare det..
Er redd storesøster og jeg og mannen skal bli smitta å.. :/
 
Når vorter skjæres vekk, må man i narkose da?
 
Dette er andre legen jeg er hos.. :(
Hva gjør en hudlege da?
Laser høres helt topp ut da! Vi bor i Telemark, men reiser hvor som helst for å hjelpe datra mi.
Ho har time til legen igjen på fredag, så får snakke med han da, men føler ikke jeg har blitt ordentlig hørt... :/
Han mener ho er bedre, og ja han er lege og vet best, men jeg syns ho definitivt ikke er bedre..
Vortene er like store og i tillegg sprer de seg som bare det..
Er redd storesøster og jeg og mannen skal bli smitta å.. :/
Denne legen holder til på gjøvik.
Prøvde se på gjemmesidene om dette med vorter, men fant ikke noe.. Går evt an å høre.
En hudlege kan ha flere behandlingsalternativ enn bare frysing og skraping.
 
uff stakkars:(

har hatt vorter her også,men de klarte vi å "pelle av" etter noen dager med vortemiddel Verucid.

god bedring:)
 
Heldiggris Kosinus. Syns så synd på jenta mi, og de sprer seg jo så fort :(
Og nå har ho holdt på med behandling i 4-5 mnd... Og 2,5 mnd hos legen :/
 
Heldiggris Kosinus. Syns så synd på jenta mi, og de sprer seg jo så fort :(
Og nå har ho holdt på med behandling i 4-5 mnd... Og 2,5 mnd hos legen :/

uff går ikke an!!hva har du prøvd selv??
noen kjerringråd? hvordan ser di ut? vanlige vorter?sorte brune,oppfor huden mere nedi?
 
Heldiggris Kosinus. Syns så synd på jenta mi, og de sprer seg jo så fort :(
Og nå har ho holdt på med behandling i 4-5 mnd... Og 2,5 mnd hos legen :/

Synes ikke det er holdbart fra legens side. Og hvis de er vonde i tillegg så bør jo noe gjøres ganske snart, er det vondt å gå kan hun få feilbelastning på deler av foten, bena og ryggen osv.

Vet ikke hva du gjør i tillegg til legebehandling, men vi ble rådet fotbad og filing i tillegg til legebehandlingen.
 
uff går ikke an!!hva har du prøvd selv??
noen kjerringråd? hvordan ser di ut? vanlige vorter?sorte brune,oppfor huden mere nedi?



Ja, prøvde to behandlinger hjemme. Først et merke jeg ikke husker navnet på, også prøvde Vortefri som er en behandling over 5 uker. Hjalp ingenting.
De store vortene er veeeeldig dype, det sa legen å, og det er full av sorte prikker.
Ho har fått en ny en på tåen sin som har vokst i rekordfart og den blør litt :/
Og jeg ser det er flere som kommer også, da man ser noen klumper under huden... :(
Så det må skje noen forandring NÅ!!
 
Synes ikke det er holdbart fra legens side. Og hvis de er vonde i tillegg så bør jo noe gjøres ganske snart, er det vondt å gå kan hun få feilbelastning på deler av foten, bena og ryggen osv.

Vet ikke hva du gjør i tillegg til legebehandling, men vi ble rådet fotbad og filing i tillegg til legebehandlingen.




Jeg fikk beskjed om å la henne gå så mye barbeint som mulig, bade og vasse i saltvann og prøve å gå barbeint på grus av og til.
Ellers ingen andre anbefalinger.

Fotbad, hva har man oppi vannet da?
 
Jeg fikk beskjed om å la henne gå så mye barbeint som mulig, bade og vasse i saltvann og prøve å gå barbeint på grus av og til.
Ellers ingen andre anbefalinger.

Fotbad, hva har man oppi vannet da?

Vi hadde litt babyolje bare, var for å myke opp huden og vortene litt, filingen kun på vortene.
 
Vi hadde litt babyolje bare, var for å myke opp huden og vortene litt, filingen kun på vortene.



I varmt vann da eller? Babyolje har jeg, så da skal jeg la henne sitte i det. Men file kommer jeg ikke til å gjøre, da legen har sagt jeg ikke skal behandle noe selv da ho er under legebehandling.
Kanskje jeg burde droppe fotbad kanskje da.. For det har kanskje ingen hensikt dersom man ikke får filt eller noe etterpå?
 
Synes ikke det er holdbart fra legens side. Og hvis de er vonde i tillegg så bør jo noe gjøres ganske snart, er det vondt å gå kan hun få feilbelastning på deler av foten, bena og ryggen osv.

Vet ikke hva du gjør i tillegg til legebehandling, men vi ble rådet fotbad og filing i tillegg til legebehandlingen.



Veldig sant. Ho går kun på tærne når ho går barbeint, ikke når ho har sko på. Sikkert behagelig med myke såler i skoen.
 
I varmt vann da eller? Babyolje har jeg, så da skal jeg la henne sitte i det. Men file kommer jeg ikke til å gjøre, da legen har sagt jeg ikke skal behandle noe selv da ho er under legebehandling.
Kanskje jeg burde droppe fotbad kanskje da.. For det har kanskje ingen hensikt dersom man ikke får filt eller noe etterpå?

Brukte bare behagelig varmt hehe, men har nik lite hensikt uten filingen.
 
Brukte bare behagelig varmt hehe, men har nik lite hensikt uten filingen.





Ok, da dropper jeg det. Får se om det ikke blir bading i saltvann i morgen istede.
 
Vel, gammelt kjerringråd jeg har hørt om er og bruke sin egen morgenurin og pensle på, altså hennes morgenurin. Høres kanskje litt ekkelt ut, men skal visst nok funke. Eller smør 2 ganger daglig ned klar neglelakk.
 
Back
Topp