Barn og allergi - ta hensyn?

Pitufo82

Andre møte med forumet
Se for deg at du har et husdyr, la oss si en hund. Så viser det seg at barnet ditt utvikler allergi mot hunder. Hva gjør du? Er det greit å gi barnet allergimedisin for å fortsette å ha hund?

Takknemlig for svar, er en diskusjon som foregår i nær familie, så vil gjerne ha flere synspunkter. :)

Spørs hvor allergisk barnet var. Hjelper det med allergi medesiner, uten at barnet er plaget av noe. Så ja, da ville vi beholdt hunden vår. Vi har ikke skaffet oss dyr for å hive de ut av døren med en gang motgang kommer :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hadde ikke beholdt hunden

Hadde ikke gitt allergimedisin nei. Hadde omplassert hunden

Hadde nok vurdert omplassering av hunden..

Hadde ikke gitt allergimedisin nei. Hadde omplassert hunden

Samme her. ...
Hund er ikke livsviktig, og da er det unødvendig at barnet skal måtte ta medisiner hver dag!

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app

Kommer ann på hvor allergisk barnet er og om en har en rase og plassen til å tilvenne de å sove ute.
Er selv allergisk mot hund og har av den grunn alltid valgt raser som tåler å sove ute mer eller mindre hele året (ekstremvær er unntaket).

Ville stilt spørsmålet 'hvorfor skal barnet gå på unødvendige medisiner':/
Jeg elsker dyr, men mennesker kommer først.. og når noen først er allergiske blir det verre om de utsetter seg for det de er allergiske mot..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

hadde omplassert hunden, for jeg ville ikke gitt barnet mitt medisiner hver dag.

Vi hadde katt inne, og sønnen vår fikk konstatert at han var allergisk mot katt ved 1 års alder. Da måtte pent pus flytte ut. Men tror nesten hun likte det bedre, siden hun hadde et uthus og garasje å gå inn i :)

VI har tre hunder hjemme, og både jeg og sambo er allergiske mot dem, så dette har jeg tenkt på selv.

Jeg reagerer mye mer på dem enn han gjør, men jeg er også vant til dem. Så lenge jeg støvsuger hver/annenhver dag og ikke har dem i ansiktet går det greit. Det kan klø litt i øynene innimellom, men that's it.

Hvis mini skulle vise seg å bli allergisk kommer jeg til å prøve medisinering først. Hundene blir naturligvis satt bort hvis vi ikke finner noen annen løsning, men jeg kommer til å prøve det meste før det skjer. Uten at det skal gå utover barnets helse, det sier seg selv.

hmmm, tror jeg ville omplassert, men vet virkelig ikke. Dersom jeg hadde hatt hunden i f.e.ks. 6-7 år så tror jeg ikke det hadde vært så svart-hvit, enten eller. Da hadde jeg nok vurdert allergimedisin. vanskelig å si når en ikke er i den situasjonen selv...

Har alltid reagert på å få kattehår i ansiktet, men har alltid hatt katt og har en selv nå. Jeg ville sett an hvor kraftig allergien er, og om kanskje det ville hjulpet å støvsuge hver dag. Men ville ikle ha gitt allergimedisin for å beholde dyret. Da tror jeg det er bedre å omplassere den.

Takk for svar Jeg synes det er for galt å gi allergimedisin til et barn for at barnet skal kunne være hjemme. Hjemmet skal jo være en trygg base, der ting er tilrettelagt for barnet. Barnets helse kommer alltid først, i mine øyne.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Gi et lite barn medisin for å kune beholde dyret? Ikke på vilkår!

Vi har en sønn som går på allergimedisin året rundt, og vi har hund. Men han er allergisk mot katt, ikke hund. Han har bittelitt utslag på hund på blodprøve, ikke i det hele tatt på prikkprøve, og ikke noe som tyder på kliniske utslag av hunden vi har. Rådet fra alelgiegen er "ikke la den være på soverommet hans, også trenger dere jo ikke skaffe en ny..."
Hunden fikk vi omplassert til oss pga allergi hos et barn, og her blir hun. Men hun blir ikke erstattet med en ny, nei.

Back
Topp