Barn og allergi - ta hensyn?

Vi medisinerer dog godt for å besøke bestemor. Hun har katt. Uten øyedråper i tillegg til den faste medisinen hovner øynene opp så han ikke ser på en halvtime. Vi trapper opp astmamedisinen forebyggende, drypper første øyedråpe en liten time før vi kommer frem, og gir medsisn til et par dager etter vi har kommet hjem.

Det blir dog aldri, aldri, aldri aktuelt at det kommer en katt i hus her, ikke på besøk engang.

Hjemme skal være en friarena.

Dersom barnet ikke hadde trengt å ta medisiner hver dag hvis dere ikke hadde hatt hunden, ville jeg desverre omplassert hunden.. Dersom barnet alikevel trenger medisiner, og de fungerer greit, ville jeg sett det ann :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er selvfølgelig noe helt annet å gi medisin for å å dra på besøk, evt turer med bhg eller skole. Det er jo for å ikke innskrenke sosial frihet. Det er medisinering hjemme for å beholde dyret jeg reagerer sånn på.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Å måtte ta medisin hver dag for å kunne beholde et dyr, ikke på vilkår.

Å utsette barn for dyr er på generell basis allergi-lurt. Å utsette barn for noe de er påvist allergisk mot, er ikke allergi-lurt, da går kroppen i kontant forsvarsmodus, det er slitsomt, og det kan over tid forverre allergien.

Ny forskning viser at å utsette barn for dyr ikke gjør de mindre utsatt for allergi. (Husker ikke hvor jeg leste det, så kan desverre ikke komme med link) Men å ha dyr gjør ikke barn mer utsatt for allergi heller.

Mulig det, men å utsette dem for det de er påvist allergisk mot tror jeg ikke noen forsker enda har vist at er bra?

Å ha dyr gjør dem ikke utsatt for å få alelrgier, bare for å påådage allerier de allerede har.

Å utsette noen for noe de er allergisk mot er selvsagt ikke bra. Mente at å ha dyr (fra barnet e født) ikke gjør at barn får mindre allergier

tidligere har forskning pekt i den retning, men mulig det er tilbakevist ja.

Vi har hatt hund siden yngste ble født, men det har jo ikke noen forklaring på hvorfor broren er allegisk og ikek hun (jeg tror nok hun hadde slått ut på noe pollen hun også om vi prikktestet henne, vi får se om vi får det gjort i høst, med tanke på neste år. Det gikk greit å i år, men der er tegn på at hun muligens reagerer litt.)

Mine kommer fra en genpool som en lege omtalte så enkelt som "dere er heldige om det bare blir litt eksem og høysnue, om dere ikke er så dumme at dere røyker og ungen begynner med det også, og får astma på toppen av det hele." Selvsagt røyker ikke ungen, og ikke noen av oss heller, og astma har han da likevel, men eksemen ble det aldri mye av. Søstra har hatt noe mer eksem da, men ikke ekstrem hun heller. også har hun ikke astma eller allergi, enda i alle fall.

Men det handler om flaks, ikke om når hunden flyttet inn.

Back
Topp