Barn = ny bil?

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
S

**SunFlower**

Guest
Jeg kjører en passat 2001 model. syntes den er helt grei, men den er jo såklart ikke ny. ei veninne av meg mener det er helt hårreisende og sjokkerende (hennes ord) at jeg ikke kjøper en helt ny bil, pga ungenes sikkerhet. Er deg virkelig nødvendig med ny bil? er ikke sikkerheten tilstrekkelig i en 12 år gammel bil?????????

Jeg ville ikke kjøpt ny bil, så sant jeg ikke måtte!! Et argument for ny bil, er hvis den er for liten. Men hvis bilen er i god stand og barna sikres riktig i bilen, ser jeg ikke noe problem med en eldre bil :)

Vi brummer rundt i en 97 modell Honda Civic. Tre dørs og for sikkerhets skyld. Ingen planer om å bytte den ut. Har jo tenkt tanken, mer praktisk med femdørs og nyere. Men bilen har gått lite, går som ei klokke, er sjeldent noe galt med den, billig i drift osv. Å ta opp lån for å kjøpe en litt nyere bil, som man da må bytte slitedeler osv på er for meg helt idioti når vi har en bil som fungerer så bra som den gjør. Å få barn i seg selv er en omveltning i økonomien, trenger ikke pådra oss flere tusen ekstra i utgifter hver måned i tillegg. Så lenge bilen er i bra stand og du føler den er trygg, så synes jeg du skal beholde den jeg.

Så lenge bilen er i god stand så er vel ikke det nødvendig.

Jeg ville ikke kjøpt ny bil, så sant jeg ikke måtte!! Et argument for ny bil, er hvis den er for liten. Men hvis bilen er i god stand og barna sikres riktig i bilen, ser jeg ikke noe problem med en eldre bil :)

Enig.

Her har jeg 2004 modell stasjonsvogn Opel. Kjempe fornøyd med bilen, og har ikke råd til så mye mer nyere..

Mannen har ei gammelbil, 98 modell tror jeg, ungene sitter så og si aldri på, men de er godt sikret likevel.

Vi hadde en 96-modell Elines første måneder. Vi oppgradere til en 2006 modell hennes første leveår og valgte da å fokusere på å kjøpe en trygg bil. Men vi ventet til vi hadde råd til d.

Fra min futuristiske aiPædd

Vi har en 99 modell Landcruiser og har ingen planer om å skifte bil selv om vi har 2 barn fra før og venter nr 3.

Vi brummer rundt i en 97 modell Honda Civic. Tre dørs og for sikkerhets skyld. Ingen planer om å bytte den ut. Har jo tenkt tanken, mer praktisk med femdørs og nyere. Men bilen har gått lite, går som ei klokke, er sjeldent noe galt med den, billig i drift osv. Å ta opp lån for å kjøpe en litt nyere bil, som man da må bytte slitedeler osv på er for meg helt idioti når vi har en bil som fungerer så bra som den gjør. Å få barn i seg selv er en omveltning i økonomien, trenger ikke pådra oss flere tusen ekstra i utgifter hver måned i tillegg. Så lenge bilen er i bra stand og du føler den er trygg, så synes jeg du skal beholde den jeg.
Nemlig.. Er ganske så greit å ikke ha billån igrunn

Synes ikke det er nødvendig med ny bil, så lenge den går og virker så ser jeg ikke meninngen i å bytte bil som andre sier her oppe.

Syns det er litt drøyt av venninna di å nærmast antyde at du er ei dårlig mor fordi du har ein "eldre" bil! Eg og mannen har 1999 og 2001 mod Volvoer, og so lenge dei er velholdte kan dei fint brukast i mange år framover. Er jo ikkje akkurat billeg å kjøpe heilt ny bil heller...

So berre behold Passaten din med god samvittighet du, det er jo både ein trygg og god bil :)

Vi har kjøpt "ny" bil siden vi trenger mer plass. En tredørs blir i vår mening trangt og vanskelig i forhold til stasjonsvogn. Det må da være opp til hver enkelt hva man gjør? Ikke bry deg om hva andre sier, så lenger du føle at du og familien er trygge så spiller det ingen rolle hva andre synes!!

Nei vet du hva!
Er bilen i god stand må du ikke kjøpe splitter ny bil nei! Det første halvåret vi hadde barn kjørte vi rundt i en bitte liten Golf fra 1998. Denne ble byttet i en Passat fra 2006 fordi vi måtte ha en bil som var 5-dørs og ikke 3-dørs som vi hadde. Vi har også en bil fra 2002. Begge to går gjennom EU-kontrollene uten problemer og så lenge de er trygge og hele seg jeg absolutt ingen grunn til å blakke meg selv med å kjøpe splitter ny bil!

Dårlig erfaring med audi. ;)
Kjenner flere med problemer og.

Men også folk som er helt frelst... smaken er som baken;)

Hun kjører jo vw og ikke Audi! :p
Jeg har hatt begge deler og er hele enig at Audi er noe dritt (selv om de blir produsert på samme fabrikk så er det veldig ulike biler synes jeg iallefall) ;) Derimot savner jeg min Passat hver eneste dag og angrer på at vi kjøpte den.
Behold bilen du, mye mer fornuftig enn å lytte til din venninne :)

jeg syns egentlig ikke alder eller merke har noe og si så lenge bilen fungerer som den skal. syns heller at størrelsen på bilen er viktigere, jeg følere meg ikke trygg i en veldig liten bil, da er veien inn i kupen veldig kort. tenk og bli påkjørt bakfra i en liten 3 dørs, da er det ikke langt inn til de som sitter i baksete.

Hun kjører jo vw og ikke Audi! :p
Jeg har hatt begge deler og er hele enig at Audi er noe dritt (selv om de blir produsert på samme fabrikk så er det veldig ulike biler synes jeg iallefall) ;) Derimot savner jeg min Passat hver eneste dag og angrer på at vi kjøpte den.
Behold bilen du, mye mer fornuftig enn å lytte til din venninne :)

Ser jeg skrev feil, mente passat.
Det er same shit.:p

Passat og audi a6 er identiske, ikke mye som skiller de. Bortsett fra at delene til audi er dyrere.

Då storebror ble født i 09 hadde vi en 97 modell passat sedan. Bytta den ut seinere til passat stasjonsvogn 02 modell. (fordi vi trengte større) syns ikkje man må kjøpe ny bil om det ikkje er nødvendig!

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Ser jeg skrev feil, mente passat.
Det er same shit.:p

Passat og audi a6 er identiske, ikke mye som skiller de. Bortsett fra at delene til audi er dyrere.

WAG begge deler...jæskla drit!
Vi har hatt begge, og kjører nå Toyota istedefor :P

Back
Topp