Barn nr.2?

Mia_mini

Elsker forumet
Når fikk dere lillebror/lillesøster?

Min er nå 15mnd, og vi ønsker oss en til. Men klarer ikke helt finne ut når vi ønsker å starte prøvingen.
Nå er vi snart utenfor 2 under 2, som var et mål for min del.
Men når er man klar for nr.2?
Føler jeg nettopp har fått igjen litt egentid.. :)

Var ikke klare for det før eldste var over 2 år. Da sov han nettene gjennom:) Skulle fått nr. 2 da eldste var ca 3,5 år, men hadde en spontanabort. Fikk nr. 2 da han var nærmere 4.

Eldste hadde kolikk og allergier og var langt fra å sove natten gjennom før vi fikk nr to. Det var litt stress, men samtidig tenkte vi at det var greit å slå sammen litt nattevåke :p vi har ett år og ni mnd mellom våre, og det har vært litt vanskelige perioder, med de leker mye sammen nå :)

Vi var ønsket 3 år mellom :)
Det fikk vi til :)

Det kommer jo an på hva man ønsker og har lyst til :)

det er 2,5 år mellom våre eldste, det var så snart vi klarte å få nr 2.
Jeg var vel ikke helt klar før eldste var et år for prøving uansett.

Det er nesten 5 år mellom de to yngte, det var også så tett vi klarte å få dem, vi mistet den som skulle vært tre år yngre enn mellomste og det tok tid å få siste

Her er det 15 mnd mellom 1 og 2 og blir akkurat 2 år mellom 2 og 3.
Vi var klare for nr 2 før nr 1 var født :p vi ønsket oss tette barn. En del jobb de første årene, men da er vi allerede inn i småbarns rutiner og for oss ville det vært mye tøffere å starte på´en igjen om noen år. Nå er lillesøster 1,5 år og hun og storebror har masse selskap i hverandre. De leker fint med hverandre/ved siden av hverandre sånn at jeg får litt ro til å gjøre andre ting. Også krangler de selvsagt innimellom, men det er heldighvis ikke så ofte (ikke alltid så lett å skjønne at man må dele på lekene...).

Som du ser at svarene i denne tråden finnes det ikke noe fasit svar på når man er klar for en til. Her må du/dere kjenne etter hva som er mest riktig for dere og deres familie :)

Vi begynte å prøve da eldste var 4mnd, klaffet da hun var 10mnd. Har 19,5mnd mellom.
Det skal sies at eldste sov rundt fra 2mnd,så vi fikk det ganske lett.
Ganske sikker på at nr 2 ikke hadde kommet så fort hvis minsten hadde vært førstemann :hilarious:
Dette får dere kjenne på selv :)

Det er 2 år og 2 mnd mellom mine, ble gravid med nr 2 da førstemann var 1,5 år. Passet oss helt perfekt, vi ville ikke ha så stor aldersforskjell. Ca 2 år var planen, og det ble det :)
Nå som jeg har fått mannen med på nr 3, blir det litt mer planlegging føler jeg. Så vi starter prøvingen til høsten. Da blir det forhåpentligvis ca 4 år mellom midterste og siste.

2 år og noen uker mellom jentene våre. Storesøster sov langt fra natten gjennom da lillesøster ble født og iallefall ikke da lillesøster ble laget, men vi fant ut at vi bare måtte kjøre på hvis ikke hadde vi ikke orket å begynne igjen ;) Begynte å prøve ordentlig på nr 2 da storesøster var 1 år. Synes aldersforskjellen er helt perfekt nå :)

Fikk første barn sent i 2002, barn nummer to tidlig i 2005.

Her skiller det 20 mnd og 4 dager mellom storebror og lillebror. Ville egentlig ha større avstand, men det gikk bra likevel. 2 åringen hjemme elsker lillebror på snart 7 mnd.

Her begynte vi å bli klare når mini var rundt 2 år, sluttet på prevensjon rundt 2-årsdagen. Mini sov mer stabilt, vi var mentalt klare (og jeg kjente meg klar selv fysisk etter å ha blitt alvorlig skadd sist fødsel), og mini begynte å forstå mer og uttrykte seg bedre verbalt. Ble gravide noen måneder etterpå og lillebror er ventet litt etter 3-årsdagen. Blivende storebror forstår masse av graviditeten, og det er veldig gøy :) Ca 3 år forskjell ble riktig for oss ihvertfall :)

22,5 mnd mellom mine.. følte meg ikke helt klar son følelsesmessig men hadde et ønske om å ha to tette.. så vi hoppet i det.

Jeg ønsket to tette, men mannen treget. Ble gravid på pillen og mistet, ble så planlagt gravid 7 mnd etter, mistet i uke 19, gravid igjen 2 mnd etter. Så det ble ganske nøyaktig 3 år i mellom. Synes det er en flott avstand. Eldste kunne mye selv når nr 2 kom og var ikke like avhengig av oss. De har fantastisk mye glede av hverandre. :)

Lillegutt vil være 3 år når den lille kommer :) (akkurat blitt gravid igjen),

Vesla blir storesøster når hun runder 17 mnd :joyful:

Det føltes ut som vi gikk og ventet på mensen en evighet før den kom og vi kunne starte søskenforsøket - som klaffet på tredje eggløsning :p Veldig heldig, for jeg ammet fortsatt 3-4 ganger om nettene da jeg ble gravid.

Nå ser det ut som vesla holder på å bli ferdig med amming, og hun har sovet gjennom nettene den siste mnd. Så jeg er glad for 4 mnd med rolige netter før lillesøster kommer ❤

Avogtil tror jeg vi er gale, men de kommer nok til å ha mye glede av hverandre og det føles greit å ta bleiebytte-perioden i ett.. Jeg fortsetter bare i denne gravid- og ammetåken, uten å helt huske livet før barn :hilarious:

Er 2.5 år mellom nr1 og nr 2. Begynte å prøve når nr 1 var 1 år men tok sin tid. Jeg turt man aldri blir ordentlig klar for flere barn og man må bare hoppe i det. Skal det analyseres for mye så blir det sjeldent noe av. Jeg er gravid med nr 3. Så får barn juli 13, januar 16 og august 19. Ble gravid med nr 3 litt før planlagt.

Hu blir 21mnd da vi får nr 2 nå i april :)
Overhode ikke planlagt! Men så klart veldig velkommen :Heartred:Heartpink

Har 3 år og 8 mnd mellom mine. Skulle egentlig vært 2 1/2 men mista 2 ganger på rad og pga flytting og jobbsituasjon måtte nr 2 settes på vent. Syns 2 1/2 år hadde vært bedre aldersforskjell men ikke alt man kan planlegge. Håper det blir mindre forskjell mellom nr 2 og 3 :)

Back
Topp