Barn med muslimsk mann?

Jeg ser ikke problemet, om kvinnen selv syns det er greit. Jeg er kristen, så et must for meg var at min mann også var kristen.

Mange foreldre er jo vegetarianere eller veganere og de oppdrar barna sine deretter. Hvorfor er det OK, men at barnet ikke kan spise svin pga religion er noe som ikke kan godtas? Er det noen her som ikke ville blitt sammen med en etnisk nordmann fordi han er veganer f.eks?

Jeg tenker at så lenge begge foreldrene er enige så er det ikke noe big deal. :)

Kan fint være veganer, men skal ikke påtvinge mine barn det kostholdet :)

Jeg syns det blir dumt, fordi hovedårsaken til at svin har blitt ansett som urent er fordi de tidligere ofte inneholdt parasitter. Nå er det jo ikke slik lengre, svinekjøttet vi får tak i her er jo like rent som annet kjøtt. Så av rent praktiske årsaker hadde jeg sagt nei. Da hadde jeg faktisk ment at det var et mer logisk og forståelig ønske om far ville at barnet skulle bli kjent med islam og gudstroen ellers, ikke bare følge en tilfeldig regel uten noe mer vedheng enn det...

Jeg syns det blir dumt, fordi hovedårsaken til at svin har blitt ansett som urent er fordi de tidligere ofte inneholdt parasitter. Nå er det jo ikke slik lengre, svinekjøttet vi får tak i her er jo like rent som annet kjøtt. Så av rent praktiske årsaker hadde jeg sagt nei. Da hadde jeg faktisk ment at det var et mer logisk og forståelig ønske om far ville at barnet skulle bli kjent med islam og gudstroen ellers, ikke bare følge en tilfeldig regel uten noe mer vedheng enn det...
Tja er ikke helt sant.
Er høy andel urinsyre i svinekjøtt som også er en grunn til at vi ikke skal spise det.
Det fins ingen helsegevinst av å spise svinekjøtt, og mange tåler det heller ikke så hvorfor mange henger seg opp i dette med bakteriene skjønner jeg ikke.
Mange med gikt osv føler seg mye bedre når de kutter ut svinekjøtt, tilfeldig?

Jeg hadde nok kunne gå med på det. Svinekjøtt er jo ikke akkurat sundt :p
Vi må gi og ta!
Omskjæring hadde vært helt uaktuelt!

Jeg ser ikke problemet, om kvinnen selv syns det er greit. Jeg er kristen, så et must for meg var at min mann også var kristen.

Mange foreldre er jo vegetarianere eller veganere og de oppdrar barna sine deretter. Hvorfor er det OK, men at barnet ikke kan spise svin pga religion er noe som ikke kan godtas? Er det noen her som ikke ville blitt sammen med en etnisk nordmann fordi han er veganer f.eks?

Jeg tenker at så lenge begge foreldrene er enige så er det ikke noe big deal. :)
Jeg kunne sikkert vært sammen med en veganer, men jeg tviler på at en veganer ville vært sammen med meg. Og jeg ville ikke latt ungene ha en vegansk livsstil, uten alt fra kjøtt til ullklær

Kunne ikke vært sammen med en relegiøs person uansett :-P

Kjenner flere som har samboere/menn fra muslimske familier.
De fleste praktiserer ikke relegionen sin mere enn en gjennomsnitts nordmann som kun går i kirka når de må (dåp, begravelse ol)

Nå er ikke svinekjøtt det største tapet her i verden.
Synes personlig noenganger det lukter fælt, er litt funky smak..og det er slett ikke sunt for en person med feks urinsyregikt

Enig!

Ser virkelig ikke problemet. Et barn klarer seg helt fint uten svinekjøtt, og om det hadde vært viktig for mannen min skulle jeg ikke ha blandet meg. Er som Yummy_munny sier, vi reagerer jo ikke på at veggis-foreldre "nekter" barna å spise kjøtt, hvorfor er det så mye verre om en muslim nekter barna å spise svin? :)

Ser virkelig ikke problemet. Et barn klarer seg helt fint uten svinekjøtt, og om det hadde vært viktig for mannen min skulle jeg ikke ha blandet meg. Er som Yummy_munny sier, vi reagerer jo ikke på at veggis-foreldre "nekter" barna å spise kjøtt, hvorfor er det så mye verre om en muslim nekter barna å spise svin? :)

Forresten, jeg er kristen selv. Mannen min, og pappaen til ungen min, er ikke-troende, og vi har det kjempefint (Y) Respekterer hverandres tro, og dermed får vi ikke slike "problemer" :)

Jeg synes egentlig det høres langt mer slitsomt ut å være sammen en veganer enn å kutte ut svinekjøtt.

Men - ingen får ta fra meg bacon!

Kan fint være veganer, men skal ikke påtvinge mine barn det kostholdet :)
Det er jo greit, men er mange veganere som påtvinger barn kostholdet sitt. Poenget mitt er at hvis mor og far syns det er greit at barnet ikke spiser svin, hva er problemet?

Ingen som sier noe høyt om at det er fælt at veganere påtvinger barna sine deres kosthold. Å ikke spise svin vs å være veganer som barn er en stoooor forskjell hvor jeg ikke ser problemet at et barn mangler svin i kostholdet sitt, men å være veganer fra man er spedbarn og frem til man er voksen sier ingen noe om...

Jeg synes egentlig det høres langt mer slitsomt ut å være sammen en veganer enn å kutte ut svinekjøtt.

Men - ingen får ta fra meg bacon!
Ja, nettopp :p Svin er en ting, men å være veganer er noe helt annet. Likevel er jeg av oppfatning av at folk syns det er verre å være sammen med en muslim som ikke spiser svin.

Er glad i bacon selv :D Men om jeg måtte velge mellom å være med en som ikke spiser svin eller veganer ville jeg selvsagt valgt fyren som ikke spiser svin :p

Det er jo greit, men er mange veganere som påtvinger barn kostholdet sitt. Poenget mitt er at hvis mor og far syns det er greit at barnet ikke spiser svin, hva er problemet?

Ingen som sier noe høyt om at det er fælt at veganere påtvinger barna sine deres kosthold. Å ikke spise svin vs å være veganer som barn er en stoooor forskjell hvor jeg ikke ser problemet at et barn mangler svin i kostholdet sitt, men å være veganer fra man er spedbarn og frem til man er voksen sier ingen noe om...
Jo. Det sies myyyyye om det. Og det kritiseres, problematiseres. Og egentlig med god grunn, det er ikke lett med spedbarn i vegansk sammenheng og sikre at de får alt de trenger

Av de som er noe så enkelt som vegetarianere er det ikke uvanlig at man lar ungene spise kjøtt til de er gamle nok til å velge selv, men for en veganer er det jo ikke bare et kosthold.

Ja, nettopp :p Svin er en ting, men å være veganer er noe helt annet. Likevel er jeg av oppfatning av at folk syns det er verre å være sammen med en muslim som ikke spiser svin.

Er glad i bacon selv :D Men om jeg måtte velge mellom å være med en som ikke spiser svin eller veganer ville jeg selvsagt valgt fyren som ikke spiser svin :p
Men muslim er myyyyye mer enn bare "ikke svin" sånn egentlig da.

Jeg hadde nok ikke valgt noen av dem. ;-)

Skriver under på det, ass.

Jo. Det sies myyyyye om det. Og det kritiseres, problematiseres. Og egentlig med god grunn, det er ikke lett med spedbarn i vegansk sammenheng og sikre at de får alt de trenger

Av de som er noe så enkelt som vegetarianere er det ikke uvanlig at man lar ungene spise kjøtt til de er gamle nok til å velge selv, men for en veganer er det jo ikke bare et kosthold.
Jeg kjenner mange veganere og absolutt INGEN lar barna få spise kjøtt, meieriprodukter osv. Kusinen min traff en fyr, ble forelsket i en veganer og har nå to barn sammen. Barna får ikke et vanlig kosthold. De kjøper ikke inn slike produkter, det er helt uaktuelt og slik er det for mange veganere og vegetarianere som ikke bare er det fordi det er trendy, men fordi de selv mener at deres barn vil ha det bedre med samme kosthold som de selv har.

Forresten høres det sinnsykt dumt ut å f.eks si at man er vegetarianer fordi man syns synd på dyr, men å tilbrede dyr til barna, det er OK?

Jeg synes det er verre å påtvinge ett barn vegans kosthold, enn å ikke spise svin. Men å ikke spise svin pga religion synes jeg også er feil å påtvinge et barn.
Jeg har hørt mange kritiserer veganere for å påtvinge barn sitt kosthold, kjenner også en veganer som får mye kritikk for å nettopp gjøre dette med barna sine.
Er mor og far enige så helt greit, jeg ville ikke blitt enig i om å kutte ut noe fra kostholdet til barnet. :)

Men muslim er myyyyye mer enn bare "ikke svin" sånn egentlig da.

Jeg hadde nok ikke valgt noen av dem. ;-)
Ja, men det er ikke det TS skriver. Hun skriver at den eneste forskjellen er at han ikke spiser svin. Tenker man må legge fra seg fordommer og svare på spørsmålet på bakgrunn av den infoen hun har oppgitt.

For meg skrev jeg at jeg ville ha en mann med samme tro som meg, kristendom, men jeg ser ikke et problem med at et barn vokser opp uten svin. Syns det er mye verre med barn som er veganere.

Back
Topp