Barn med melkeallergi

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Dere med barn med melkeallergi. Hadde de oppblåst mage?

Vil du si dette er normal "babymage"?
ImageUploadedByBV Forum1448902545.251900.jpg
ImageUploadedByBV Forum1448902571.748104.jpg

Frøkna hadde veldig oppblåst mage, feis mye og var treg i magen men med bløt avføring. Hu har ikke hatt utslag på melkeallergi ved blodprøver men magen ble bra på melkefritt kosthold så legen mente hu allikevel har allergi. Magen hennes kunne minne om den magen, bare at hennes stort sett var mer kulerund og så var den steinhard.

Laktoseintoleranse dere mener her? Er en viktig forskjell da allergi går på immunforsvaret mens intoleranse går på tarmenes funksjon :)

Laktoseintoleranse dere mener her? Er en viktig forskjell da allergi går på immunforsvaret mens intoleranse går på tarmenes funksjon :)

Jeg mener melkeprotein, magen hennes er like dårlig med laktosefritt som med vanlig melk. Hu er snart 9 og har levd 2/3 av livet melkefritt nå :)

Men det er vanlig å få reaksjon på magen også, men gjerne flere symptomer ved melkeproteinallergi.

Her blir magen oppblåst om det kommer melk inn i kosten. Har melkeproteinallergi, så jeg vil si at den magen på bilde var litt voldsom til å være "normal".

Melkeallergi som jeg skrev. Det er mange forskjellige måter å reagere på melkeprotein.

Da var det slutt på svar når tråden ble flyttet :(

Jenta mi på snart 8 måneder (vært melkefri siste 2 måneder ) har ikke vært så oppblåst i magen. Usikker på om jeg har sett den endre seg nevneverdig etter kuttet (mine ) melkeprodukter. Men "innvendig" er det bedre ☺ hvis jeg skal svare på spørsmålet ditt hvorvidt magen ser normal ut, vil jeg si den ser veldig spent og oppblåst ut. Endret seg etter kuttet melk?

Jeg vil ikke si det er en normal mage nei.Sliter med magen selv og den blir nesten helt lik. Men jeg har bare en intoleranse da.

Veit ikkje kva som er normalt og ikkje, "normalt" er som regel eit veldig vidt begrep.

Jentungen her hadde melkeallergi (eller "kumelkproteinindusert kolitt", som det så fint stod i papirene), men ho var tynn som ein strek. Var rund og god som baby, men slutta å legge på seg då ho begynte med fast føde.

Var totalt melkefri frå 18 mnd til 3 år, kunne då gjeninnføre utan problem.

Magen hennes kunne minne om den magen, bare at hennes stort sett var mer kulerund og så var den steinhard.
Her blir magen oppblåst om det kommer melk inn i kosten. Har melkeproteinallergi, så jeg vil si at den magen på bilde var litt voldsom til å være "normal".
hvis jeg skal svare på spørsmålet ditt hvorvidt magen ser normal ut, vil jeg si den ser veldig spent og oppblåst ut. Endret seg etter kuttet melk?
Jeg vil ikke si det er en normal mage nei.Sliter med magen selv og den blir nesten helt lik. Men jeg har bare en intoleranse da.
Veit ikkje kva som er normalt og ikkje, "normalt" er som regel eit veldig vidt begrep.

Hva med denne da?
ImageUploadedByBV Forum1451766848.068449.jpg

Alder? Skjønt at "sånn mage "frem til 2 års alder er greit,men at bruker vokse av seg etter det.
Ja det er det som gjør meg så usikker. Hun er 23 mnd (2 år om en måned).

Hun har nå i det siste blitt litt "slankere" i armer og ben og mistet litt av det babylubne utseende. Men magen er fortsatt stor.

Gutten i hi var 2,5 da bildene ble tatt. Det var da han var 2,5-3 år at jeg begynte å reagere på at de andre gjevnaldrede begynte å miste "babyfassongen" og han også var ikke lenger sånn "babylubben" lenger - men kulemagen var der fremdeles.

Ja det er det som gjør meg så usikker. Hun er 23 mnd (2 år om en måned).

Hun har nå i det siste blitt litt "slankere" i armer og ben og mistet litt av det babylubne utseende. Men magen er fortsatt stor.

Gutten i hi var 2,5 da bildene ble tatt. Det var da han var 2,5-3 år at jeg begynte å reagere på at de andre gjevnaldrede begynte å miste "babyfassongen" og han også var ikke lenger sånn "babylubben" lenger - men kulemagen var der fremdeles.
Har hun andre symptomer som reaksjon enn magen? Hørt med legen om å få tatt allergitest?

Min gutt på 4 får sånn mage når han er skikkelig mett. Men jeg har bare tenkt at det er fordi han er så smal/slank...

Har hun andre symptomer som reaksjon enn magen? Hørt med legen om å få tatt allergitest?

Min gutt på 4 får sånn mage når han er skikkelig mett. Men jeg har bare tenkt at det er fordi han er så smal/slank...
Da skal ta noen flere bilder når hun ikke har spist og når hun ikke har fått i seg melk.

Ja hun har andre synptomer og tok pirktest da hun var 6 mnd gammel. Men tester slår ikke alltid ut på barn under 2 år (eller i det hele tatt, sambo har tatt blodprøve uten utslag men han får oppblåst og vond mage av melk). Ut i fra symptomene sa spesialisten at hun antageligvis har melkeallergi og skulle kutte ut det. Ble bedre. Etterhvert skulle vi innføre litt fordi de fleste barn utvikler tolleranse for melk innen to år forutsatt at de disponeres for det. Nå er hun to og hvis hun allikevel reagerer på melk i mat og syrnet melk så vurderer jeg å kutte ut alt for hennes del.

Hvis det er halvannet år siden hun tok sist test, ville jeg krevd på nytt en test.

Back
Topp