Barn med melkeallergi

Glemt å ta bilde, men den er like stor hele tiden nesten

Min har laktose intoleranse. Og sykt melkeallergi som liten pluss reflux. Arvet etter sin far som ikke tåler melk i det hele tatt..
Han ble lagt inn på sykehuset med veldig oppblåst mage en gang. Han så ut som et av de avmagrede Afrika barna du ser på tv..
Magen var helt hard og ikke en lyd hørte jeg fra den.
Det endte med at de måtte inn med rør og tappe luft etc på sykehuset.

Et lite tips fra å jobbe på legekontor, som legene alltid sa til oss er at mage er noe av det mest viktige. Og skal aldri vente. Det skulle på time samme dag. Spesielt barn.
Så er du i tvil om magen fungerer som den skal ta absolutt kontakt med helsepersonell for en sjekk :)

Våres barnelege fortalte oss at å diagnostisere melkeallergi/laktose intoleranse på barn er veldig vanskelig. De normale testene er mer beregnet på voksne. Så vi måtte fjerne all melk/laktose fra hans kosthold en god stund for å se etter bedring. Hjalp det, ville det gi en god indikator..

Selv om morgenen når magen er "tom"? Blir magen sånn hvis hun spiser melkefri kost en dag?
Melk er jo i kroppen i mange dager så det er litt vanskelig å se slik. Eldste fikk melk kun på morgenen men hadde sånn mage stort sett hele tiden allilevel

Melk er jo i kroppen i mange dager så det er litt vanskelig å se slik. Eldste fikk melk kun på morgenen men hadde sånn mage stort sett hele tiden allilevel
Ok, skjønner. Jeg tenkte bare hvis magen ble sånn like etter måltidet. Melken forblir visst ca 14 dager i kroppen har jeg hørt.

Ok, skjønner. Jeg tenkte bare hvis magen ble sånn like etter måltidet. Melken forblir visst ca 14 dager i kroppen har jeg hørt.

Melk kan bli værende i kroppen i flere uker. Lurer på om ikke jeg leste opptil 6 uker før enkelte er kvitt plagene pga melkeproteiner..

Her har hun nettopp spist kveldsmat, babygrøt som inneholder melkepulver.

Er magen hard å kjenne på? Jeg syntes magen ser ut som en plaget mage. Minner meg om frøkna sin når hu har fått melk i seg. Magen hennes blir helt hard å ta på da.

ImageUploadedByBV Forum1452619583.808641.jpg
2,5 timer siden hun spiste sist og da var det melkefritt

Back
Topp