Barn med down syndrom

Det er faktisk helt klar i ul i uke 12. Kjønner ikke at gynekologen ikke har sagt noe . Jeg har til og med spurt henne om det. Jeg har ikke tenkt å kjekke det videre . Hvem trodde at jeg kan få barn med DS

Hvis du ser på bildene her https://fetalmedicine.org/nuchal-translucency-scan så ligner ditt bilde mer på det normale tilfeller, enn det fortykkede. Nesebein er også synlig. Ikke alle gynekologer er like trent i måling av nakkefold, ikke alle gjør det (skal egentlig kun gjøres av spesialist) og ikke alle nakkefolder er unormale trass trisomi21.

Jeg håper du får hjelp på sykehuset til å bearbeide sjokket! Be om samtaler om du ikke har fått det, og koble gjerne inn fastlegen din.
 
Det er faktisk helt klar i ul i uke 12. Kjønner ikke at gynekologen ikke har sagt noe . Jeg har til og med spurt henne om det. Jeg har ikke tenkt å kjekke det videre . Hvem trodde at jeg kan få barn med DS
Hun har nok ikke sett det, det kan skje og alle kan få barn med ds
 
Først og fremst gratulerer med den lille ❤

Jeg har en i familien med ds, og jeg har hatt flere på jobben oppigjennom årene.

Har ei nå også, og hun er en av de nydeligste jentene jeg har vært borti. Så søt og sjarmerende, og har virkelig livet foran seg. Hun kan virkelig lykkes. Og det er jeg sikker på at dere også vil oppleve fremover.

Gi dere tid til å sørge og fortvile nå, og så må dere se fremover. Det er ikke verdens undergang, kunne vært mye mye verre ;-)
 
Vi får stadig nye beskjeder på nye problemer. Jeg er så sliten. Føler jeg er helt tom. Itillegg til DS så ble hun født tidlig og har lav fødselvekt. Vi sliter med med det i tillegg. Noen ganger jeg håper at alt dette var bare et drømm et mareritt .
 
Vi får stadig nye beskjeder på nye problemer. Jeg er så sliten. Føler jeg er helt tom. Itillegg til DS så ble hun født tidlig og har lav fødselvekt. Vi sliter med med det i tillegg. Noen ganger jeg håper at alt dette var bare et drømm et mareritt .

Huff har ikke barn med DS men har en liten gutt på 1,5 år med CHARGE syndrom <3

Var bare 20 år da han kom til verden, jeg var helt alene med han og det kom som ett stort sjokk..
Operasjon måtte til bare 3 dager gammel pga choanal atresi (tett passasje i nesen).. Jeg hadde det utrolig tungt på den tiden, ingenting var slik jeg hadde sett for meg, måtte være på sykehus i 1 mnd før vi fikk dra hjem og da med masse hjelpemidler for å holde han i live.. Følte alt var så urettferdig.. Tanten min hadde fått en sønn 3 dager etter meg og han var helt frisk, de var to foreldre mens jeg var alene med en kjempesyk baby :(

Det jeg trøstet med med var at ting kunne ha gått verre, jeg tenkte at jeg bare skulle være glad for at han var i livet at jeg fikk dra hjem med gutten min.. Skulle selvfølgelig ønsket at han var en normal og frisk baby men sånn ble det ikke..

I starten fornekta jeg hvor syk han var, jeg stengte det på en måte ute..
Etterhvert godtok jeg det og nå kunne jeg aldri ha bytta han ut mot noen andre <3

Han er 1,5 år nå og kan telle til 10!!
Han er mye smartere enn andre på sin alder og er verdens snilleste lille gutt som ofte kommer opp på fanget mitt for å gi meg en klem og kos <3

Det hadde jeg aldri trodd skulle skje da han var nyfødt, trodde han skulle ligge langt bak alle andre men noe jeg har lært av å ha ett barn med spesielle behov er at de overrasker oss hele tiden, når de når små og store milepæler blir vi ekstra stolte og glade <3 er MYE glede i å se at de vokser og lærer seg nye ting hele tiden <3

Etter å ha fått sønnen min så har jeg faktisk lyst på ett barn med DS, synes de er så søte og sprer så mye glede rundt seg <3 om jeg får mulighet senere i livet så kunne jeg godt tenkt meg til å bli fostermor eller adoptere ett barn med spesielle behov om jeg ikke får flere selv <3


Det jeg vil fram til er; det blir bedre med tiden, det blir mye bedre <3
 
Hei!

Gratulerer så mye med den lille jenta :) Jeg har en sønn på 6,5 år. 1900 gram ved fødsel, 6 uker for tidlig. Javisst var det et sjokk..selv om det var 3 markører for det ved ul. Jeg var i en sorgprosess noen uker..mellom glede og kos. Alle følelser på en dag kan man si. Jeg satt på nyfødt intensiv og skreik. Helt til en sykepleier nesten ble sint på meg...og sa at jeg hadde fått et frisk barn som jeg kunne ta med meg hjem. Ikke alle kunne det. Så rett som hun hadde! I dag er han en aktiv gutt, skal begynne på skole til høsten. Smart, glad, sint, viljesterk, bortskjemt, snill, rampete, av og til noe uvitende, sur, samarbeidsvillig. Akkurat som et annet barn. Det meste tar litt lenger tid....han er en racer på alle bokstaver. har kunnet alle bokstavene i 2,5 år! Han har dårlig verbalt språk, det er i bedring. Jeg anbefaler deg gruppa på vår på Facebook...da ser du mange andre i samme situasjon. Det går fint an å leve etter sjokket har lagt seg! Jeg lover!
 
Det er faktisk helt klar i ul i uke 12. Kjønner ikke at gynekologen ikke har sagt noe . Jeg har til og med spurt henne om det. Jeg har ikke tenkt å kjekke det videre . Hvem trodde at jeg kan få barn med DS

Hvordan går det?? - ser tråden er litt gammel, men håper alt er bra med jenta og du har fått tenkt deg litt om...
 
Hei. Jeg har ventet på en liten jente i 9 år . Hun ble født 4 uker før termin 15.06 på grunn av lite liv. Till min store sjokk så har hun fått diagnosen trisomi 21 også downsyndrom. Føler at livet er såååååå urettferdig. Har noen av dere fått barn med samme diagnose og hvordan har dere håndtert det ? Når har dere fortalt det til familie og venner?

Trist å lese at du følte det sånn. Jeg vil ikke virke frekk eller uhyggelig,, men kjente jeg ble litt sint og provosert av dette du skrev her. Jeg har selv ei datter med psykisk uviklingshemning, men syns ikke livet er urettferdig likevel.. Hun fungerer optimalt og er livsnyter selv om hun henger etter!! Livet er ikke urettferdig, men det er en mening med alt. Du bare forstår det ikke med en gang og må lære deg å sette pris på det du har, fordi det er mange som ikke får oppleve å faktisk få et levende barn ut av magen, og det er meningsløst det... regner med at du ikke er så gammel heller, utifra hvordan du skriver... Håper i allefall jenta di har det bra idag - og at hun fungerer som hun skal..
 
Back
Topp