Barn i bil

Det finnes barn på 125 som sitter bakovervendt , de fleste 4 åringer er ikke så store

Jeg hadde et sete som var langt i ryggen og allikevel ble ungene for lange i overkroppen. Bena spiller ingen rolle. Og det var de to minste fireåringene på avdelingen som var en god del mindre enn alle de andre og mindre enn gjennomsnittet. Gutten min var 125 når han var 8 år gammel. Hadde aldri i verden fått plass i en bakovervendt bilstol da.

Du vet jeg er for bakovervendt, så det er ikke det jeg krangler på. Jeg bare får det ikke til å stemme.
 
Jeg hadde et sete som var langt i ryggen og allikevel ble ungene for lange i overkroppen. Bena spiller ingen rolle. Og det var de to minste fireåringene på avdelingen som var en god del mindre enn alle de andre og mindre enn gjennomsnittet. Gutten min var 125 når han var 8 år gammel. Hadde aldri i verden fått plass i en bakovervendt bilstol da.

Du vet jeg er for bakovervendt, så det er ikke det jeg krangler på. Jeg bare får det ikke til å stemme.
Det vet jeg , det er lagt ut flere bilder sv barn som er skolestsrtere og sitter bakovervendt så det går tydeligvis an
 
Det vet jeg , det er lagt ut flere bilder sv barn som er skolestsrtere og sitter bakovervendt så det går tydeligvis an

Er også for bakovervendt altså men at det går vil ikke ai at det er greit på en biltur. Min frøken var 135 når hu gikk i første klasse, ikke snakk om at hu fikk plass i et bakovervendt, min nå 2,5 åring sitter i max way og century (de lengste på markedet) og jeg ser allerede nå at det kan bli et peoblem etterhvert. Jeg forholder meg til trygg trafikk så hu snus ikke før hu er 4 men når hu nå som 2,5 åring er 96cm så gruer jeg meg litt til det, hu klager allerede på at det er ubehagelig selv med max benplass [emoji85] ikke så lett som disse bilstoldamene skal ha det til altid.
 
Jeg hadde et sete som var langt i ryggen og allikevel ble ungene for lange i overkroppen. Bena spiller ingen rolle. Og det var de to minste fireåringene på avdelingen som var en god del mindre enn alle de andre og mindre enn gjennomsnittet. Gutten min var 125 når han var 8 år gammel. Hadde aldri i verden fått plass i en bakovervendt bilstol da.

Du vet jeg er for bakovervendt, så det er ikke det jeg krangler på. Jeg bare får det ikke til å stemme.

Jeg kommer ikke til å legge ut bilde her, men jeg har plassert mitt barn da han var 7 år og rundt 125 cm i bakovervendt. Det fungerte greit det, han syntes han satt behagelig.
Og om du vil kan jeg sende bilde til deg på pm om du vil? Det går, men da med de riktige setene og ikke minst er vi jo bygd forskjellige. Noen er lange i rygg, andre er lange i beina.
Jeg har mitt barn på 3 år bakovervendt og jeg vet hvor viktig dette er. Men jeg skal være ærlig å si at jeg gleder meg til å få tilbake bilen min etter 10 år med bakovervendt sete [emoji85]
 
Er også for bakovervendt altså men at det går vil ikke ai at det er greit på en biltur. Min frøken var 135 når hu gikk i første klasse, ikke snakk om at hu fikk plass i et bakovervendt, min nå 2,5 åring sitter i max way og century (de lengste på markedet) og jeg ser allerede nå at det kan bli et peoblem etterhvert. Jeg forholder meg til trygg trafikk så hu snus ikke før hu er 4 men når hu nå som 2,5 åring er 96cm så gruer jeg meg litt til det, hu klager allerede på at det er ubehagelig selv med max benplass [emoji85] ikke så lett som disse bilstoldamene skal ha det til altid.
Hvorfor skal ikke det være greit på biltur ?
 
Jeg kommer ikke til å legge ut bilde her, men jeg har plassert mitt barn da han var 7 år og rundt 125 cm i bakovervendt. Det fungerte greit det, han syntes han satt behagelig.
Og om du vil kan jeg sende bilde til deg på pm om du vil? Det går, men da med de riktige setene og ikke minst er vi jo bygd forskjellige. Noen er lange i rygg, andre er lange i beina.
Jeg har mitt barn på 3 år bakovervendt og jeg vet hvor viktig dette er. Men jeg skal være ærlig å si at jeg gleder meg til å få tilbake bilen min etter 10 år med bakovervendt sete [emoji85]

Ja det kan du godt sende:)

Ja det er vel forskjell på hvor lange de er i ryggen. At det er lite plass til bena for både barnet og den voksne i setet foran har ikke jeg brydd meg noe om.
 
Ja det kan du godt sende:)

Ja det er vel forskjell på hvor lange de er i ryggen. At det er lite plass til bena for både barnet og den voksne i setet foran har ikke jeg brydd meg noe om.

Bøyde knær gjør jo ikke noe, men man skal ha belte riktig sted også nakken.
Sendt bilde [emoji28]
 
Her sitter han i Britax max way i ene bilen og Recaro zero 1 (bakovervendt) i andre bilen. I dag leverte vi et Britax two way til besteforeldrene slik at de har et sete om vi trenger at de skal hente i barnehagen (skal brukes bakovervendt)
Satser på å ha han bakovervendt så lenge som mulig :)
 
Vår sønn blir 3,5 når neste kommer, og vi er skikkelig usikre på hvordan vi skal få plass til to bakovervendte seter. Vi har bare en bil, så et av problemene er at seteryggen på førersetet må stilles frem og tilbake, og de setene vi har skal stå "i lås" mot seteryggen foran eller minst 15 (tror jeg, husker ikke nøyaktig, kanskje det var 20) cm unna. Meen, jeg tør ikke å snu han eldste jeg altså,så vi må bare finne en løsning. Kanskje kjøpe oss en bil til :/
 
4 mnd (1 mnd korrigert): maxi-cosi cabriofix

Planen er å sitte bakovervendt til 4 år, blir vel ny bilstol når hun er rundt året (9 mnd korrigert).
 
Min yngste på ca 7mnd sitter godt i sin Britax Dual fix og han eldste som er 136 cm sitter på pute i bilen. Vi prøvde stolen med rygg i sommer, men han ble mere bilsyk og satt ukomfortabelt i den.
 
Eldste satt bakovervendt til hun fylte 4 år i britax dualfix. Var klar på at hun skulle sitte bakover til da. Minste på 2 mnd sitter i maxi cosi cabriofix . Satse på å holde han bakovervendt til 4 år å
 
Frøkna på på 2,5 sitter bakover i besafe combi x3 (eller hva det heter). Foreløpig sitter lillegutt på snart 9mnd enda i babysetet (Acta graco), men nå skal vi kjøpe axkid Minikid. Da overtar frøkna det nye, og han setter seg i det hun hadde. Han blir nok sittende bak passasjersetet da han må ha mer liggende stilling enn hun må:)
 
Han skal sitte bakovervendt til han er minst 4 år.
 
Gutten på 2 år sitter bakovervendt i besafe izi plus, og lillemor som ventes i oktober får besafe izi go x1. Når hun kan sitte med støtte blir det izi plus på henne og axkid minikid på storebror. De skal sitte bakovervendt så lenge som mulig[emoji4]
 
Back
Topp