Barn alene hjemme

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Husker ikke helt jeg. Nå har mi vært alene etter skolen hver dag i ett år fra hu var 8 år. Men innimellom før det også. Om hu ikke ville være med å handle/levere minsta i bhg osv.

Første klasse?? Jeg tenkte 12-13 år jeg, når jeg leste topic:p

12-13år?? Jeg var alene hjemme før skolen og etter skolen fra 1.kl :p Fra jeg var ca 11-12 år kunne jeg fint overnatte hjemme alene også, stort sett med venninner da.. :)

Min så går i tredje klasse får være hjemme alene noen timer når han ikke ønsker å være med ut å handle f.eks. Lar ikke jentene på 4,5 vær hjemme alene noe

Mi største går i andre men har aldri uttrykt behov for å være alene. Hun vil være med overslt jeg drar, kan ikke en gang sitte i bilen med lillesøstra mens jeg henter broren i bhg fordi hun absolutt vil bli med inn.. Men hun modnes nok og antar at hun er helt klar når hun sier at hun vil

Me har begynt å øva på dette med 9åringen. Me reiser på butikken eller går ein tur. Da blir det type 1 time borte, også satsar me på at det blir lengre og lengre etterkvart. Ho må bli meir sjølvstendig og kunne finne seg mat ect. Er ikkje lenge til SFO ikkje er tilgjengelig for ho, og da er det greitt ho er vant med å vere heime aleine eit par timar.

Jeg var alene hjemme fra jeg var 7 år både før og etter skoletid.
Min 1 klassing øver nå,elsker å være alene så han spør om ikke jeg må i butikken eller noe snart :D
Man får selvstendige barn om man slipper litt i tøylene, selv om det er vannskelig for mammahjertet da :)
En 13 åring vil nok være litt alene ja, når jeg var 13 busset jeg til byen, var alene i en helg osv. :)

• Liker
Reactions: EJ
Jeg var alene hjemme fra jeg var 7 år både før og etter skoletid.
Min 1 klassing øver nå,elsker å være alene så han spør om ikke jeg må i butikken eller noe snart :D
Man får selvstendige barn om man slipper litt i tøylene, selv om det er vannskelig for mammahjertet da :)
En 13 åring vil nok være litt alene ja, når jeg var 13 busset jeg til byen, var alene i en helg osv. :)

Enig ! Vet faktisk om fler 13-14 åringer som er redd være alene hjemme over lengre tid, og det syntes jeg er fryktelig synd ... Jeg elsket det da :p

Back
Topp