M
Moderator Kine
Guest
Når tenker dere at barna er gamle nok til å begynne å være alene hjemme, og hvor lang tid av gangen den første tiden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Første klasse?? Jeg tenkte 12-13 år jeg, når jeg leste topic![]()
Tror ikke jeg var hjemme alene før jeg var 11-12-13.. Husker ikke eksakt, bare at det var sent. Men det er jo opp til hver enkelt, kommer mye ann på barnet også, modenhet osv.12-13 var da vel kanskje å ta i? Ville ikke sett det som et problem at en femteklassing er hjemme alene en time eller to etter skolen. 12-13 åringer går jo i 7-8 klasse.
Tror ikke jeg var hjemme alene før jeg var 11-12-13.. Husker ikke eksakt, bare at det var sent. Men det er jo opp til hver enkelt, kommer mye ann på barnet også, modenhet osv.
Altså. Postkassa var 20 meter fra grinda, så det var jeg nokKlart det er forskjeller, så hver må jo se på nøyaktig når og hvor lenge.
Kan du ikke huske å ha vært alene i det hele tatt før det? En halvtime her og der, mens mor hentet posten, ingenting? Jeg husker da jeg gikk på småtrinnet at vi en periode var hjemme alene den siste halvtimen før vi skulle gå til bussen, jeg og lillebroren min som var to år yngre (altså må jeg ha gått i fjerde, siden jeg "hoppet over" tredje), og var av og til alene litt ellers også, etter skolen osv.
Da jeg var 12 var jeg alene hjemme en hel helg, fredag til søndag. Akkurat det ville jeg nok ikke latt mitt eget barn gjøre så tidlig, men det gikk helt fint.