Bareforsikring

Status
Stengt for ytterligere svar.
Er du seriøs? Si meg har du ingen forsikringer? Hvis ikke barneforsikring er viktig så kan man vell ikke ha noen annet forsikring heller? Du sier barnet ditt har 500000 når den er 18? Hva om noe skjer nå?
Ja? Jeg er seriøs ja? Er det vanskelig å forstå?
Hvis noe skjer nå så får man ingen forsikringspenger? Det blir jo uansett evt ikke utbetalt før barnet fyller 18.

Fordi det gir deg en øknonomisk trygghet når barnet ditt blir sykt.
Høres ut for meg at du er av den typen som stoler på staten og at alt er dems ansvar?
Jeg spør deg tilbake, hvofor ikke? Hvorfor være imot å forsikre det mest dyrbare en har? Fordi staten skal fikse det?

Jeg stoler på det velferdssamfunnet vi lever i og ser ingen grunn til å kaste penger ut vinduet. Jeg har tidligere forklart hvorfor, men gjentar det gjerne. Sannsynligheten for at barnet mitt blir varig ufør er så latterlig liten, statistisk sett. Om det skulle skje så må hun i tillegg fylle er vilkårene forsikringsselskapene setter. Så da blir sannsynligheten enda mindre. Hadde jeg bodd i USA hadde jeg absolutt forsikret barnet mitt, for der har de ikke samme helsevesen som her. Jeg betaler skatt hver mnd og på den måten får jeg igjen om noe skulle skje :-)

Fordi det gir deg en øknonomisk trygghet når barnet ditt blir sykt.
Høres ut for meg at du er av den typen som stoler på staten og at alt er dems ansvar?
Jeg spør deg tilbake, hvofor ikke? Hvorfor være imot å forsikre det mest dyrbare en har? Fordi staten skal fikse det?

Jeg har heldigvis bare gode erfaringer med staten der jeg selv er syk og mitt barn har vært syk ;)
Har ikke lidd et eneste økonomisktap og fått god hjelp :)
Jeg tenker hver dag at tenk at jeg er så heldig å være født i staten Norge.
Jeg har forsikret både hus og bil for der står jeg på bar bakke om det skulle skje noe, er da grenser på hva vi skal få av staten!
Men hadde ikke du hatt forsikring på huset ditt, så ville du fortsatt fått husly om det brant!
Tror det er mange personer i verden som ville ha byttet med meg på timen tenk at våre barn er så heldige å være født her!
Bare i mitt svangerskap har jeg kostet staten mer enn det jeg skattet i fjor!
Både min samboer og jeg gikk hjemme med full lønn da barnet vårt ble alvorlig syk. Har en i familien som har gått hjemme med ett sykt barn i tolv år med lønn fra kommunen..
Jeg føler ikke for å kaste ut 500 kroner av vinduet hver måned fordi noen mener jeg er idiot å ha tiltro til staten, har masse annet jeg kan bruke penger på som å sikre fremtiden til mine barn, med å jobbe videre for en veldferstat og ikke la et kaldt og kynisk samfunn ta over! :)
Det er mine argumenter for å ikke forsikre barna våre! Vi er allerede forsikret!

Hentet fra tidligere tråd om barneforsikring:

Statistikk (Referanse her - Regjeringen)

4.2.2 Utviklingen i antall mottakere

Utviklingen fra 1980 til 2010

Ved utgangen av 2010 mottok drøyt 300 000 personer uførepensjon. Dette tilsvarer om lag 9,5 prosent av befolkningen i alderen 18–67 år.

Aldersfordelingen blant mottakere av uførepensjon ved utgangen av 2010:

Vis vedlegget 89335

Videre skriver de (jeg siterer):

"Hovedtyngden av uførepensjonistene er 50 år eller eldre, mens de yngste utgjør en liten andel. Ved utgangen av 2010 var nær 80 prosent av alle uførepensjonistene 50 år eller eldre. Det har vært en sterk økning i antall uførepensjonister som er minst 50 år i perioden 2001–2010. Denne aldersgruppen som andel av alle uførepensjonistene økte med nær 10 prosentpoeng i løpet av disse ti årene. Økningen i antall eldre uføre må ses i sammenheng med aldersendringene i befolkningen for øvrig. I denne perioden økte antall eldre i befolkningen kraftig, noe som ble gjenspeilet i økt antall uføre blant de eldste i arbeidsfør alder. Under tre prosent av alle uførepensjonistene var mellom 18 og 30 år i 2010. Dette er om lag som i 2001." - sitat slutt.

Et lite regnestykke:
300.000 personer var uføretrygdet i 2010.
Under 3 prosent var mellom 18-30 år, dvs. 9000 personer ca.

Hva er sannsynligheten for at ditt barn blir ufør?
Hva er sannsynligheten for at ditt barn oppfyller vilkårene som forsikringen setter?

Hvis du velger Eika forsikring så bør barnet ditt helst få kreft, men ikke hjernesvulst. Barnet ditt bør helst ikke drive med noen form for sport, for skaden dekkes da ikke av forsikringen. Barnet ditt bør heller ikke bli psykisk syk, ha asbergers, autisme, rourettes syndrom eller ADHD. Men heller få store brannskader eller leddgikt.

Hvis noe skjer nå så får man ingen forsikringspenger? Det blir jo uansett evt ikke utbetalt før barnet fyller 18.
Å da er det samma søren uansett? For barnet er 18? Forsto ikke den.

Jeg stoler på det velferdssamfunnet vi lever i og ser ingen grunn til å kaste penger ut vinduet. Jeg har tidligere forklart hvorfor, men gjentar det gjerne. Sannsynligheten for at barnet mitt blir varig ufør er så latterlig liten, statistisk sett. Om det skulle skje så må hun i tillegg fylle er vilkårene forsikringsselskapene setter. Så da blir sannsynligheten enda mindre. Hadde jeg bodd i USA hadde jeg absolutt forsikret barnet mitt, for der har de ikke samme helsevesen som her. Jeg betaler skatt hver mnd og på den måten får jeg igjen om noe skulle skje :-)

Visst du hadde brukt litt tid på å lese deg opp på hvordan fremtiden kommer til å se ut hadde du kanskje skiftet mening.

Det er absolutt ikke min jobb å få deg til å ombestemme deg.
Vi prioriterer alle ulikt.

Jeg har heldigvis bare gode erfaringer med staten der jeg selv er syk og mitt barn har vært syk ;)
Har ikke lidd et eneste økonomisktap og fått god hjelp :)
Jeg tenker hver dag at tenk at jeg er så heldig å være født i staten Norge.
Jeg har forsikret både hus og bil for der står jeg på bar bakke om det skulle skje noe, er da grenser på hva vi skal få av staten!
Men hadde ikke du hatt forsikring på huset ditt, så ville du fortsatt fått husly om det brant!
Tror det er mange personer i verden som ville ha byttet med meg på timen tenk at våre barn er så heldige å være født her!
Bare i mitt svangerskap har jeg kostet staten mer enn det jeg skattet i fjor!
Både min samboer og jeg gikk hjemme med full lønn da barnet vårt ble alvorlig syk. Har en i familien som har gått hjemme med ett sykt barn i tolv år med lønn fra kommunen..
Jeg føler ikke for å kaste ut 500 kroner av vinduet hver måned fordi noen mener jeg er idiot å ha tiltro til staten, har masse annet jeg kan bruke penger på som å sikre fremtiden til mine barn, med å jobbe videre for en veldferstat og ikke la et kaldt og kynisk samfunn ta over! :)
Det er mine argumenter for å ikke forsikre barna våre! Vi er allerede forsikret!
Du er heldig ja, men barnet ditt er kanskje ikke det om 20 år. Tenk litt fremover ikke bare i dag. Men det er ganske typisk, folk lever fra hånd til munn og evner ikke planlegge fremtiden.

Hentet fra tidligere tråd om barneforsikring:

Statistikk (Referanse her - Regjeringen)

4.2.2 Utviklingen i antall mottakere

Utviklingen fra 1980 til 2010

Ved utgangen av 2010 mottok drøyt 300 000 personer uførepensjon. Dette tilsvarer om lag 9,5 prosent av befolkningen i alderen 18–67 år.

Aldersfordelingen blant mottakere av uførepensjon ved utgangen av 2010:

Vis vedlegget 89335

Videre skriver de (jeg siterer):

"Hovedtyngden av uførepensjonistene er 50 år eller eldre, mens de yngste utgjør en liten andel. Ved utgangen av 2010 var nær 80 prosent av alle uførepensjonistene 50 år eller eldre. Det har vært en sterk økning i antall uførepensjonister som er minst 50 år i perioden 2001–2010. Denne aldersgruppen som andel av alle uførepensjonistene økte med nær 10 prosentpoeng i løpet av disse ti årene. Økningen i antall eldre uføre må ses i sammenheng med aldersendringene i befolkningen for øvrig. I denne perioden økte antall eldre i befolkningen kraftig, noe som ble gjenspeilet i økt antall uføre blant de eldste i arbeidsfør alder. Under tre prosent av alle uførepensjonistene var mellom 18 og 30 år i 2010. Dette er om lag som i 2001." - sitat slutt.

Et lite regnestykke:
300.000 personer var uføretrygdet i 2010.
Under 3 prosent var mellom 18-30 år, dvs. 9000 personer ca.

Hva er sannsynligheten for at ditt barn blir ufør?
Hva er sannsynligheten for at ditt barn oppfyller vilkårene som forsikringen setter?

Hvis du velger Eika forsikring så bør barnet ditt helst få kreft, men ikke hjernesvulst. Barnet ditt bør helst ikke drive med noen form for sport, for skaden dekkes da ikke av forsikringen. Barnet ditt bør heller ikke bli psykisk syk, ha asbergers, autisme, rourettes syndrom eller ADHD. Men heller få store brannskader eller leddgikt.

Sannsynligheten er dessverre alt for stor.

Å da er det samma søren uansett? For barnet er 18? Forsto ikke den.

Det var i forhold til det faktum at jeg kan spare 500.000 til hun blir 18 år gammel. Istedenfor å kaste bort penger pr måned på noe jeg mest sannsynlig aldri får noe igjen for.

Visst du hadde brukt litt tid på å lese deg opp på hvordan fremtiden kommer til å se ut hadde du kanskje skiftet mening.

Haha! Har du dommedag i sikte?

Det var i forhold til det faktum at jeg kan spare 500.000 til hun blir 18 år gammel. Istedenfor å kaste bort penger pr måned på noe jeg mest sannsynlig aldri får noe igjen for.

En barneforsikring er ikke dyr.
Og en vet ikke om 20 år, hva får en får 500.000.

Haha! Har du dommedag i sikte?

Nei. Jeg mener fremtiden ift denne fantastiske velferdsstaten og gode økonomien vi tilsynelatende har nå.
Du burde sette deg litt inn i utsiktene for hvordan det er mulig å opprettholde det. Siden du stoler så på staten mener jeg.

Du er heldig ja, men barnet ditt er kanskje ikke det om 20 år. Tenk litt fremover ikke bare i dag. Men det er ganske typisk, folk lever fra hånd til munn og evner ikke planlegge fremtiden.

Du leste ikke hva jeg skrev!
Jeg vil jobbe for et videre samfunn slik det er i dag og investere i fremtiden dem;)
Og ja selvfølgelig spår alle de egoistiske menneskene at vi ikke klarer veldferden som i dag, noe bli dårligere. Alikevel kommer vi til å ha det langt bedre enn USA.
Så lenge vi bare har egoistiske mennesker i samfunnet vårt så ja, da vil staten Norge bli som USA fortsett å stem blått;)
Om jeg forsikrer mine barn når de er født så vil de faktisk ikke få enormt mye hjelp av den forsikringen etter fylte 30 år ;)
De vil heller ikke få penger av den forsikringen om dems barn blir sykt og de må gå hjemme. Hva hjelper det om jeg forsikrer de i dag fordi staten Norge er ikke lik om 20 år?
Ja, kanskje om 20 år så trenger barna forsikring. Mine barn er da så voksene at de antageligvis må forsikre seg selv og sine barn ;)

Nei. Jeg mener fremtiden ift denne fantastiske velferdsstaten og gode økonomien vi tilsynelatende har nå.
Du burde sette deg litt inn i utsiktene for hvordan det er mulig å opprettholde det. Siden du stoler så på staten mener jeg.

Og du bør sette deg inn i vilkårene forsikringsselskapene stiller, siden du stoler sånn på forsikringsselskapet. Visste du at det er ti ganger så stor fare for å bli ufør som følge av sykdom som av ulykke? Nesten 70 % av uføre har psykiske lidelser, lidelser i muskler- og skjelett eller sykdom i nervesystemet. Dette er ofte ikke dekket av forsikringsselskapet :-)
Du får opplyse meg om utsiktene for dette landet, siden du tydeligvis er ekspert på det :-)

Har du en link til hvor du har lest deg opp på hvordan fremtiden vår ser ut?

Der har du faktisk helt feil! Jeg har en venninne som får utbetalt en hvis sum pr år i tillegg til en stor forsikrings sum, som står på sperret konto. Så må ikke snakk om noe du ikke vet noe om?

Har ingen forsikringer du? Ikke til hus, bil, deg selv? Er en sjansje å ta det å.

I min innboforsikring er det også en ulykkesforsikring, som da vil gjelde for alle som hører til husstanden. Da jeg kappet av meg fingeren ble jeg dekket av denne forsikringen, som jeg faktisk ikke visste at jeg hadde engang.

Har ikke satt meg veldig nøye inn i dette enda selv, men jobber med saken siden vi har en på vei.
Det er mange gode argumenter både for og imot:)

Jo, det er greit det. Men du har vell ikke dekket livsforsikring der? Det blir ikke det samme.

Der har du faktisk helt feil! Jeg har en venninne som får utbetalt en hvis sum pr år i tillegg til en stor forsikrings sum, som står på sperret konto. Så må ikke snakk om noe du ikke vet noe om?

Har ingen forsikringer du? Ikke til hus, bil, deg selv? Er en sjansje å ta det å.

Men kjære deg? Les det jeg skrev en gang til? Du skriver jo selv at det står på sperret konto.
Du kan gjerne utdype hva slags forsikringssum det gjelder, i hvilket tilfelle osv.

Jeg har flere forsikringer, ikke at det angår deg i det hele tatt.

* Jeg forsikrer bilen min fordi det tross alt er obligatorisk.

* Jeg forsikrer huset mitt fordi hvis det brenner ned eller på andre måter får store skader, så ønsker jeg ikke å leve på gata. Dette er ikke noe staten dekker, men som nevnt over her så hjelper staten meg tross alt med hus over hodet om det skulle skje. Men det hjelper ikke hvis man står med nedbrent hus og 3 millioner i gjeld på kontoen. Da er man økonomisk ruinert.

* Jeg forsikrer meg selv for å være sikker på at min bedre halvdel ikke blir økonomisk ruinert hvis jeg dør og for at jeg skal etterlate meg noe annet enn gjeld. Dette også siden jeg jobber i et yrke som innebærer høyere risiko enn andre.

* Jeg forsikrer ikke barnet mitt, fordi sannsynligheten for at hun blir ufør før hun blir 30 - og på den måten forsikringsselskapene krever, er så usannsynlig at det er latterlig. Derfor velger jeg heller å spare slik at hun har 500.000 kroner på konto når hun er 18 år gammel. Og jeg velger å tro at de pengene er verdt noe om 17 år :)

Jo, det er greit det. Men du har vell ikke dekket livsforsikring der? Det blir ikke det samme.

Har ikke livsforsikring foreløpig.
Men om man kommer over en ulykke, er man forsikret.

Som sagt så er disse forsikringene noe jeg såvidt har begynt å studere. Skal informere om hva jeg kommer frem til ;)

Hvorfor skal jeg sette en sum på mine barnshoder? Hva hjelper det meg i min sorg.
Min sorg etter å ha mistet ett barn ville aldri forandret seg om jeg så fikk flere millioner etter hennes død.
Jeg fikk da også betalte lønn til jeg var klar for å komme tilbake. Hadde ikke et eneste økonomisktap da heller. Derimot er jeg helt enig at man må ha gjeldsforsikring om den ene parten dør og man har mye gjeld.
Slik at den gjelden til den personen blir borte og ingen belastning.
Det er ikke slik at vi som er uenige om å ha barneforsikring ikke forsikrer oss for noe annet. Det er bare det at vi ikke dobbelt forsikrer barna våre, fordi vi mener det man får er godt nok! Blir jo usaklig å sammeligne bilforsikring med barnaforsikring.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp