Bareforsikring

Status
Stengt for ytterligere svar.
Ja frøkna er forsikret i forhold til ulykke, ufør, død og sykdom. Denne gjelder til hun er 26 år og om dette er bortkastet penger fordi jeg aldri får bruk for forsikring er jeg fornøyd.

Hadde ikke mamma avsluttet forsikringene på oss så hadde de fått en sum i forbindelse med dødsfallet på min søster, selv om man ikke får barnet tilbake så hjelper det mye at man slipper å bekymre seg for økonomi oppi en vanskelig situasjon. Vet og om flere som har fått utbetalt forsikringspremier pga barn har fått diagnoser som kreft og diabetes. Så at det er bortkastet å ha forsikret barna det tviler jeg på.

Hei,

Er det mange av dere som har/skal skaffe barneforsikring?
Hvorfor/Hvorfor ikke?

Vi har sett på barneforsikringen (toppforsikringen) til Storebrand, og den dekker så og si alt av sykdom og uhell. I tillegg til både fysioterapi/kiropraktor/psykolog osv. Koster rundt 300 per mnd, men er det ikke verdt det dersom det skulle skje noe med barnet?
Er helt enig med deg, forsikring bør man ha! Det finnes noen ordentlige kverulanter som prøver å overbevise om det motsatte og kan ta helt av.. snakker av erfaring.. bruk tida di på noe mer fornuftig ;)

Er helt enig med deg, forsikring bør man ha! Det finnes noen ordentlige kverulanter som prøver å overbevise om det motsatte og kan ta helt av.. snakker av erfaring.. bruk tida di på noe mer fornuftig ;)

Som du ser over, så ga jeg opp hele diskusjonen.. Vi skal ihvertfall sikre våre barn.
Håper da jeg aldri får bruk for det, men jeg tror sykdom hos et barn tærer nok på et forhold om man ikke skal bekymre seg over økonomi i tillegg..

Her er hu forsikra pluss fond :) kjekt om noe skulle skje. Da hadde jeg angra livskiten ut av meg

Forsikring er et must i tilfelle. Er ikke snakk om all verdens penger når man kan trenge å benytte seg av forsikringen en dag.

Kverulanter fordi man stiller seg kritisk til nødvendigheten av forsikringen? Er ikke dette en saklig diskusjon? Ingen har så langt klart å overbevise meg om hvorfor denne typen forsikring er nødvendig. Så hvorfor ikke heller prøve å overbevise istedenfor å kalle alle som er uenige for kverulanter?

Vi har forsikret datteren vår og vil også gjøre det med kommende baby. Sparer på konto, både til mor, far og barn. Tenker at en så liten utgift i det store dragsuget hver mnd er verdt det :)

Forstår virkelig ikke hva folk tenker med som ikke forsikrer barna sine! Visst du tror at staten skal dekke alt og du ikke kommer til å merke det på lommeboka at barnet ditt er blitt alvorlig syk kan du tro om igjen.
Har du ikke ca 100.000 i sparepenger du kan bruke så kan du få det veldig vanskelig!!!

Og det er ikke det samme å spare til ungen. De usle tusenlappene du sparer i dag, er kanskje ikke verdt noe engang om 20 år.

Forstår virkelig ikke hva folk tenker med som ikke forsikrer barna sine! Visst du tror at staten skal dekke alt og du ikke kommer til å merke det på lommeboka at barnet ditt er blitt alvorlig syk kan du tro om igjen.
Har du ikke ca 100.000 i sparepenger du kan bruke så kan du få det veldig vanskelig!!!

Og det er ikke det samme å spare til ungen. De usle tusenlappene du sparer i dag, er kanskje ikke verdt noe engang om 20 år.

Og hvis du tror forsikringsselskapet bare kaster penger etter folk så må du nesten tro om igjen. Jeg har i tidligere innlegg forklart hvorfor jeg velger å ikke ha denne forsikringen - og det er vel ikke en helt ulogisk forklaring heller. De usle tusenlappene jeg sparer hver mnd er nok verdt noe om 20 år jo.

Forsikring ja:) + spare på sparekonto og fond i tillegg

Holder ikke i mine øyne å spare på konto. Rentene er ikke over 2% noen særlige plasser - og siden inflasjonsmålet til norge er 2,5 % så blir faktisk pengene mindr verdt.
Altså man får mindre rente på pengene enn de synker i verdi (inflasjon).

Så har kun penger som må være lett tilgjengelig på konto. Ellers sparer vi ved å spare i fond og betale hardt ned på lån nå som rentene er lave :)

Og hvis du tror forsikringsselskapet bare kaster penger etter folk så må du nesten tro om igjen. Jeg har i tidligere innlegg forklart hvorfor jeg velger å ikke ha denne forsikringen - og det er vel ikke en helt ulogisk forklaring heller. De usle tusenlappene jeg sparer hver mnd er nok verdt noe om 20 år jo.
Hvis du sparer i fond så. Penger på konto med mindre enn 2,5 % rente (inflasjonsmålet) blir faktisk mindre verdt

Hvis du sparer i fond så. Penger på konto med mindre enn 2,5 % rente (inflasjonsmålet) blir faktisk mindre verdt
Hvis jeg sparer 1900 kroner i mnd (970 kr fra barnetrygd, 930 fra egen lomme) frem til hun er 18 år gammel så vil hun ha 500.000 kroner på konto :-) og da er det 2,5 % rente på en helt vanlig sparekonto. Evt blir det 4,4 % rente hvis det er boligsparekonto. Og da vil hun sitte igjen med enda mer penger.

Jeg har gjennom tryg forsikring/Utdanningsforbundet :) betaler noen hundre lapper i januar og i august. Veldig gode vilkår!

Vi har den beste forsikringen på jenten vår :) pluss vi sparer selv også! Tar det som en bonus om vi ikke får brukt forsikringen! Å skjønner ikke hvordan folk har så lite tru på forsikringene sine? Har aldri hatt problemer med å få det vi har krav på fra forsikringen :)

Eh jeg snakker for meg selv jeg, for vår del hadde det vært det. Hva andre gjør får være opp til de.
"Noe annet hadde vært idioti" - da insinuerer du jo at vi som har valgt å ikke ha denne forsikringen, er idioter :-) hva med å bidra med gode argumenter for hvorfor man trenger helseforsikring på barnet når vi lever i et velferdsamfunn, istedenfor å bidra med meningsløse innlegg?

Vi har den beste forsikringen på jenten vår :) pluss vi sparer selv også! Tar det som en bonus om vi ikke får brukt forsikringen! Å skjønner ikke hvordan folk har så lite tru på forsikringene sine? Har aldri hatt problemer med å få det vi har krav på fra forsikringen :)

Jeg har lest vilkårene :-) og statistikk. Derfor har jeg liten tro på at jeg noensinne får noe igjen for det. Jeg syns det er utrolig hvor liten tillit folk har til det velferdssamfunnet vi lever i :-)

Men nå for tida kan man forsikre seg mot alt. Kan forsikre deg mot å måtte betale fartsbøter... Er ikke grenser for hva slags forsikringer man kan betale for :-)

Synes det er ganske usaklig å insinuere at folk er idioter for ikke å forsikre barna sine! Folk har forskjellige meninger og er ikke dårligere foreldre av den grunn!

Og så må en ikke glemme at forsikringsselskapene er selgere;)

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp