Bare pga graviditeten...?!?

Marihøns

Mai <3
♡ Maibarna ♡
Desemberskatter 2016
Beklager, er litt sur, så må bare få lufta/ klaga litt!

Jeg sitter på jobb nå, og i skranken har jeg yoghurt. Nå har 3 forskjellige folk sagt "Å jasså, så det er yoghurt du har dilla på" I seg selv en helt enkel og søt setning, som åpner en samtale og er korselig... Men! Jeg er drittlei av at alt jeg gjør og føler skjer kunn pga graviditeten. Nei, jeg har ikke dilla på yoghurt, jeg spiser like mye nå som før.

Og det lukter dritt på badet, det er ikke bare jeg om min supernese som kjenner det!

Nei jeg er ikke sur bare pga hormoner, jeg har like følelser som alle andre, det er ikke bare å feie under en stol å si jaja, de hormonene! Jeg blir sur og lei meg som alle andre, og jeg spiser mat som alle andre, hey sjekk a, jeg puster også!!!!

Åh Gud bedre! Måtte bare få det ut!

Og! 1 ting til! Nåde den gjøken som våger å ta på magen min en gang til! Jeg klorer og spytter, uansett om det er en søt gammel dame eller en jeg kjenner! Sont gjør man bare ikke! Spørr først!

Den ungen her kommer til å utvikle horn hvis folk ikke skjerper seg og oppfører seg rundt gravide! Det er ikke en sykdom, men en tilstand og vi er ikke allemannseie!

Son! Ferdig snakka :-P Ha en flott lørdag folkens <3

I feel you!
Personlig er jeg lei av at folk kommenterer hvor stor mage jeg har fått, hveer gang de ser meg, og skal ta på og kjenne..

Også som du skriver, har jeg ikke lov å bli sur, eller lei meg uten at det er hormoner.

Folk har jo ikke noe filter når det kommer til hva de spytter ut..

Takk! Føler alt jeg sier og gjør er fordi jeg er gravid..

Å svigermor kjenner på magen hver gang vi er der, jeg haaater det men får meg ikke til å si noe! Er få mennesker jeg er komfortabel med at kjenner på magen å svigermor er ikke en av de. Har dessuten ikke fått noe mage enda så er ingenting å kjenne på så det føles helt teit at hun gjør det!

Amen! Du setter virkelig ord på det! Merkelig at alt som skjer med oss nå har med graviditeten og gjøre når ikke det nødvendigvis er tilfelle..

Dette vart eg vande med i fjor når eg gjekk med storebror.
Det som irriterar meg denna gongen, sjølv om det er uberettiget da ikkje alle kan veta at eg ventar tvillingar, men at dei spør "har det ikkje skjedd noko enno!?!?!?!"

Takk! Føler alt jeg sier og gjør er fordi jeg er gravid..

Å svigermor kjenner på magen hver gang vi er der, jeg haaater det men får meg ikke til å si noe! Er få mennesker jeg er komfortabel med at kjenner på magen å svigermor er ikke en av de. Har dessuten ikke fått noe mage enda så er ingenting å kjenne på så det føles helt teit at hun gjør det!

Åh kjenner meg så igjen. Det samme opplevde jeg første gang jeg gikk gravid og jeg følte meg så ukomfortabel med det. Jeg tok det opp med samboeren min og jeg valgte å si i fra og han støttet meg på det. Det blei kanskje litt kleint akkurat der og da, men hun tok det veldig greit. Og det viktigste av alt hun tok meg aldri mer på magen og har heller ikke gjort det dette svangerskapet her:). Hvis man sier i fra på en ordentlig måte tror jeg det går greit:).

Noe jeg også kjenner meg lei av er at andre som har gått gravide alltid sier "bare vent, du har så mye å glede deg til" Jeg vet det, men kan jeg ikke nyte tiden som er nå uten å måtte "forberede" meg på akt annet.

F.eks. Fortalte ei venninne at nå på fredagen kjente mannen spark fir 1. gang og hu "bare vent, du kommer til å kjenne så mye mer".

Huff er det dumt av meg å reagere på det? Vet hun ikke mener noe vondt, men kan jeg ikke få liv til å nyte de små øyeblikkene uten å høre den...?

Ble litt paff her om dagen da en kommenterte at "da var jeg blitt stor" (med trykk på stor) når hun fikk vite teminen. Jeg bare stotret at jeg hadde vel litt fra før av, men kan ikke si jeg ble så glad for det. Og man kan vel ikke vente seg at de som er lave skal vise seint heller. Nei... Alle "eier" visst retten til å uttale seg om det meste når det kommer til gravide, men å ta hensyn på ex bussen eller i hverdagen, det er de altfor god for.

Ja, flere som mener at jeg var stor fir terminen og var sikkert tvillinger... Syns det er veldig frekt! Og sant som du sier, lite hensyn ellers.

Men må si, at det fins noen flinke, som er extra hjelpsomme uten å sette trykk på at det er graviditeten :-) De fins a :-)

Jeg tror jeg kommer til å si ifra dersom noen sier at jeg har blitt veldig stor. Uansett om man legger på seg lite eller mye så er det jo aldri greit å kommentere vekta til folk. Blir så irritert på hvordan folk tror de kan snakke til andre.

Åh kjenner meg så igjen. Det samme opplevde jeg første gang jeg gikk gravid og jeg følte meg så ukomfortabel med det. Jeg tok det opp med samboeren min og jeg valgte å si i fra og han støttet meg på det. Det blei kanskje litt kleint akkurat der og da, men hun tok det veldig greit. Og det viktigste av alt hun tok meg aldri mer på magen og har heller ikke gjort det dette svangerskapet her:). Hvis man sier i fra på en ordentlig måte tror jeg det går greit:).

Så fint å få høre andres erfaringer!
Om hun gjør det neste gang vi drar dit må jeg ta det opp med samboeren først å høre hva han sier. Svigermor er fantastisk på alle mulige måter utenom dette så har veldig lite lyst at hun skal bli fornærmet på meg.. Tror nok hun kan være litt nærtagende om man sier ifra om noe, så skal hvertfall ta det opp med samboeren min først :)

Så fint å få høre andres erfaringer!
Om hun gjør det neste gang vi drar dit må jeg ta det opp med samboeren først å høre hva han sier. Svigermor er fantastisk på alle mulige måter utenom dette så har veldig lite lyst at hun skal bli fornærmet på meg.. Tror nok hun kan være litt nærtagende om man sier ifra om noe, så skal hvertfall ta det opp med samboeren min først :)

Ja du får se det an da vet du. Sikkert lurt å ta det opp med samboeren din først. Hvis dere sier det sammen på en ordentlig måte vil jeg tro det går fint. Evt går det selvfølgelig an å ta opp temaet på et generelt grunnlag om at alle skal ta gravide på magen og at du føler deg ubekvem med det. Kanskje hun tar hintet da;). Om hun skulle bli fornærmet vil jeg tro det går fort over igjen uten at nå kjenner jo ikke jeg hu da. Personlig for meg var det viktig at det ikke skulle bli en greie jeg skulle gå å føle på hele svangerskapet. Jeg syns jo man går over en grense når man bare tar gravide på magen jeg da. Det er jo veldig personlig og vi har jo søke ulike intimgrenser:). Generelt syns jeg det er rart hva mange får seg både til å si og gjøre i fht gravide. Lykke til. Håper du gjør det som føles best for deg:).

Man kan ofte bli litt lei av alle de spørsmålene ja! Jeg klarer ikke telle hvor mange ganger jeg har svart på "hvordan er formen da?" Når jeg svarer at jeg har det kjempefint og ingen særlige plager kommer spørsmålet: "ja så du er i jobb enda?"

Man kan ofte bli litt lei av alle de spørsmålene ja! Jeg klarer ikke telle hvor mange ganger jeg har svart på "hvordan er formen da?" Når jeg svarer at jeg har det kjempefint og ingen særlige plager kommer spørsmålet: "ja så du er i jobb enda?"

Haha, samme her :-P

Jeg kjenner jeg er møkk lei av at alle skal få bestemme hva jeg kan og ikke kan klare å bruke kroppen min til nå mens jeg er gravid. Det gjør meg litt arg faktisk... Har ikke sagt ifra om det enda, men kommer til å gjøre det når det blir sagt igjen. Det er min kropp og min graviditet, ikke tro at du kan beegrense meg når jeg føler meg i stand til å få til ting.

Beklager, er litt sur, så må bare få lufta/ klaga litt!

Jeg sitter på jobb nå, og i skranken har jeg yoghurt. Nå har 3 forskjellige folk sagt "Å jasså, så det er yoghurt du har dilla på" I seg selv en helt enkel og søt setning, som åpner en samtale og er korselig... Men! Jeg er drittlei av at alt jeg gjør og føler skjer kunn pga graviditeten. Nei, jeg har ikke dilla på yoghurt, jeg spiser like mye nå som før.

Og det lukter dritt på badet, det er ikke bare jeg om min supernese som kjenner det!

Nei jeg er ikke sur bare pga hormoner, jeg har like følelser som alle andre, det er ikke bare å feie under en stol å si jaja, de hormonene! Jeg blir sur og lei meg som alle andre, og jeg spiser mat som alle andre, hey sjekk a, jeg puster også!!!!

Åh Gud bedre! Måtte bare få det ut!

Og! 1 ting til! Nåde den gjøken som våger å ta på magen min en gang til! Jeg klorer og spytter, uansett om det er en søt gammel dame eller en jeg kjenner! Sont gjør man bare ikke! Spørr først!

Den ungen her kommer til å utvikle horn hvis folk ikke skjerper seg og oppfører seg rundt gravide! Det er ikke en sykdom, men en tilstand og vi er ikke allemannseie!

Son! Ferdig snakka :-P Ha en flott lørdag folkens <3

Hørtes kjent ut!!! :-P

Drittlei av å høre; Nei NÅ kan ikke magen bli større!!!! Har du 3mnd igjen??!?

Jeeez, så hyggelig ..,,.,... :-/ :O

Jeg kjenner jeg er møkk lei av at alle skal få bestemme hva jeg kan og ikke kan klare å bruke kroppen min til nå mens jeg er gravid. Det gjør meg litt arg faktisk... Har ikke sagt ifra om det enda, men kommer til å gjøre det når det blir sagt igjen. Det er min kropp og min graviditet, ikke tro at du kan beegrense meg når jeg føler meg i stand til å få til ting.

Ser den ja, jeg vet jeg ikke skal ta tunge løft, men det er da måte på :-P skal jo ikke akkurat leke hulken og løfte biler ;-)

Jeg skjønner ikke åssen folk kan få seg til å kommentere magen til gravide i fht at nå kan ikke magen bli større, nå er det vel ikke lenge igjen, nå har du blitt stor, skal du ha to o.l. Makan til frekkhet. Lurer på om de går sånn til folk som ikke er gravide men har lagt på seg også. Nei nå har du blitt tjukk. Kanskje det er det man skal svare tilbake;). Noen eier bare ikke folkeskikk:/.

Var på fest på laurdag, mor mi feira 50 år. Der var det ein som sa, tett ut: Det jeg blir bekymret over er at du er blitt sååå stor og så vidt over halvveis!

Måtte jo berre le :p

Back
Topp