Bare meg??

Nurkis*venter*nr2

Forumet er livet
Vi var jo på tur nå, og hele reisefølget vet at jeg er gravid.. Men vi var jo i Krakow og der er det jo ikke røykeforbud inne.. Så på alle steder vi satt så var det jo lov å røyke inne! Og 4 av 9 i reisefølget røyker.. Og så brydde de seg liksom ikke om at jeg satt midt i røykeskya...
Så ble litt irritert og sa at er det liksom ingen tenker på meg som sitter midt i røykskya her og er gravid.... Da fikk jeg bare høre resten av turen at jeg var helt hysterisk og tok helt av under graviditeten og at nå måtte jeg skjerpe meg.

Men er det så rart da, at jeg reagerer?? Syns liksom ikke det er noe særlig å sitte midt i røykskya, gravid eller ikke.. Og det er jo som regel ikke 1 røyk hver seg når man drikker, det er jo gjerne 4/5 hver seg..
Så hver gang vi gikk inn på en restaurant passa jeg på at jeg fikk sagt at vi skulle ha "ikke-røyke" bord slik at de måtte gå til en annen del av lokalet..

Er det bare meg som er helt hysterisk og overreagerer eller hva tenker dere??

Forstår deg veldig godt!

Jeg tenker mer på dette med passiv røyking enn før nå som jeg er gravid. Står lengre unna ungdommene på jobb når jeg er med de ut på røykepause!

Skjønner deg godt jeg. Røyk lukter jo helt grusomt. Syns de skulle hatt litt mer forståelse.
Jeg sluttet å røyke for noen år siden, å jeg hater virkelig røyk lukt nå. Jeg kunne ikke vært sammen med en som røyka.

Ikke bry deg om de du[:D] Gå med hevet hode, du er ikke hysterisk.

ikke rart du reagerer nei!!! stå på ditt å si ifra!
jeg røyker selv(ikke nå da!!) men noe av det verste som finnes er å sitte på et røykfullt sted[:'(]

ORIGINAL: Petra Prøvedokke

Syns ikke du overreagerer, nei. Det handler jo om respekt! Jeg hadde også sagt i fra sånn som du gjorde...
Hadde reist meg opp og gått hver gang noen tente på en røyk for å demonstrere jeg da. Kall det gjerne barnslig, men det hadde jeg [8D]

haha jeg hadde skjerf på meg så tok skjerftet opp til munnen og over nesa hver gang de tente en røyk[8D]

Nei, da er det ikke bare meg!![;)] Da får de heller bare kalle meg hysterisk!![;)]

ORIGINAL: Petra Prøvedokke

Syns ikke du overreagerer, nei. Det handler jo om respekt! Jeg hadde også sagt i fra sånn som du gjorde...
Hadde reist meg opp og gått hver gang noen tente på en røyk for å demonstrere jeg da. Kall det gjerne barnslig, men det hadde jeg [8D]

sign!

Ille at dem røyka rundt deg og noe så frekke dem var ellers og a gitt! Ikke pent gjort av reisefølget! :-s

jeg har røyka i 12 år(slutta før mia kom til) å hadde aldri kunnet finne på å røyke sånn rundt en gravid. respektløst.

Om du er hysterisk, så er iallefall jeg det! Går ikke inn i hus/rom der jeg veit at det røykes i daglig.. Synes det er pyton [:'(]

Jeg tror ikke jeg hadde blitt sinna på reisefølget som røykte sammen med meg. Jeg har mange som røyker rundt meg, men det er utendørs. Nå har jeg ikke vært i samme settingen som du har vært. Så jeg kan jo ikke si det for helt sikkert...

Jeg har en tjukk bok om barnet.. der står det mange ting som røyking kan føre til.. Det er listet opp ! Så står det på slutten i en parantes (dette gjelder for dem som røyker over 5 stk for dagen)

Så jeg tror ikke passiv røyking skader barnet, annet enn at det er ubehagelig for mor å være i røyklukten.

Men,det er min mening. Mange som sikkert kapper hodet av meg nå.

Jeg er ikke så hysterisk av meg,med andre ord.

ORIGINAL: Miss lilla m baby

hvorfor bli med?

er det lov å røyke, så er det lov å røyke. bare fordi 1 er gravid så ville du ALLE skulle ta hensyn til deg?
da er man optimist[8D]

jeg syns det er å overreagere ja. du kan ta et valg. bli med eller ikke. sånn er det bare[;)]
slik var det på den turen og du var vel klar over det på forhånd?
folk kan ikke slutte å kose seg fordi 1 person er gravid. det syns jeg blir egoistisk. det blir liksom: meg meg meg meg og atter meg[8D]

Så da skulle jeg bare latt være med de ut på restauranten når vi alle skulle spise middag da?? Når vi alle sammen er på tur til Krakow liksom, så skulle jeg bare holdt meg hotellet jeg da?? Andre steder i Polen er det jo røykeforbud bortsett fra i Krakow, så nei jeg var ikke klar over det faktisk!!!

Jeg syns ikke noe om at folk sitter å røyker rundt middagsbordet når man sitter å spiser mat og jeg syns ikke noe særlig om å sitte midt oppi en røyksky under hele middagen...

Og jeg mener ikke at de skal ta hensyn til bare MEG, for vi var faktisk MANGE som ikke røyker... Syns man da kan ta hensyn til de som sitter og hoster og harker midt oppi det hele!!

Men så klart, det er jo bedre at de som røyker skal få kose seg enn at jeg skal kose meg på turen.. Får heller ikke bli med på neste tur....................

I tillegg ble denne turen bestilt i oktober, men andre ord leeeeeeeeenge før jeg ble gravid!!

ORIGINAL: Mammashjerte

Synes du reagerer litt mye, om det var lov å røyke der, så la de røyke, så kunne heller du gått ut. De andre skal ikke slutte å gjøre som de vil fordi de har en gravid med i gruppa, nei da får du heller fjerne deg fra situasjonen.

Så da skal jeg bare gå fra middagen min jeg da, hver gang de tar seg en røyk?? Å sitte ute å vente der til de er ferdige for så å gå inn igjen for å fortsette å spise, for så å gå ut igjen når neste man tenner en røyk????

Hvis man ikke blir fysisk uvell av røyk så syns jeg kanskje det er litt hysterisk ja. Dere var jo tross alt inne på steder hvor det ble røyket uansett.

Jeg kan skjønne at folk syns det blir litt hysteri nå til dags. Jeg tviler sterkt på at barnet i magen din har tatt noen skade. Det er hva man utsetter seg for hver dag som teller.

ORIGINAL: Hello_Cupcake

Hvis man ikke blir fysisk uvell av røyk så syns jeg kanskje det er litt hysterisk ja. Dere var jo tross alt inne på steder hvor det ble røyket uansett.

Jeg kan skjønne at folk syns det blir litt hysteri nå til dags. Jeg tviler sterkt på at barnet i magen din har tatt noen skade. Det er hva man utsetter seg for hver dag som teller.

Hehe jeg tror heller ikke det har vært til noe skade, men jeg syns (gravid eller ikke) noe om å sitte midt i en røyksky når man spiser middag[&:] Lukter vondt, får klærne til å stinke og syns ikke noe særlig om det.. Og de røyka jo i ett sett...

ORIGINAL: nurkeklar er gravid

Vi var jo på tur nå, og hele reisefølget vet at jeg er gravid.. Men vi var jo i Krakow og der er det jo ikke røykeforbud inne.. Så på alle steder vi satt så var det jo lov å røyke inne! Og 4 av 9 i reisefølget røyker.. Og så brydde de seg liksom ikke om at jeg satt midt i røykeskya...
Så ble litt irritert og sa at er det liksom ingen tenker på meg som sitter midt i røykskya her og er gravid.... Da fikk jeg bare høre resten av turen at jeg var helt hysterisk og tok helt av under graviditeten og at nå måtte jeg skjerpe meg.

Men er det så rart da, at jeg reagerer?? Syns liksom ikke det er noe særlig å sitte midt i røykskya, gravid eller ikke.. Og det er jo som regel ikke 1 røyk hver seg når man drikker, det er jo gjerne 4/5 hver seg..
Så hver gang vi gikk inn på en restaurant passa jeg på at jeg fikk sagt at vi skulle ha "ikke-røyke" bord slik at de måtte gå til en annen del av lokalet..

Det kom ikke så klart frem i denne teksten at de satt å røykte på skift under selve middagen. Jeg må jo bare si at jeg har aldri opplevd at noen har røykt under måltidet av de jeg har spist sammen med. Ikke når vi sitter ute å f.eks griller engang. Jeg synes det er direkte frekt å sitte å røyke under måltidet. Eneste som er godtatt i mine øyne er å ta seg en røyk når man f.eks venter på desserten.
Aldri røyk når noen sitter å spiser!
Hilsen en tidligere røyker.

ORIGINAL: wanna.be.a.mum

ORIGINAL: nurkeklar er gravid

Det kom ikke så klart frem i denne teksten at de satt å røykte på skift under selve middagen. Jeg må jo bare si at jeg har aldri opplevd at noen har røykt under måltidet av de jeg har spist sammen med. Ikke når vi sitter ute å f.eks griller engang. Jeg synes det er direkte frekt å sitte å røyke under måltidet. Eneste som er godtatt i mine øyne er å ta seg en røyk når man f.eks venter på desserten.
Aldri røyk når noen sitter å spiser!
Hilsen en tidligere røyker.

Nei det gjorde det kanskje ikke nei, så det nå..
Men det skjedde hver gang, enten vi spiste på restauranten og spiste eller bare satt på en pub for å ta en øl (eller cola, hehe[;)])...

ORIGINAL: *Prinsessa*

Jeg syns man skal ta hensyn til hverandre, vi en i gruppa har et dårlig bein skal alle de andre jogge forde da?? Er vanlig folkeshikk og ta hensyn og vise respekt. Enda godt vi bor i Norge da hvor røyking inne ikke er lov[8|] Er faktisk utrolig ekkelt og sitte og puste inn røyk under en hyggelig middag. Jeg har selv røyket i mange år og jeg tok altid hensyn til de rundt meg, nå som jeg har sluttet har jeg innsett hvor bra det var at jeg tok hensyn som en røyker. Så jeg syns ikke det du sier er feil. I dag må man liksom røyke for å være sosial, det er helt latterlig når jeg sitter på fest med 30 andre så plutselig sitter man mutters alene fordi de 30 andre skal ut og røyke hipp hurra[:)] hehe...

Ja, sånn er det her også.. Jeg og sambo er de eneste som ikke røyker og vi blir som regel sittende alene ganke ofte og lenge[8D]

ORIGINAL: Nikki.

Så da skal jeg bare gå fra middagen min jeg da, hver gang de tar seg en røyk?? Å sitte ute å vente der til de er ferdige for så å gå inn igjen for å fortsette å spise, for så å gå ut igjen når neste man tenner en røyk????

kjipt de gjør det under middagen-spurte du ikke om de kunne ta en pause da??[:)]
men ellers kan man ikke nekte syns jeg. da er det best å reise på tur bare med samboer eller folk som respekterer at man ikke vil være borti røyk.

er ikke bare.. men jeg skjønner du ikke syns det var noe nurkeklar,du må ikke tro noe annet der.

men røyk hjemme og røyk på ferie,er to forskjellige ting for mange..

Jeg skjønner hva du mener assa[;)] 
Men hadde det ikke vært for at de ble fortalt at de kan røyke inne, så hadde de ikke gjort det heller[8D] For de er vant med å røyke ute alle sammen og gjør jo det ellers hvor enn de er... Til og med hjemme røyker de ute.. Jeg skjønner at de vil røyke inne og kose seg, men syns vel kanskje at de kan ta litt hensyn til alle de andre som sitter rundt bordet der..

ORIGINAL: Miss lilla m baby

jeg støtter ikke røykere, er ikke det jeg prøver på.

jeg hater folk som røyker inne, for det har foreldrene mine gjort i alle år. Jeg blir kvalm og får puste vansker hvis det blir for mye.

poenget er bare det at man kan ikke styre andre, bare seg selv. om de ikke tar hensyn eller respekterer det, så får man ikke gjort noe mer med det. midt under middag er jo ikke normalt da før alle er ferdig. men sa du ifra om det da?

hvis ikke er det jo din egen feil, de trodde sikkert det var greit da. og om du sa ifra og de ikke stoppet, hvorfor ikke bare protestere å gå? du kunne spist et annet sted med din sambo.

Det var jo det jeg gjorde[;)] Sa ifra og da ble jeg kalt hysterisk og at jeg måtte skjerpe meg og ikke ta helt av.. Og derfor jeg passet på å få "ikke-røyk" resten av turen[;)] Og det var ikke sånn at de måtte gå helt ut heller, de måtte bare gå til en annen del av restauranten.

Nei, jeg skjønner jo også det at man ikke kan styre andre - men syns at man kan ta litt hensyn også til de andre som sitter rundt bordet og må stinke røyk fordi de ikke orker å gå 10 meter unna bordet eller gå uttafor..

ORIGINAL: Nikki.

er da folk elsker å røyke inne når de endelig kan...merkelige greier selv om de er vant med å røyke ute.[&:]
er ikke bare.. men hensyn og ferie-høres sjeldent sammen etter min erfaring.. ser jo det rundt forbi når enn er på ferie.
men de kunne ventet med å tenne røyken til ALLE hadde spist opp iallefall...
var jo mest ikke røykere av dere som var på tur

Ja, merkelig at det ikke går sammen.. hehe[8D] 
Men jeg føler liksom ikke det er jeg som IKKE røyker som liksom må gå ut til de er ferdig, eller ikke bli med på turene vi har sammen fordi de røyker (jeg bryr meg ikke at de røyker når vi er ute og går osv bare så det er sagt - bare når vi satt alle rundt bordet[8D]). syns liksom de kan ta litt hensyn de som ikke røyker og ikke sitte å blåse røyken oppi ansiktet på den som sitter ved siden av og er ikke-røyker[8D]

Back
Topp