Bare meg??

ORIGINAL: Miss lilla m baby

ORIGINAL: nurkeklar er gravid

jeg støtter ikke røykere, er ikke det jeg prøver på.

jeg hater folk som røyker inne, for det har foreldrene mine gjort i alle år. Jeg blir kvalm og får puste vansker hvis det blir for mye.

poenget er bare det at man kan ikke styre andre, bare seg selv. om de ikke tar hensyn eller respekterer det, så får man ikke gjort noe mer med det. midt under middag er jo ikke normalt da før alle er ferdig. men sa du ifra om det da?

hvis ikke er det jo din egen feil, de trodde sikkert det var greit da. og om du sa ifra og de ikke stoppet, hvorfor ikke bare protestere å gå? du kunne spist et annet sted med din sambo.

Det var jo det jeg gjorde[;)] Sa ifra og da ble jeg kalt hysterisk og at jeg måtte skjerpe meg og ikke ta helt av.. Og derfor jeg passet på å få "ikke-røyk" resten av turen[;)] Og det var ikke sånn at de måtte gå helt ut heller, de måtte bare gå til en annen del av restauranten.

Nei, jeg skjønner jo også det at man ikke kan styre andre - men syns at man kan ta litt hensyn også til de andre som sitter rundt bordet og må stinke røyk fordi de ikke orker å gå 10 meter unna bordet eller gå uttafor..

hehe, regna med at du ville få en sånn reaksjon ja. hele slekta mi er røykere nemlig og de er som du beskriver de.
gamle mennesker med gamle vaner får man ikke gjort noe med.

Hehe hadde de bare hatt vanen med å røyke inne så.. Det har ingen av de[8D] Hjemme hos mamma og pappa MÅ de ut hvis ikke klikker det for lillebroren min, han blir driiiitsur hvis de røyker inne(og han er deres lille øyensten så de gjør alt han sier)[8D] og svigerfar har røyka ute i alle år og aldri tatt en eneste røyk inne[8D]

Jaja, får passe på å reise til et sted med røyking ute på neste sted.. hehe[;)]

Jeg går når noen tenner en røyk i nærheten av meg eller mitt barn[;)] Har jeg alltid gjort, jeg fikser ikek røyke lukt og syns at detet er en uvane mennesker skaper for seg selv og da kan de holde den for seg selv...

Idiotisk at vi som ikke røyker må gå, burde vært omvendt!

jeg syntes ikke bare det er deg som reagerer teit!!

Jeg hadde ikke likt å vært passiv røyker for en så stor røykegjeng jeg heller! En eller to går greit.. kan ikke være heeelt nazi på røyken, er jo ikke til å unngå uansett! men å sitte i røyksky hele tiden hadde jeg ikke godtatt! Var typen din med? hadde reagert om jeg hadde vært han og!!

Skjønner at du synes det er hensynsløst å poffe sigaretter rundt deg når du er gravid, men at du da gidder å sitte i den røykskyen, det skjønte jeg ikke.
Har røyket selv, men har alltid hatt respekt for andre som ikke røyket eller var gravid, så da har heller jeg tatt avstand hvis jeg absoulutt måtte røyke.
Man kan jo si på en ordentlig måte at det ikke er noe særlig å sitte å spise i en røykos, det hadde ikke jeg heller tålt.
Men sånn som du framstilte det til å begynne med så virket det bare som du var irritert for at de røyka ooooveralt hvor du var og hvis det hadde vært tilfelle hadde jeg bedt deg om å fjerne deg hvis det plaget deg så mye. Var jo ikke snakk om resten av livet. Men både skjønner - og ikke skjønner deg [;)]

ORIGINAL: Tullhønsa

Skjønner at du synes det er hensynsløst å poffe sigaretter rundt deg når du er gravid, men at du da gidder å sitte i den røykskyen, det skjønte jeg ikke.
Har røyket selv, men har alltid hatt respekt for andre som ikke røyket eller var gravid, så da har heller jeg tatt avstand hvis jeg absoulutt måtte røyke.
Man kan jo si på en ordentlig måte at det ikke er noe særlig å sitte å spise i en røykos, det hadde ikke jeg heller tålt.
Men sånn som du framstilte det til å begynne med så virket det bare som du var irritert for at de røyka ooooveralt hvor du var og hvis det hadde vært tilfelle hadde jeg bedt deg om å fjerne deg hvis det plaget deg så mye. Var jo ikke snakk om resten av livet. Men både skjønner - og ikke skjønner deg [;)]

Men hvorfor skal liksom jeg fjerne meg når det er absolutt de som MÅ røyke[&:] JEG må da få lov å nyte maten min uten at JEG skal måtte fjerne meg fordi de ikke klarer å vente i 10 min til jeg er ferdig å spise, eller ikke ORKER å gå de 10 meterne for å komme til på utsida og røyke der...

Og som jeg skrev i andre innlegg også så fikk jeg ordnet det slik at det IKKE ble røykebord resten av turen - så jeg gjorde faktisk noe med det.. Og greia var jo også at når jeg gjorde det, ble jeg kalt hysterisk og tok helt av.... Å fikk bare blikk som tilsa at "herregud, nå er du bare teit"..
Og jeg og vil jo nyte maten min og ikke måtte fjerne meg fordi de skal ta seg en røyk...

ORIGINAL: Mammashjerte

Når det er lov å røyke på resturanten, så må du som er ikke røyker - om du ikke tåler røyken - fjerne deg. Ta med deg maten sett deg et annet sted eller sitt på trappa ute å spis med tallerkenen på fanget. Mange ganger jeg - med astma - der folk røyker inne og vi er ute å spiser, tar jeg med meg maten ut på trappen, muren ute etc, og spiser maten min. Ikke vær så fin på det, tilpass deg - da kommer du mye lengre i livet - og i matveien [:D]

Haha ja, skulle tatt seg ut at jeg satte meg på trappa ute på restauranten - midt i hovedinngangen - og satt der å spiste mens hele torvet var fult av folk....

Var det foreldrene dine du var på tur med?

Når jeg var liten var det jo faktisk lov å røyke over alt. På Oslo city, Oslo S, cafeer, restauranter osv. Det er vel først nå de siste årene at det blir mindre og mindre akseptert og nærmest uglesett å røyke. Så jeg kan forstå den eldre generasjon kanskje syns vi er litt hysteriske.

Jeg har sluttet å røyke for noen år siden selv. Men når jeg røykte kunne det aldri falle meg inn å tenne en røyk, mens andre spiste. Så det med å røyke under maten når du sa fra syns jeg var drøyt!!

Men å ta seg en røyk på pup hvor de drakk øl og du brus. Ja det syns jeg nesten de må få lov til. Hvis man syns det er ille, ja så da går man rett og slett ikke på pub. Det lukter forsåvidt like mye røyk hvis alle røyker rundt deg bortsett fra de på bordet når det først er lov å røyke innendørs. Røyken sprer seg overalt.

ORIGINAL: Hello_Cupcake

Når jeg var liten var det jo faktisk lov å røyke over alt. På Oslo city, Oslo S, cafeer, restauranter osv. Det er vel først nå de siste årene at det blir mindre og mindre akseptert og nærmest uglesett å røyke. Så jeg kan forstå den eldre generasjon kanskje syns vi er litt hysteriske.

Jeg har sluttet å røyke for noen år siden selv. Men når jeg røykte kunne det aldri falle meg inn å tenne en røyk, mens andre spiste. Så det med å røyke under maten når du sa fra syns jeg var drøyt!!

Men å ta seg en røyk på pup hvor de drakk øl og du brus. Ja det syns jeg nesten de må få lov til. Hvis man syns det er ille, ja så da går man rett og slett ikke på pub. Det lukter forsåvidt like mye røyk hvis alle røyker rundt deg bortsett fra de på bordet når det først er lov å røyke innendørs. Røyken sprer seg overalt.

både mine foreldre, svigers og min bestemor[;)] 
Kan jo ikke nekte de, ser den, men føler jo at vi alle kan vise litt hensyn til hverandre.. I hvertfall når det var 5 andre med på turen som ikke røyker[8D] Og hva skal jeg gjøre da?? Når man er på tur sammen, skal jeg bare sitte ute å vente til de er ferdig inne da??

ORIGINAL: nurkeklar er gravid

ORIGINAL: Hello_Cupcake

både mine foreldre, svigers og min bestemor[;)] 
Kan jo ikke nekte de, ser den, men føler jo at vi alle kan vise litt hensyn til hverandre.. I hvertfall når det var 5 andre med på turen som ikke røyker[8D] Og hva skal jeg gjøre da?? Når man er på tur sammen, skal jeg bare sitte ute å vente til de er ferdig inne da??

Jeg syns du hadde all rett og si fra når dere sitter å spiser, og de burde respektert deg der. Men på pup, ja da stiller det seg litt annerledes. Ihvertfall hadde jeg nok latt folk kose seg med en øl og en røyk på ferie.

ORIGINAL: Nikki.

hadde det vært så nær familie så hadde jeg fader meg stumpet røyken for dem. hadde det vært venner og slikt-så hadde det vært litt værre.
men familie hadde aldri fått gjort noe sånn om jeg var med på tur..;)

hehe det sku tatt seg ut[8D] Det jeg sku gjort vettu[;)]
Svigerfar var herlig da, for han "tok" det litt til seg og når vi satt i hotellobbyen (der var det også inne røyk men jeg satt liksom ikke oppå de) kom det en fyr som begynte å skravle og tente en røyk.. og da spurte svigers om det ikke var greit at han gikk litt bort og ikke stod oppå meg å røyka siden jeg er gravid.. hehe[8D] Han syns det var heelt greit og takka for at svigerfar hadde sagt ifra[8D] Passer på "jenta si" han. hehe[;)]

dæsjken... jeg vil på pup! det hørtes veldig spennende ut[8D]

haha ja, skulle gjerne likt å sett hvordan det er på en pup[8D][;)]

ORIGINAL: Nikki.

hehe;) passer på den gravide;)
nei nær familie skal ikke gjøre slikt[:@][:D]
så for meg praha turen vi var på med jobben til gubben-alle røykte over alt. selv om de ikke røykte til vanlig. jeg VET at ingen av de hadde nok tatt hensyn om jeg var gravid liksom.. var jo ikke det den gangen da..

Samme med vennegjengen her.. Selv om de nå har begynt med røykerom så sitter jo ALLE å røyker der inne med døra oppe så hjelper ikke stort utover kvelden[8D] Men men.

Skjønner deg veldig godt i forhold til det med maten, for det tror jeg ingen liker. At noen sitter å damper deg rett i trynet mens du spiser, det er direkte uhøflig!
Og at de kaller deg hysterisk for at du velger røykfritt bord ol, er vel litt smålig av dem synes jeg. Men så skal det sies at røykere ikke aner hvor stygt det faktisk lukter får folk som ikke røyker!
Jeg klarer ikke være i samme rom med folk som har vært å røyka sigaretter, det er direkte kvalmende. Men har vel fått tilbake luktesansene etter at jeg selv slutta.

Back
Topp