Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Gubben og jeg satt og snakket om bibelen. Grunnen er at han har funnet seg evig lesestoff når han er på do...joda..han har begynt å lese bibelen..[:D]Litt morsomt bare det,for han er vel den siste jeg hadde trodd skulle lest den[:D] men han går iallefall ikke tom for lesestoff med det første
men..det det gjelder da.. det står at Gud skapte de første menneskene på jorden.adam og eva. de fikk da 2 sønner abel og kain(eller noe sånt) Og de formerte seg videre...altså det var andre mennesker på jorden[8|]Skapte Gud de og eller? Gud har skapt alle, men jeg vet ikke så mye om akkurat det.
Menneskene levde lenger før og fikk muligheten til å få flere barn, men etter syndefallet (eplet i hagen osv) gav Gud oss mindre tid på jorden.
og en annen ting jeg tenkte litt på. det sto og at Gud skapte livet på jorden,men hva med dinosaurene da? Hvem skapte de? Og det er jo faktisk bevis på at det har vært dinosaurer her på jorden FØR jesus sin tid, siden de har funnet sjelett og sånt.har de funnet sjelett av gud,jesus eller noen andre av de i bibelen?
Sånn jeg ser det så har Gud skapt dinosaurene som alt annet liv på jorden.
At han brukte 7 dager, er fordi 1000år er som en dag for Ham.
Det går ikke an å finne sjelett av Gud, fordi han er ikke død og kan aldri dø, og er ikke som annet levende, Han er en livskraft (tror jeg).
Jesus lot ikke noe legeme ligge igjen fordi han gikk opp til himmelen som han var.
Ja, det levde folk før Jesus tid
Ja, dette har jeg lurt litt på, og hadde vært fint om noen kan gi et svar som virker sannsynelig[:)]
Så sånn som jeg forstår det,så er det ingen legemer fra jesus tid? men når skapte gud livet på jorden da? Er veldig vanskelig å tro på alt dette. [&:]
Ingen legemer fra Jesus tid? At man ikke kan finne skjeletter som er 2000 år gamle?
ja[:)]
Selvfølgelig finner man skjeletter som er 2000 år gamle. Det er bare det at det står ikke navnelapp i panna på de du finner.[:D] "hei, jeg er Jesus. En som taler Guds ord"
Så sånn som jeg forstår det,så er det ingen legemer fra jesus tid? men når skapte gud livet på jorden da? Er veldig vanskelig å tro på alt dette. [&:]
Altså, du spør et utrolig stort spørsmål. Det er ikke noe akkurat fasit svar på dette! Det kommer helt ann på hvem du spør[;)] Spør du en fundamentalist, en som tolker bibelen bokstavelig, vil han svare at jorden er omtrent 6000år. Spør du en med et litt mer åpent syn, vil han kanskje svare millioner eller milliarder. Andre kristne " vet" ikke, og bryr seg ikke heller.
Mange kristne tror på evolusjon og mener at troen på Gud er forenelig med evolusjonsteorien. Noen mener at evolusjon og bibel kræsjer helt, og andre lager sin egen versjon med litt av hvert[;)] Altså ingen fasitsvar, bare mange ulike syn!
det er litt det der jeg vil frem til. Og det er jo de som tolker den bokstavlig som helst skulle svart meg på dette. Hvis Gud skapte jorden for rundt 6000år siden. hvem skapte så dinoene som levde for millioner av år siden?
Altså sååå vanskelig er det jo ikke da.[;)] De tror at dinosaurusene var mye yngre enn hva dagens vitenskap sier.
ok...[:)] blir ikke klokere på noen punkt jeg [:)]men men...må vel litt mye til for at man skal skjønne sånne ting. jeg tror at livet på jorden har begynt et sted.Tror egentlig på forskjellige ting fra den tiden.men det e snakk på noen få % av hele historien.
Altså, du spør et utrolig stort spørsmål. Det er ikke noe akkurat fasit svar på dette! Det kommer helt ann på hvem du spør[;)] Spør du en fundamentalist, en som tolker bibelen bokstavelig, vil han svare at jorden er omtrent 6000år. Spør du en med et litt mer åpent syn, vil han kanskje svare millioner eller milliarder. Andre kristne " vet" ikke, og bryr seg ikke heller.
Mange kristne tror på evolusjon og mener at troen på Gud er forenelig med evolusjonsteorien. Noen mener at evolusjon og bibel kræsjer helt, og andre lager sin egen versjon med litt av hvert[;)] Altså ingen fasitsvar, bare mange ulike syn!
det er litt det der jeg vil frem til. Og det er jo de som tolker den bokstavlig som helst skulle svart meg på dette. Hvis Gud skapte jorden for rundt 6000år siden. hvem skapte så dinoene som levde for millioner av år siden?
Altså sååå vanskelig er det jo ikke da.[;)] De tror at dinosaurusene var mye yngre enn hva dagens vitenskap sier.
ok...[:)] blir ikke klokere på noen punkt jeg [:)]men men...må vel litt mye til for at man skal skjønne sånne ting. jeg tror at livet på jorden har begynt et sted.Tror egentlig på forskjellige ting fra den tiden.men det e snakk på noen få % av hele historien.
Leste du det jeg skrev på side tre? Var nesten litt sånn hvem, hva og hvorfor[:)] (bare det jeg tror og mener altså) Har du lest Himmelske Samtaler av han Neale Donald Walsh? Anbefales for de som har et åpent sinn og kan tenke selv...[:)]
For det første; Adam og Eva fkk flere barn enn Kain og Abel. Det finner man også ut av, og grunnen til at de to er nevnt, er jo den spesielle historien om de to. ja, leste at kain drepte Abel
For det andre; Du kan ikke tenke jordas alder etter evolusjonslære når du leser Bibelen. Iflg Bibelen er jorda nemlig bare noen tusen år, ikke mange, mange millioner. Dinosaurene sameksisterte med mennesker før syndefloden. De ble drept under syndefloden. Det var en av de tingene Gud angret på å ha skapt. Derfor finnes det mest dinosaurfossiler i verden i f.eks Grand Canyon og andre typiske steder der de har blitt skylt ned. Kontinentene hang mer sammen før, og derfor fins det dinsaurfossiler av samme arter over hele verden, og mennesker var ikke særlig spredt i og med at de var mye mindre mennesker enn nå. Derfor var det mulig. Så det med at dinosaurene levde for millioner år siden,det stememr da ikke?de levde for noen tusen år siden?
De har ikke funnet skjelett av Jesus av den enkle grunnen at hans legeme er ikke på jorden i det hele tatt. Oppstandelsen, remember? [;)] I tillegg, var Jesus en så populær person til og med i sin samtid, at graven hans neppe hadde fått ligge i fred for gravrøvere. OM han hadde ligget i den. De har funnet skjeletter av Faraoer som levde i Bibelsk tid, byer og sivilisasjoner fra den tiden. Mange av vår tids største arkeologiske funn, er funet ved hjelp av Bibelens beskrivelser av hvor de befant seg. [:)] de har funnet faraoer.Hva med de vise menn,disiplene og de andre.
Mange av vår tid største oppdagelser f.eks tyngdekraften, fant Newton (som var en dedikert krsten hele sitt liv) ved hjelp av info fra Bibelen om at lufta hadde vekt. Mange store, astronomiske oppdagelser som f.eks den fysiske forbindelsen i fenomenet Syvstjernen ble oppdaget ved hjelp a Bibelen etter bibelverset; "kan du knytte Syvstjernens bånd, kan du bryte Orions Lenker?", som fascinerende nok er skrevet mange, mange tusen år før de hadde kapasitet til å kunne vite sånt.
Grunnen til at Faraoene er bedre bevart enn andre, er jo så klart pyramidene. Det vanlige ellers, var blant annet gravhuler, og de ble som regel plyndret og rasert. I tillegg, vet man lite om disiplenes liv etter Jesus. Er jo sjelden å finne skjeletter fra den tiden i det hele tatt med mindre de er bevart i nedgravde ruiner, eller graver som har fått være fred for plyndring.
Jeg tror ikke at dinosaurer levde for milloner av år siden... Jeg tror også at jorda er eldre enn 6000 år, men ikke milioner av år.
Leste du det jeg skrev på side tre? Var nesten litt sånn hvem, hva og hvorfor[:)] (bare det jeg tror og mener altså) Har du lest Himmelske Samtaler av han Neale Donald Walsh? Anbefales for de som har et åpent sinn og kan tenke selv...[:)]
De som tror på Bibelen og leser den, vet at "Himmelske samtaler" av Neale Walsh og lignende bøker, ikke er kommunikasjon med engler, men kommunikasjon med demoner.