Bare jeg.. ?

trudepude_

Elsker forumet
Som ikke ønsker med enda en liten en "med en gang"?

Syns dagene er travle nok som de er, og ser aldeles ikke frem mot en ny babytid! [8|]

Blir jo litt babysyk når jeg ser småbabyer, men heldigvis er jeg realistisk nok til å se at vi ikke skal ha ny unge med det første. Synes Snupps fortjener all den oppmerksomheten hun kan få[:D]

Akkurat nå tar vi det veldig rolig på søskenfronten.Koser oss og nyter tiden maks med han vi har.Jeg føler at jeg vil jobbe litt først før vi evt slår oss løs på en til.Men babyer er jo så søøøøøøøøte da! [:)]

ORIGINAL: Leilani

Blir jo litt babysyk når jeg ser småbabyer, men heldigvis er jeg realistisk nok til å se at vi ikke skal ha ny unge med det første. Synes Snupps fortjener all den oppmerksomheten hun kan få[:D]

Det tenker jeg også! Hun skal få ha mamma og pappa for seg selv en stund til før det blir småsøsken i hus..

Men så har jeg to venninnder som har småtroll på et par mnd. så jeg får dekket babykos-behovet mitt [;)]

ORIGINAL: Renate Røverdatter

Du er nok ikke den eneste, men jeg er ikke en av dem som ikke ønsker.

Har fått med meg det [8D]

Jeg har ikke så lyst på en til enda. Vil kose meg med lille snuppa litt føre det kommer en ny som tar all oppmerksomhet[;)]

Må no berre seie at eg e KJEMPE gla eg skal ha 1 til i desember[:D] Hadde det ikkje vore for at eg er gravid no so hadde eg ikkje kunna hatt so mykje tid med ungane mine som eg faktisk har. Er sjukmeldt no, men jobbar 100% turnus til vanlig og det seie seg sjølv at då går mange kveldar og helgar vekk i jobb. So no nyte eg tida med begge ungane mine og veit eg kan nyte den i 1 år til, pga eg skal ha en unge til[:D] 
Men godt vi alle e forskjellige, eg unne unagen mine å vere so tette i alder, ser dei 2 eg har ko kjekt dei har det ilag uansett kor vi e og ka vi gjer på, for dei e 2[;)] 

For øyeblikket har vi nok med den snuppa vi har[:)] Gleder meg masse til vi skal prøve på nr 2, men er glad det iallefall er ett år til det..

Blir jo litt babysyk når jeg ser småbabyer, men heldigvis er jeg realistisk nok til å se at vi ikke skal ha ny unge med det første. Synes Snupps fortjener all den oppmerksomheten hun kan få

Så enig så enig.

ORIGINAL: lisjetulla

Må no berre seie at eg e KJEMPE gla eg skal ha 1 til i desember[:D] Hadde det ikkje vore for at eg er gravid no so hadde eg ikkje kunna hatt so mykje tid med ungane mine som eg faktisk har. Er sjukmeldt no, men jobbar 100% turnus til vanlig og det seie seg sjølv at då går mange kveldar og helgar vekk i jobb. So no nyte eg tida med begge ungane mine og veit eg kan nyte den i 1 år til, pga eg skal ha en unge til[:D] 
Men godt vi alle e forskjellige, eg unne unagen mine å vere so tette i alder, ser dei 2 eg har ko kjekt dei har det ilag uansett kor vi e og ka vi gjer på, for dei e 2[;)] 

Nå var ikke dette et innlegg hvor dere som allerede er gravide skulle forsvare dere - det var et innlegg for "sånne som meg", og mine rare tanker.

Vi er forskjellige. Jeg ser både positivt og negativt ved to tette - men mest negativt, derfor har vi valgt og vente med nr. 2 sånn at vi får 2,5-3 år mellom snuppa og evt.baby [:)].

Eg e ikkje klar for baby i hus..vil ha mer tid med guttene. Men eg e veldig klar for å gå gravid[:D] Helt fantastisk å kjenne liv i magen, savner magen veldig eg..[&o]

ORIGINAL: trudepude_

ORIGINAL: lisjetulla

Nå var ikke dette et innlegg hvor dere som allerede er gravide skulle forsvare dere - det var et innlegg for "sånne som meg", og mine rare tanker.

Vi er forskjellige. Jeg ser både positivt og negativt ved to tette - men mest negativt, derfor har vi valgt og vente med nr. 2 sånn at vi får 2,5-3 år mellom snuppa og evt.baby [:)].

Eg e heldivis i en veldi lykkeli situasjon, so eg føle ikkje at mitt innlegg va for å forsvare meg og vårt valg, ville berre dele mine tanka om koffor vi har valgt å få 3 tette unga[;)]

Nei, du er ikke alene! Her blir det nok en god stund til vi tar opp igjen prøvingen på nestemann.

Mannen min sier han er fornøyd med de 2 barna vi har. Jeg kunne godt ha tenkt meg en til, men om det skulle skje at vi ønsker fler så vil jeg gi Adrian mer alenetid med foreldrene sine før en ny baby kommer inn i familien. Dessuten er han mer krevende enn førstemann var, så akkurat nå har vi nok med de gullene vi har. Selv om jeg er 34 år så vil jeg vente.

Selv om jeg er misunnelig på de som er gravide nå, så har vi ikke planlagt noe her enda.
Veit ikke når vi kommer til og prøve på nr 2, men håper at vi kan få en til etterhvert. [:)]

jeg har to tette (gutt på 3 jente på 1) jeg ønsket det,var klar da gutten var 9 mnd,og ville prøve på nr 2 men tenkte også på at jeg hadde lyst og begynne og jobbe litt igjen før neste,så skulle vi gifte oss og da var jeg redd at jeg måtte gifte meg høygravid eller nettopp født,og det ville satt en demper på bryllupet og man gifter seg jo ikke hver dag,så da venta vi og hoppa rett i køya etter bryllupet og da satt spiren, men husker da gutten var 15 mnd(slik våre maibarn er nå) så tenkte jeg guuuuuuud,nå kunne jeg hatt en til hvis vi hadde gjort som vi hadde lyst til og da var jeg litt glad at vi utsatte det,måtte jo springe heeeeeeeeeele tiden etter han,og det hadde vært alt for travelt med en som skulle ammes og stelles i tillegg.

så jeg hadde litt den tanken i hodet når jeg var gravid,på slutten,hærregud nå har jeg begynt og få det kjempegreit gutten leker 2-3 timer alene i stua uten at jeg merker han,og så skal jeg til på nytt,men det måtte jeg jo uansett og jeg ønsket meg 2 ganske tette max 3 år,så da ble det sånn,klarte ikke vente.

Vi har det kjempegreit men merker at vi er i den travle perioden,med snuppa nå hun er overalt og forstår ikke alt enda,men om et halvt år så blir det nok kjempegreit.
Har vært litt travelt men når man har en så merker man ikke så mye med nr 2 har jo rutinene inne,men litt ekstra blir det jo så klart.

ORIGINAL: trudepude_

ORIGINAL: Leilani

Det tenker jeg også! Hun skal få ha mamma og pappa for seg selv en stund til før det blir småsøsken i hus..

Men så har jeg to venninnder som har småtroll på et par mnd. så jeg får dekket babykos-behovet mitt [;)]

Hva med nestemann da? Den får jo aldri mamma og pappa for seg selv, og sannsynligvis laaangt fra samme mengde oppmerksomhet og stimuli som førstemann. Leste engang at den førstefødte ofte ligger litt over yngre søsken i IQ pga den solide dosen med oppmersomhet de får.

Men jeg skjønner tankegangen, jeg ville også ha litt tid til å kose meg med bare gullet før jeg var klar for en til [:)]

Liten kommentar til det Lisjetulla skrev.Man blir ikke gravid med ønske om å sykemelde seg for å få mest mulig tid hjemme.Graviditet er ingen grunn til sykemelding (med unntak fra div jobber da selvfølgelig),er vel heller bekkenplager,høyt blodtrykk ol man får som følge av graviditet man sykemelder seg.
Misunner babymagene.Likte veldig godt å gå gravid,med unntak av hvordan kroppen så ut ETTERPÅ! [8D]
Alt til sin tid.Noen vil ha tette, andre ikke. [:D]

ORIGINAL: oieoie

Hva med nestemann da? Den får jo aldri mamma og pappa for seg selv, og sannsynligvis laaangt fra samme mengde oppmerksomhet og stimuli som førstemann. Leste engang at den førstefødte ofte ligger litt over yngre søsken i IQ pga den solide dosen med oppmersomhet de får.

Men jeg skjønner tankegangen, jeg ville også ha litt tid til å kose meg med bare gullet før jeg var klar for en til [:)]

Blir det ikke litt annerledes da? Nestemann blir jo født rett inn i en familie, som består av foreldre og søster. Jeg vil gi henne litt tid med oss, og et par år på nakken sånn at hun forstår det litt bedre når der kommer en til. Men jeg skjønner tankegangen din også [:)]

Back
Topp