Bare jeg.. ?

ORIGINAL: trudepude_

ORIGINAL: oieoie

Hva med nestemann da? Den får jo aldri mamma og pappa for seg selv, og sannsynligvis laaangt fra samme mengde oppmerksomhet og stimuli som førstemann. Leste engang at den førstefødte ofte ligger litt over yngre søsken i IQ pga den solide dosen med oppmersomhet de får.

Men jeg skjønner tankegangen, jeg ville også ha litt tid til å kose meg med bare gullet før jeg var klar for en til [:)]

Blir det ikke litt annerledes da? Nestemann blir jo født rett inn i en familie, som består av foreldre og søster. Jeg vil gi henne litt tid med oss, og et par år på nakken sånn at hun forstår det litt bedre når der kommer en til. Men jeg skjønner tankegangen din også [:)]

Jeg er veldig enig med deg, trudepude. Nestemann "vet ikke bedre" om man kan si det slik. Dessuten så er iallfall min plan at snuppa skal gå i barnehage selv om vi har permisjon med en evt 2.mann. Da får den nye babyen masse alenetid med mamma og pappa. [;)]

ORIGINAL: Renate Røverdatter

Det er jeg også enig, selv om vi er prøvere nå. Det er som du sier Orkide, at nr 2 vet ikke bedre. Kan høres brutalt ut, men slik er det.
Sunniva skal også gå i barnehagen når jeg har permisjon med eventuelt nr to.

Det må jo være perfekt - da får man liksom tiden litt bedre fordelt på begge to!
En venninnde av meg har innført "bror tid" hjemme - da er det bare de to en liten stund etter at lillesnuppa er i seng.. Høres så koselig ut [:)]

ORIGINAL: wimza82

Liten kommentar til det Lisjetulla skrev.Man blir ikke gravid med ønske om å sykemelde seg for å få mest mulig tid hjemme.Graviditet er ingen grunn til sykemelding (med unntak fra div jobber da selvfølgelig),er vel heller bekkenplager,høyt blodtrykk ol man får som følge av graviditet man sykemelder seg.
Misunner babymagene.Likte veldig godt å gå gravid,med unntak av hvordan kroppen så ut ETTERPÅ! [8D]
Alt til sin tid.Noen vil ha tette, andre ikke. [:D]

No kjenne ikkje du sjukdomsforløpet mitt, og min jobb situasjon, og syns derfor det blir veldi rart at du kan seie noke sånt! Eg blir gravid for eg ønske ungane, ikkje for at eg ønske å gå heime i 9 lange mnd å vente på lisjegullet! vi blir faktisk hardt ramma økonomisk og skulle selfølgeli ønska at eg kunne vore i 100% arbeid under svangerskapet! HALLO!!
men det e grett, du har vel en 9-4 jobb mandag - fredag der du sitte bak en data, DÅ skulle eg kanskje kunna ha klart å jobba heile svangerskapet og!

ORIGINAL: lisjetulla

ORIGINAL: wimza82

Liten kommentar til det Lisjetulla skrev.Man blir ikke gravid med ønske om å sykemelde seg for å få mest mulig tid hjemme.Graviditet er ingen grunn til sykemelding (med unntak fra div jobber da selvfølgelig),er vel heller bekkenplager,høyt blodtrykk ol man får som følge av graviditet man sykemelder seg.
Misunner babymagene.Likte veldig godt å gå gravid,med unntak av hvordan kroppen så ut ETTERPÅ! [8D]
Alt til sin tid.Noen vil ha tette, andre ikke. [:D]

No kjenne ikkje du sjukdomsforløpet mitt, og min jobb situasjon, og syns derfor det blir veldi rart at du kan seie noke sånt! Eg blir gravid for eg ønske ungane, ikkje for at eg ønske å gå heime i 9 lange mnd å vente på lisjegullet! vi blir faktisk hardt ramma økonomisk og skulle selfølgeli ønska at eg kunne vore i 100% arbeid under svangerskapet! HALLO!!
men det e grett, du har vel en 9-4 jobb mandag - fredag der du sitte bak en data, DÅ skulle eg kanskje kunna ha klart å jobba heile svangerskapet og!

Hjeeeelp.LES nøye det jeg skrev.Tror vi misforsto hverandre.Beklager.Jobber turnus med MASSE hektiske dager så ikke kom å påstå at JEG har en kontorjobb med dager 9-16...selv om det hadde vært deilig å hatt. [;)]

Back
Topp