Bare jeg som ikke er kvalm?

Jeg er ikke kvalm, var heller ikke kvalm sist. Er 6+6 i dag.

Trist å høre om den ene tvillingen du mister </3

Jeg er heller ikke kvalm, forrige svangerskap kastet jeg opp hver dag frem til 3 dager før ma ble oppdaget. I mine 2 fullgåtte svangerskap var jeg ikke kvalm en dag...

Tusen hjertelig takk for alle svar damer!! Godt å høre at man ikke er alene! Men vi er ju ennå nygravide, så det kan jo komme ;) Det med lite eller mye symptomer varierer virkelig mye både fra person til person, men også fra svangerskap til svangerskap - liksom ingen fasit. Hørte hjerte hos jordmor i dag, så jeg vet det er liv i min lille huleboer ihvertfall <3 Satser uansett på at ukene fram til 12 blir bra og går fort for oss alle :)

Tusen hjertelig takk for alle svar damer!! Godt å høre at man ikke er alene! Men vi er ju ennå nygravide, så det kan jo komme ;) Det med lite eller mye symptomer varierer virkelig mye både fra person til person, men også fra svangerskap til svangerskap - liksom ingen fasit. Hørte hjerte hos jordmor i dag, så jeg vet det er liv i min lille huleboer ihvertfall <3 Satser uansett på at ukene fram til 12 blir bra og går fort for oss alle :)
Oj, hørte du det med dopler på magen, eller var det ultralyd? Tidlig å høre i uke sju da

Doppler på magen. Men det er veldig liten sjans for å finne hjerte, så jeg hadde ikke så store håp, livmoren ligger fortsatt godt ned under skambenet. Men til slutt så hørte vi det langt borte på en måte, men veldig fort, så visste at det ikke var min puls, men babyens <3 Var på UL forrige uke og så den lilles hjerte også :) Magisk <3

Doppler på magen. Men det er veldig liten sjans for å finne hjerte, så jeg hadde ikke så store håp, livmoren ligger fortsatt godt ned under skambenet. Men til slutt så hørte vi det langt borte på en måte, men veldig fort, så visste at det ikke var min puls, men babyens <3 Var på UL forrige uke og så den lilles hjerte også :) Magisk <3
Fantastisk:) så kjekt da. Jeg har doppler liggende, Kansje jeg kan prøve, men ja jeg vet det er veeldig liten sjangs å høre noe;) er også 7+1
Så godt å ha vært på ul, å fått en bekreftelse, vi også var forje fredag, veldig beroligende:)

Ja ikke sant, veldig beroligende :) Jeg testet min doppler her om dagen og syntes faktisk jeg hørte noe der hun fant hjertet i dag :) Men ja, man skal nok ikke bli satt ut om man ikke finner den så tidlig som vi er. Jeg tenkte prøve selv om en uke ca. Hadde vært deilig om man fikk en bekreftelse ca en gang i uka frem til uke 12 :) Si fra om du finner den, håper du gjør det :)

Dette er mitt første svangerskap og er på uke 6+6 i dag. Jeg er intenst sulten hele tiden, noe som gjør meg litt kvalm og uggen, men ingen kvalme som mange av dere opplever. Satser på at det holder seg unna. Litt uvirkelig at jeg er gravid og er veldig bekymret hele tiden. Har mange tegn, som: ekstremt trøtt hele tiden, vonde og ømme pupper som har blitt store og harde, konstant intens sulten og dermed litt uggen, klarer ikke drikke kaffe lenger - smaker skikkelig vondt (veldig glad i kaffe normalt), og mens smerter med stikkinger.. Hvilken uke har dere tul? Vurderer det samme bare for å få litt ro i sjelen :-P
Det med kaffe er bra! Kaffe skal man helst ikke drikke i et svangerskap så det er kroppen din som sier ifra:) koffein øker risikoen for abort ganske mye :)

Ja, ser bare positivt på det.. Eneste koffeinet jeg forbi meg nå, er en kopp te i ny og en :-)

Er 7+1 og har bare kjent meg kvalm 2 korte stunder. Var kvalm fra uke 7-11 sist, men da var det tvillinger (mistet ene i uke 10) og sikkert mer hcg tenker jeg...

Jeg er heller ikke kvalm, glemmer av og til at jeg faktisk er gravid for føler meg helt som vanlig

Ikke kvalm nå men sist ble jeg kvalm etter uke 10 :( Kastet opp til ca uke 15 hvis jeg ikke husker feil. Håper virkelig det ikke blir annerledes denne gang, å kaste opp er det verste jeg vet :(

Her e mitt 5 svangerskap. To SA å to barn. Å hær e første gang æ kun e litt uggen av å te, finnes ikke kvalm å det bekymre mæ mer enn da æ va kvalm. Ønske kvalmen velkommen æ

Er heller ikke kvalm, enda i hvertfall. Sist var et mareritt så det blir spennende å se nå, føler meg veldig lite gravid..

Er ikke kvalm i det hele tatt, litt trøtt og ømme pupper det der det. Er bare 4+5 i dag da så kan ennå komme, men jeg håper inderlig jeg slipper :-)

Det med kaffe er bra! Kaffe skal man helst ikke drikke i et svangerskap så det er kroppen din som sier ifra:) koffein øker risikoen for abort ganske mye :)
Det er gjort studier på dette, og det stemmer ikke, da skal man drikke så mye at det blir giftig for mor også. Men om man drikker mýye ( 10 kopper eller mer) så kan det gi litt lavere fødselsvekt og noen få dager kortere svangerskap. Så 2-3 kopper om dagen med kaffe/te er på ingen måte skadelig:)

Fortsatt ikke kvalm,og jeg er 8+4. Så et lite hjerte 7+0. Spent på ny ul 9+0, blir jo litt bekymra når man ikke har blitt kvalm sånn som "alle" andre er :P

Fortsatt ikke kvalm,og jeg er 8+4. Så et lite hjerte 7+0. Spent på ny ul 9+0, blir jo litt bekymra når man ikke har blitt kvalm sånn som "alle" andre er :P
Nå er jeg 10 uker på vei og enda ikke kvalm! Hehe ^^ kvalme er vel ikke for alle! Har vært på ultralyd og sett lille bebis jeg også

Det er gjort studier på dette, og det stemmer ikke, da skal man drikke så mye at det blir giftig for mor også. Men om man drikker mýye ( 10 kopper eller mer) så kan det gi litt lavere fødselsvekt og noen få dager kortere svangerskap. Så 2-3 kopper om dagen med kaffe/te er på ingen måte skadelig:)
Jeg ville nok heller bare holdt meg unna for å være sikker ^^ men det er nå bare meg!

Ikke kvalm jeg heller.. Litt uggen ved ett par annledninger hvis jeg har spist for mye(magen tåler mindre mat).. :)

Back
Topp