Bare for å få mitt på det rene her..

*3smågull*

Glad i forumet
Jeg hadde pc problemer i går iog har det enda, derfor har jeg ikke svart...

Jeg mener ikke at at JEG er mer verdt enn andre, men jeg tenker på mine barn og særlig den nyfødte jeg har. Han er VELDIG disponert for smitte. Syns derfor at familiene til de som har små bør få vaksine. Handler ikke om MEG. Jeg klarer meg fint uten.... Tror det er mange i min situasjon som mener det samme som meg...
 
Har ikke lest tråden, for jeg regnet med at jeg kom til å bli sinna....
 
Det som JEG reagerer mest på, er de "gamle" som står i kø for vaksina... De som kanskje er i slutten av livet sitt uansett, på en måte. At DE ikke kan "gi vaksina sine til de små" liksom.
 
Men slik som risikogruppene er satt opp, så blir det forskjellsbehandling. Og overvektige ER nok i en stor risikogruppe med fare for komplikasjoner. Og en del av disse kan kanskje ikke noe for denne overvekten. Og ikke klarer de å ta av 30kg på 14 dager heller.
 
Hvis jeg ikke hørte helt feil i dag (ikke sitert fra noen plass) så var flesteparten av de som har dødd overvektige...
 
Små barn har en fantastisk evne til å takle sykdommer bedre enn voksne.
 
Du har nok skjønt hva jeg mener..... Noen overvektige har skyld i det selv, mens andre er ikke. Jeg har selv en BMI på 33... Men jeg er ikke ute etter vaksina for min del. Jeg har en liten en å tenke på og fåt litt noia når jeg ser dødstallet sitger.... Og vet at en 2 åring har dødd av det, selvom han var i risiko gruppen...
 
Selvsagt har vi lov å være bekymra for de små! Men nå har det seg jo slik at vaksineringen kanskje har kommet litt seint i gang. Tar 2-3 uker før den får full effekt, og for noen (opp til 10-20%) har den ikke virkning i det hele tatt.
 
Om fordelingen er rettferdig eller ikke kan alltids diskuteres, og noen vil alltid mene noe annet.
 
Det er litt hysteriske tilstander, synes jeg, men det ALLER ALLER VERSTE er de som lurer til seg vaksina og som ikke er i risikogruppe i det hele tatt...
 
Barnehage barn er vel mer utstt fr smitte enn spebarn som er hjemme... ?
 
ORIGINAL: Febbis

Barnehage barn er vel mer utstt fr smitte enn spebarn som er hjemme... ?

Nettopp... go jeg har to av de og...
 
Back
Topp