Bare 1-2 på Clearblue digital!

Ringte nettopp legekontoret for å høre om resultatet på blodprøven jeg tok på mandag. Ventet en dag for å være sikker på at de hadde fått den tilbake, og så får jeg beskjed om at legen ikke har sett på den og at de dermed ikke kan gi ut resultatet:arghh::banghead:
Var såvidt jeg turde å ringe i dag i frykt for å gå dårlige nyheter og så må jeg vente enda lenger.

Så dårlig :(

De blir ikke sendt til Fürst? For jeg tok første i dag, og de blir sendt dit. Da kan man sjekke selv på furstpasient.no føler virkelig med deg, selv om prøvene dine har hatt veldig fin utvikling etterpå da :)
Jeg vet faktisk ikke, men tror ikke det. De blir sendt til lokalsykehuset og det er alt jeg vet.
Tusen takk for oppmuntring! Det betyr voldsomt mye :love017
Lykke til med dine prøver:Heartred

• Omsorg
Reactions: HCS
Endelig kom svaret som melding på helsenorge. Hcg er på 305, 140 sist.
Som legen skrev; det var langsommere stigning enn normalen. Hun ville anbefale meg å ta en ny prøve i dag eller i morgen, men jeg er bortreist denne og hele neste uke, så det går ikke.
Nå føler jeg nesten helt at håpet er ute og har egentlig bare lyst til at alt skal gå bra, men siden det innebærer å se inn i framtida nøyer jeg meg med å ha mest lyst til å legge meg ned å grine.

Som legen skrev; det var langsommere stigning enn normalen. Hun ville anbefale meg å ta en ny prøve i dag eller i morgen, men jeg er bortreist denne og hele neste uke, så det går ikke.
Nå føler jeg nesten helt at håpet er ute og har egentlig bare lyst til at alt skal gå bra, men siden det innebærer å se inn i framtida nøyer jeg meg med å ha mest lyst til å legge meg ned å grine.
Er det to dager mellom? Syns det var en fin stigning

Er vel nærmere 6 dager..? Første var vel 16. Nov, da hun var 5+0, og andre på mandag, om jeg ikke husker feil (21. Nov).
Det er ikke noe legevakt eller sykehus som evt kan ta en UL eller noe? :/
Med fritt sykehusvalg, så må det vel gå an for legekontoret å henvise til nærmeste sted hvor du er..?
Evt privat?

Er vel nærmere 6 dager..? Første var vel 16. Nov, da hun var 5+0, og andre på mandag, om jeg ikke husker feil (21. Nov).

Det er ikke noe legevakt eller sykehus som evt kan ta en UL eller noe? :/
Med fritt sykehusvalg, så må det vel gå an for legekontoret å henvise til nærmeste sted hvor du er..?
Evt privat?

Lillafrosk har rett. Prøver å ordne meg noe hjelp her og må nok gå privat. Ringte gynekologisk på SUS og de mente det var en bra stigning selv med nermere 6 dager imellom. Ikke noe unormalt utifra deres ståsted, men de sa at om legen mente jeg burde ta ny blodprøve så støttet de det.
Skal se om jeg kan få kontakt med legekontoret mitt og om de kan henvise.

Eta: fikk kontakt med mitt Legekontor og de skulle se om de kunne ordne en henvisning.

Last edited:
Sniker… ikke gi opp håpet! Hcg stiger ulikt, at det stiger litt langsomt trenger ikke bety at det er noe galt. Sender en stor trøsteklem!

Sniker… ikke gi opp håpet! Hcg stiger ulikt, at det stiger litt langsomt trenger ikke bety at det er noe galt. Sender en stor trøsteklem!
Tusen takk for klem!
Det er det håpet jeg klamrer meg til nå:Heartred

Lillafrosk har rett. Prøver å ordne meg noe hjelp her og må nok gå privat. Ringte gynekologisk på SUS og de mente det var en bra stigning selv med nermere 6 dager imellom. Ikke noe unormalt utifra deres ståsted, men de sa at om legen mente jeg burde ta ny blodprøve så støttet de det.
Skal se om jeg kan få kontakt med legekontoret mitt og om de kan henvise.

Eta: fikk kontakt med mitt Legekontor og de skulle se om de kunne ordne en henvisning.

Altså. Stigning er jo bra, men så langt mellom doblingen er jo ganske lavt; så jeg ville jo ha hatt en UL for å se tilstanden, om ikke for å utelukke exu.. :S Du er jo såpass langt på vei at man BURDE kunne se noe på UL nå
Men det er godt legekontoret prøver ordne.

Altså. Stigning er jo bra, men så langt mellom doblingen er jo ganske lavt; så jeg ville jo ha hatt en UL for å se tilstanden, om ikke for å utelukke exu.. :S Du er jo såpass langt på vei at man BURDE kunne se noe på UL nå
Men det er godt legekontoret prøver ordne.
De fikk ordnet en rekvisisjon som jeg nå har sendt på mail til sus. Ringer og hører med dem i morgen tenker jeg. Håper også ul.

• Omsorg
De fikk ordnet en rekvisisjon som jeg nå har sendt på mail til sus. Ringer og hører med dem i morgen tenker jeg. Håper også ul.

Håper..!
Jeg har hørt flere historier hvor det bare går tregt, så mye individuelle faktorer mtp hCG, visstnok.. Men jeg skjønner bare ikke at de ikke finner ut først som sist. ><

Har du mulighet for privat ultralyd? Kan jo hende sykehuset prioriterer hvis det er mistanke om exu, men ellers er det ikke sikkert de prioriterer det så raskt :(

Fikk tatt blodprøve i går, og ble fortalt at jeg kunne ringe legekontoret mitt seinere den dagen for resultatet.
Legekontoret mitt hadde ingen svar og gi meg da jeg ringte 15 min før telefontida stengte, og ingenting ble sendt meg på helsenorge. Får bare smøre meg med tålmodighet.
Prøver å tenke positivt da; jeg føler meg veldig gravid. Kvalmen og trøttheten er symptomene som regjerer akkurat nå. Hadde jeg ikke tatt den CBen hadde jeg nok ikke blitt så bekymret som jeg er nå, selv om det jo viste seg st hcg er lavere enn normalt.

• Omsorg
Fikk tatt blodprøve i går, og ble fortalt at jeg kunne ringe legekontoret mitt seinere den dagen for resultatet.
Legekontoret mitt hadde ingen svar og gi meg da jeg ringte 15 min før telefontida stengte, og ingenting ble sendt meg på helsenorge. Får bare smøre meg med tålmodighet.
Prøver å tenke positivt da; jeg føler meg veldig gravid. Kvalmen og trøttheten er symptomene som regjerer akkurat nå. Hadde jeg ikke tatt den CBen hadde jeg nok ikke blitt så bekymret som jeg er nå, selv om det jo viste seg st hcg er lavere enn normalt.
Så kjedelig å gå inn i helgen i 'limbo' :(

Så kjedelig å gå inn i helgen i 'limbo' :(
Ja, og tusen takk for omtanken og støtten. Den har vært uvurderlig!
Men med faktum at jeg må vente enda lenger på nyheter, så føler jeg bare at jeg må skru av litt. Blir helt nummen av stålfokuset på om det går bra eller ikke:sorry:
Prøver heller å fokusere på å kose meg med EM og familien og så får jeg ta det som kommer når det kommer. Velger å tenke at jeg er gravid fram til det motsatte er bevist, men drømmer gjerne ikke så mye om hva som kan bli. Det blir nok mer å ta hver dag som den kommer.
God helg alle sammen:love017

Ja, og tusen takk for omtanken og støtten. Den har vært uvurderlig!
Men med faktum at jeg må vente enda lenger på nyheter, så føler jeg bare at jeg må skru av litt. Blir helt nummen av stålfokuset på om det går bra eller ikke:sorry:
Prøver heller å fokusere på å kose meg med EM og familien og så får jeg ta det som kommer når det kommer. Velger å tenke at jeg er gravid fram til det motsatte er bevist, men drømmer gjerne ikke så mye om hva som kan bli. Det blir nok mer å ta hver dag som den kommer.
God helg alle sammen:love017

Prøv å kose deg i helgen du..!
Ha en fin helg ❤️❤️

Stigning på hcg var 523 denne gangen og legen hadde ikke skrevet noe videre om oppfølging annet enn timen jeg har i første del av desember. Så jeg går ut ifra at hun ble fornøyd.
Fortsetter å krysse fingrene, tærne, armer, bein og det som er:Heartred
Tusen takk for alle gode ord og ønsker fra alle her inne! Dere bidro til å holde meg flytende og ihvertfall halvt ved vettet:hug003

Back
Topp