Bare å gi opp?Frustert!!

Mitt eneste råd er å legge vekk strikketøyet og ta det fram igjenn når du ikke er sur på det :-P ellers vill jeg råde deg til og strikke med 5pinner :-)

Sett maskemarkører for hver 10. maske, så ser du om det stemmer når du kommer til markøren. Det bruker jeg, for det er så lett å komme ut av "tellingen". I tillegg vet jeg at om det ikke stemmer når jeg kommer til markøren, så trenger jeg rekke opp maks 10 masker. Gjør det samme når jeg strikker mønster også, markør for hver start og slutt av mønsterrapporten.

Jeg er veldig uenig i rådet om å bytte til fempinner. Det bruker jeg aldri, jeg bruker magic loop når det trengs. Men sett markører for hver 10.maske, og sjekk at du har fått det riktig på hver markør. Og pass på at du har partall masker. Dette får du til!! :)

Nå skal jeg prøve å forklare og selge inn fem pinner :p ImageUploadedByBV Forum1446887081.247412.jpg Førti masker lagt opp på en pinne
ImageUploadedByBV Forum1446887105.196366.jpg
Ti masker fordelt på fire pinner. Disse skal strikkes sammen, sånn at det blir rundt. Her starter jeg alltid med rett og avslutter med vrang. Det betyr at jeg ikke kan gjøre feil.
Så strikker jeg sammen, så blir det sånn som neste bilde i neste post..

ImageUploadedByBV Forum1446887271.847450.jpg Og så blir det sånn her. Enkelt og greit :) og hver pinne starter med rett og avsluttes med vrang. Det gjør at feil blir umulig, eller utrolig vanskelig, å gjøre.

Last edited:
Jeg får ikke til i det hele tatt, så i kveld har jeg vært sur :p hihi
Skjønner ikke hvordan jeg skulle ha strikket med fem pinner? Hvordan gjør man det da når man legger opp masker? Og blir det rett? Jeg prøver denne oppskriften :eek:
http://m.rachel.blogg.no/1408004664_strikkeprodjekt_baby_.html
Du strikker frem og tilbake? For her er det jo forstykke og bakstykke hver for seg, og du må sy sammen til slutt. Det betyr at når du starter en omgang m rett og avslutter med vrang, så blir det omvendt når du snur. Siste vrmaske strikkes rett fra andre siden. Fempinner er iallefall ingen vits når det ikke skal strikkes rundt.

Men da blir den jo rund? I oppskriften skal jeg ha den rett. Om du skjønte? :p
Ja, da skal du ikke strikke rundt, men rett. Da er det veldig enkelt. Alltid start med rett, avslutt med vrang. Når du snur pinnene blir det fortsatt rett/vrang. Jeg har ikke fått sett på oppskriften din, men for- og bakstykke er enkelt å strikke.

Haha, Ja har prøvd i 3 uker på den vrangborden selv :P

Back
Topp