Barbie kaka. ?

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
Eg har fått u oppgave å laga en barbie kaka. Har aldrig laga den før.
Men e villig till å prøva allt.
Noen som har tips å råd og oppskrift till meg?? :-)

Er flere steg-for-steg-forklaringer av dette på diverse kakeblogger, prøv Hannes kaker eller Emmas kakedesign. Jeg brukte en kvikklunchkake og melkesjokoladekrem. :)

Det er ikke vanskelig! Jeg lagde selve kaken i tre runde former, her ksn fj bruke hva som helst og skjære til etterpå. Størst sirkel nederst, fyll, mindre sirkel, fyll, minste sirkel, så lage hull til barbien i midten. ( kan pakke inn i gladpack den delen som går nedi kaken). Dekk hele kaken med feks smørkrem og evt sukkerpasta og dekorer. Masse inspirasjon på nettet, kan være lurt å holde pyntingen enkel , kaken ser imponerende ut uansett!

Det er ikke vanskelig! Jeg lagde selve kaken i tre runde former, her ksn fj bruke hva som helst og skjære til etterpå. Størst sirkel nederst, fyll, mindre sirkel, fyll, minste sirkel, så lage hull til barbien i midten. ( kan pakke inn i gladpack den delen som går nedi kaken). Dekk hele kaken med feks smørkrem og evt sukkerpasta og dekorer. Masse inspirasjon på nettet, kan være lurt å holde pyntingen enkel , kaken ser imponerende ut uansett!
Hvad e best å laga den dagen før ? Eller samma dag??

Jeg kjøpte en slik fotballkakeform på Jernia og brukte den. Lagde gulrotkake og farget glasuren med cacas farger :)

Skall prøva laga en barbiekaka imon. Så eg får vel
Legga ut bilde på resulatet

Her er de to siste årad bursdagskake hos oss.

1 2 3 sjokoladekake. Pynta av bursdagsbarn, mor og far.

5 års kaka:

ImageUploadedByBV Forum1435240556.941744.jpg

Sukkerbilder av Disneyprinsesser på toppen. (Heldigvis nok til en prinsesse per gjest), sukkerpasta bånd og sommerfugler, spiselig glitter og skimmer og d ene med d andre :p

6 års kaka:

ImageUploadedByBV Forum1435240632.798614.jpg
ImageUploadedByBV Forum1435240642.815581.jpg

Selvfølgelig frosttema. Frostfigurer på toppen og snøkrystaller rundt. I tillegg til istapper med mer.

Som dere ser er d masse rot mens vi lager, og de er ikke sånne som man finner i blad, men gøy var d, gode er de og bursdagsbarnet var stolt og fornøyd :D

Her er de to siste årad bursdagskake hos oss.

1 2 3 sjokoladekake. Pynta av bursdagsbarn, mor og far.

5 års kaka:

Vis vedlegget 123475

Sukkerbilder av Disneyprinsesser på toppen. (Heldigvis nok til en prinsesse per gjest), sukkerpasta bånd og sommerfugler, spiselig glitter og skimmer og d ene med d andre :p

6 års kaka:

Vis vedlegget 123476
Vis vedlegget 123477

Selvfølgelig frosttema. Frostfigurer på toppen og snøkrystaller rundt. I tillegg til istapper med mer.

Som dere ser er d masse rot mens vi lager, og de er ikke sånne som man finner i blad, men gøy var d, gode er de og bursdagsbarnet var stolt og fornøyd :D
Syns dere e kjempe flink eg. Stiligt . Syns de e kjekt nær barnen e med å pyntar

Back
Topp