Barbering nedentil

Dette seier jordmor Ragna i denne artikkelen om intimbarbering før fødsel (sjølv om det er ei stund til Desember endå ;)):

- Er det lurt å ha intimbarbert seg før fødselen?
- Spiller ingen rolle! Som jordmødre ser vi kvinner med behåring i alle varianter, men det har ingen betydning for fødselen, sier Ragna T. Larsen.
 
Dette seier jordmor Ragna i denne artikkelen om intimbarbering før fødsel (sjølv om det er ei stund til Desember endå ;)):

- Er det lurt å ha intimbarbert seg før fødselen?
- Spiller ingen rolle! Som jordmødre ser vi kvinner med behåring i alle varianter, men det har ingen betydning for fødselen, sier Ragna T. Larsen.
Da har de forskjellige retningslinjer.
På "mitt" sykehus så vil de ikke at det skal barberes den siste mnd før fødsel, pga infeksjonsfare.
 
Da har de forskjellige retningslinjer.
På "mitt" sykehus så vil de ikke at det skal barberes den siste mnd før fødsel, pga infeksjonsfare.
Det jeg har lest også.
 
Jeg har fått beskjed om å gjøre som jeg vil. Jordmødrene bryr seg ikke om det er glatt eller igjenngrodd eller en mellomting.
 
Oppdaget til min store skrekk at jeg ikke ser noe mer! Så nå gjøre det i blinde nå hehe
 
Da har de forskjellige retningslinjer.
På "mitt" sykehus så vil de ikke at det skal barberes den siste mnd før fødsel, pga infeksjonsfare.
Skjønner ikke hvorfor det skal føre til infeksjonsfare? Det er vanlig å barbere området før operasjon uansett.
 
Skjønner ikke hvorfor det skal føre til infeksjonsfare? Det er vanlig å barbere området før operasjon uansett.
Ja jeg vet. Får det ikke helt til å henge sammen. o_O
Det har sammenheng med at man selv lett kan lage rifter og sår. Men ja, mange ganger må man barbere før en operasjon uansett, og det gir igjen fare for rifter og sår og dermed infeksjoner.
 
Får det enda til, klarer å lene meg frem slik at jeg ser fint der jeg barberer. Leggene er verre faktisk, pga bekkenet, så må ha en krakk i dusjen å sette meg på :p
 
Gjør det i blindet:bag: får bli som det blir. Takkler ikke å ha masse hår der nede:hilarious: mannen tar bena når jeg ikke får til det lenger heller
 
Mannen fikset igår, følte meg som et nytt menneske:p
 
I dag prøvde jeg meg på en liten barberingsrunde, både legger og bikinilinje. Var utrolig slitsomt å bøye seg og prøve å få vekk alt det håret jeg ville fjerne! Men var digg og, for hadde vokst seg ganske vilt der nede :hilarious: Også fikk jeg tatt en fuktighetskur i håret samtidig (på hodet altså), diiiigggg!! :joyful:
Men nå må jeg slappe litt av på sofaen, for den dusjen føltes som en treningsøkt :hilarious::p:dead:
 
Back
Topp