barbapapa/Pusurask!

ORIGINAL: Bare Kari

ORIGINAL: Molly80

Hei og hopp! Må bare hoppe inn angående kommentaren om at noen har kikka på takketråden vår og ikke ville blitt fornøyd. Vi har laga en ønsketråd der vi sier str. som de små bruker og hva de små trenger og slikt, jeg har aldri opplevd at jeg har fått noe annet enn de str. etc. jeg har oppgitt der... og det er nok derfor det ble reagert på denne gaven da det ble sagt at dette var 1 årsrunden, oppfatta det som en 1 årspresang jeg...  og da er en bikini i en alt for stor str. litt kip...

Meeeeen, hvordan det ligger an med den andre gaven og slikt, det vet jeg ingenting om. Jeg er fornøyd med gaven min, og jeg syntes det var gøy å handle til min hemmelige venn [:)]

Så dumt at noe så koselig som hemmelig venn skal utarte seg sånn, liker både august og septemberforumene her inne jeg... [8|]

Ja, det er fryktelig dumt. Men selv om man har ønskelister så betyr ikke det at man må følge den slavisk. En får ikke alltid det en ønsker seg, det er en av livets realiteter og ikke minst en av "riskene" med å være med på noe sånt. Å kreve nye gaver er ikke annet enn smålig og utakknemlig. (selv om gaven er skuffende)

Kan forøvrig legge til at datteren min fikk to skjorter i str 98 og to gensere i str 104 til ettårsdagen sin. Jeg ble kjempeglad. Hun får jo nytte av det en dag.

Neida, mener ikke at de skal følges slavisk jeg. Men de gir jo et hint om størrelse og slikt [:)] Men bare at det hadde vært fint å få noe som passet til 1 åringen. Mener det var litt spesielt med denne runden, siden det var en 1 årsgaverunde... Særlig når det ikke er lapp så man kan bytte til en mer passende størrelse.. Men jeg er enig at man risikerer ikke å få akkurat det man ønsker, og må godta det.
Og det er sant, en dag komme den nok til nytte [:)]

ORIGINAL: Bare Kari

ORIGINAL: Molly80

Hei og hopp! Må bare hoppe inn angående kommentaren om at noen har kikka på takketråden vår og ikke ville blitt fornøyd. Vi har laga en ønsketråd der vi sier str. som de små bruker og hva de små trenger og slikt, jeg har aldri opplevd at jeg har fått noe annet enn de str. etc. jeg har oppgitt der... og det er nok derfor det ble reagert på denne gaven da det ble sagt at dette var 1 årsrunden, oppfatta det som en 1 årspresang jeg...  og da er en bikini i en alt for stor str. litt kip...

Meeeeen, hvordan det ligger an med den andre gaven og slikt, det vet jeg ingenting om. Jeg er fornøyd med gaven min, og jeg syntes det var gøy å handle til min hemmelige venn [:)]

Så dumt at noe så koselig som hemmelig venn skal utarte seg sånn, liker både august og septemberforumene her inne jeg... [8|]

Ja, det er fryktelig dumt. Men selv om man har ønskelister så betyr ikke det at man må følge den slavisk. En får ikke alltid det en ønsker seg, det er en av livets realiteter og ikke minst en av "riskene" med å være med på noe sånt. Å kreve nye gaver er ikke annet enn smålig og utakknemlig. (selv om gaven er skuffende)

Kan forøvrig legge til at datteren min fikk to skjorter i str 98 og to gensere i str 104 til ettårsdagen sin. Jeg ble kjempeglad. Hun får jo nytte av det en dag.

Forrige hemmeligvenn runde jeg var med på (til jul) fikk jeg en body som var altfor stor, men den har vi god nytte av nå! [:)]

ORIGINAL: Rimpro

ORIGINAL: Aravis

Denne tråden tok jo av. [8D]

ja det var rart [8|]

Ja, det var nesten det. Rart hvor mange som skal ha en mening når de ikke har fått all info.

ORIGINAL: Rimpro

Denne tråden tok jo av. [8D]

ja det var rart [8|]

Ja, det var nesten det. Rart hvor mange som skal ha en mening når de ikke har fått all info.

Da synes jeg det er rart at du driver og henger henne ut på forskjellige terminforum uten å gi oss all info- det er jo tydelig at du har litt å si om denne jenten og at din side av saken er "den rette".[8|][&:][:'(] Uansett er saken slik den legges frem- FULLSTENDIG latterlig..... veldig spent på resten av infoen som du mener vi ikke har fått.

Gir opp : p
Skjønner ikke noe med denne tråden ejg. først så sier dere hun ikke har sendt pakke , og att VI her inne skal etterlyse ho .
Så plutselig så har hun sendt gaver til og med 2 ? Nå handler det om grådighet og utakknemlighet...
Nå får dere si sannheten her snart , denne tråden blir jo bare FOR DUM .

Blir for dumt å komme hit med masse dumheter ... [8|]

Det som er sanningen, er at hun har sendt 2 latterlige gaver til 2 stk. INGEN kan komme å påstå at man får kjøpt en gammel dvd til over 100 kr. Heller ikke en bikini til mer enn 50 kr på slutten av sommeren/høsten.

Hun har aldri i verden brukt 250 kr på hver av de gavene.

MEN: Hun sendte en ny gave til den ene, noe som er superflott! Ordnet seg på den måten. Men hun andre har ikke mottat noe enda, selv om Pusurask skulle sende til henne. Urettferdig at den ene får, men ikke den andre.

Nå må jeg bare få sagt en siste ting!
Begge to har fått sine gaver som de skal!!!

Bikinien kan byttes på barnas hus, den er veldig liten i størrelsen, så derfor kjøpte jeg den! ja, den var på salg kostet ny 399; kjøpte den for 100 kr.
Filmen kan byttes på barnas hus, om man ønsker postmann pat, drømmehagen osv...
sokkene kan byttes på kappahl
kjolen på h&m (srt 86)

Den andre gaven
2 t-shirt,lue,sokker og film kan også byttes!!!!!( klær størrelse 86)

Selv fikk jeg ett spill med noen små deler som var fra 3 år og oppover, krever vel ikke ny gave, sier takk og bytter det om jeg ønsker eller legger det bort til det passer for alderen!!!

Jeg har kjøpt for den summen jeg skal og sendt pakken innen fristen!

Jeg er nå dritt lei av å bli hengt ut rundt på forum!!!!

Legg dette dødt, har ikke gjort noe galt, konsentrer dere heller om de som faktisk driter i å sende gave!!!

Hærregud for en tråd... Storkoser meg med popcorn.. Endelig noe som skjer her haha! Men holder nok med barbapapa her!
Syns dere skal gå tilbake litt å lese det dere selv har skrevet, om denne saken. Og gå litt inn i dere selv.. Og se dere utenfra.. [:D][:D][X(][X(][:D][:D] Det nytter ikke hvor elendig en pakke er.. men når man går ut å klager på denne måten, så er det dere september jenter som uten ifra ses på som noen kravstore, utakknemlige, barnslige, umodne, sosse, nesen i sky, veslevoksne, bedrevitere, og gud vet hva mer jentunger... [;)]
Alle vet hvilke risker det er med å være med i hmv. Få dritt pakke, ikke få pakke. osv.
Men å være voksen og et forbilde for sitt barn er å lære h*n hva en hever seg over. Og hvordan en tar imot gaver. Og syte og klage over pakken en har fått fordi det ikke var det en ønska seg... HALLO.. Skjerpings hahaha.. Er det dette dere vil lære deres barn? Når h*n kommer å sier "Jeg HATER deg MAMMA fordi jeg fikk  når jeg ønska meg ...??? Du kjøper noe for å glede noen.. og så skriker de ut til deg..fy f...... så frekk du er så kjøper noe så stygt.... Blir du såra?????????  TENK NÅ LITT.
Og så forlange en ny??? og så attpåtil klage??? hærregud..(blir flau på deres vegne[X(]) du/dere/de/den det gjelder burde egentlig LANG SKJEMMES!!!!! [>:]

Når det er sagt så er det, det rette om alle tenkte at de har lyst å finne noe Fint for summen, at de har et ønske om å glede dette barnet.
Om en tenker at det er kjekt å få pakke men et ork å finne pakke så bør en revurdere å bli med.
Om en er bitter for en sjitpakke fra forrige runde, og tenker at hevnen er søt i denne runden, så bør en vel og holde seg unna.
Hele meningen med hmv er jo å glede våre små barn. Og det er jo bare virkelig synd at det skal være så forbanna vanskelig å gjøre nettopp det.. Enten det gjelder det ene eller det andre..

Og blir egentlig helt oppgitt av at vi i Norge i 2010 opplever at noen mødre her, har en trang til å ta imot en fin gave til sitt barn, men ikke vil/kan gi samme gleden tilbake... Når noen gjør noe sånnt så ligger der noe bak. Og burde kansje tenkte at selv om vi ikke får vite grunnen så trengte kansje det barnet den pakken. "Jeg" har gjort noe godt for et barn der ute. Burde ikke det holde?
En vil selvsagt ha en flott pakke tilbake... men om en har de forventingnene så blir en jo bare skuffa..og da er jo hele meningen borte...

Jaja.. nå har jeg skrevet alle i søvn her....[8D][&:] Nå har det vært så mange tråder om hemmelig venn på både august og september, og når jeg aldri får sjans å svare pga jobb så samler det seg opp her hehe..[8D] 

En siste tanke:
-Ang senere runder burde man kansje vurdere tiltak som depositum som en alle stoler på får ansvar for. Får ikke hmv pakke, bruker dep.personen penga til pakke. Dermed sikres alle å få pakke. Får hmv pakken så får en depositumet tilbake.
-At alle må sende pakken med sporing så en har bevis for at pakke er sendt og mottatt.
-Skrive klare og tydelige regler om riskene. F.eks at en ikke får det en ønsker seg.og ikke skal klage.
-Blande inn inkasso byrå som tar private saker, var det og noen som nevnte [;)][8D][:D]

Mange som kansje ikke vil være med når det er strenge regler. Men virker jo som om det er det, man må ha fordi det alltid er noen som klarer å lage krøll. Men selv om få er med så blir det kjekkere for de som er med når de er sikker på å få pakke.[:)]

Emja:
*bøyer meg i støvet[:D]*

ORIGINAL: NkariOgSnuppa

Emja:
*bøyer meg i støvet[:D]*

Sign

Mye bra, Emja!

Men, det kan jo hende ar Barbapapa virkelig syns gaven hun kjøpte var finfin og at hun selv hadde blitt glad for den! Så det syns jeg kanskje ikke var et veldig godt argument. [;)]

Og så det med inkasso.. Det er ingen byråer som tar inkasso, om man ikke har fullt fødsels-og personnummer til den peronen man vil sende til inkasso.. Dessverre, får man si, i noen tilfeller.

Men ellers er jeg enig med deg! Og så er jeg spent på om septemberjentene er store nok til å si unnskyld nå!

ORIGINAL: Pijah

Mye bra, Emja!

Men, det kan jo hende ar Barbapapa virkelig syns gaven hun kjøpte var finfin og at hun selv hadde blitt glad for den! Så det syns jeg kanskje ikke var et veldig godt argument. [;)]

Og så det med inkasso.. Det er ingen byråer som tar inkasso, om man ikke har fullt fødsels-og personnummer til den peronen man vil sende til inkasso.. Dessverre, får man si, i noen tilfeller.

Men ellers er jeg enig med deg! Og så er jeg spent på om septemberjentene er store nok til å si unnskyld nå!

Uff ja bare så det er sagt så var det IKKE ment til barbapapa... Mente alle generelt der alså! Nå har nå jeg en gutt da..men syns nå den kjolen hun sendte var kjempefin da..og strømpebuksa.. Filmen er jo og en bra film med masse lyder som de små kansje liker.. Bikini...vel...ikke så mye å si der... Men jeg hadde ALDRI i livet klaga på den pakken der.. Nå kom den jo i to omganger da..men likevel... [:)]

ORIGINAL: Emja

ORIGINAL: Pijah

Mye bra, Emja!

Uff ja bare så det er sagt så var det IKKE ment til barbapapa... Mente alle generelt der alså! Nå har nå jeg en gutt da..men syns nå den kjolen hun sendte var kjempefin da..og strømpebuksa.. Filmen er jo og en bra film med masse lyder som de små kansje liker.. Bikini...vel...ikke så mye å si der... Men jeg hadde ALDRI i livet klaga på den pakken der.. Nå kom den jo i to omganger da..men likevel... [:)]

Jeg hadde heller ikke klaga! Aldri! For alle tingene kan fint brukes! Strømpebukser får man aldri nok av, heller ikke kjoler til jentene når de blir bittelitt større (Maja nekter å ha på noe annet [8D]) og filmen er jo kjempemorsom! Den har de jo glede av i mange mange år fremover!

Og så var det jo gitt beskjed om at det kom i to omganger også, fordi portoen ble billigere. Så da er det vel ikke noen krise det heller..
Nei, det er ikke barbapapa som driter seg ut her altså![;)]

Nei helt enig! Vi har drete oss ut mang en gang på august..men nå e eg glad eg ikkje tilhøre september [8D][:D] Denne tok kaka hahaha...

Ang inkasso byrå så tror jeg det var tinha som nevnte det i en tråd en gang til hilla [:)] Da styret i hmv begynte her..
Men var jo egentlig ment som en spøk.. Ikke hørt om det før jeg heller.. om det går med personnummer..så kan de jo bare gi det ut... (risiko som jeg ikke hadde tatt..men,men) [:)]

ORIGINAL: AnaBanana

Jeg er en sucker for tråder, men ville ikke hun legge det her død nå? [8D]

(men hun setter nok pris på å høre at folk støtter henne da [;)] )

Ja så det igår... og enig på å legge den død.. Hadde bare sååååååååå lyst å si noe jeg ååå [8D][X(] 

Utakknemlige mødre vil jeg si. [:@]
Hadde jeg fått den gaven ville jeg reagert som noe slikt: Shrek 2: mamma og pappa kan se denne til hun hadde blitt stor nok. [:)] Bikini: da har jeg det til hun blir større. [:)] Sokker str 17/18: endelig noen andre som også kjøper feil str (hvor ofte har jeg ikke kommet hjem med feil str sokker) [:)]
Gaven er fin nok. [:)][:)]

Back
Topp