Banner du?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Huff ja, alt for mye! :-P Prøver å unngå det foran bonusbarna da, og foran mamma, faktisk :-P
For meg er kraftuttrykk som "faen", "helvete" osv banning. "Herregud" som mange mener er banning, ser ikke jeg på som banning.. Det er vanlig å bruke i dialekta mi. "Jaggu" går som en mellomting for meg, ikke kjempebanning, men ikke helt uskyldig heller :-P

Huff ja, alt for mye :( Må skjerpe meg altså.

Sier ofte "faan i hælvette" :(

Ja dessverre alt for mye. Sier nok faan mye mer enn noe annet ord:(
Guttungen "får" si fillern.

Født og oppvokst i Tromsø, så banning er en del av hverdagstalen, -dessverre..
Ble veldig flink til å ikke banne når jeg bodde sørpå, men det kom fort tilbake når jeg flytta hjem igjen!

Ja gjør nok det uten at jeg tenker over det. Dårlig ordforråd med en nordnorsk oppvekst skylder jeg på, men ble litt penere i språket da jeg flyttet sørover. "Alle" oppfattet meg som sinna og kvass, så ble tvunget til det;)

Nei det gjør jeg ikke, og ikke samboer heller.
Det sterkeste vi bruker er nok filler'n ;-)

Synes det er viktig at vi som vokse er gode rollemodeller for barna. Er ikke veldig sjarmerende når en toåring kommer i bhg og sier faan og dæven liksom :-P

Et spm til dere som banner, og andre forsåvidt:

Hadde dere likt om barnet kom hjem fra bhg og hadde lært banneord av enten andre barn eller de voksne som jobber i bhg???

Siden mange "skylder" på oppvekst og at banning er "normalt" der man bor og vokser opp liksom???

For jeg tenker at hvis banning er normalt for mange, så kan det jo være normalt språk for bhgansatte også, og kan man da "klandre" dem for å bruke normalt språk??

Hvis dere skjønner hva jeg mener ;-)

Ja dessverre. Skjønner ikke hvorfor jeg begynte med det, for gjorde det ikke når jeg var mindre. Men jeg prøver å ikke gjøre det foran guttungen selvom det hender det og. Er hvis jeg slår meg eller blir veldig irritert.

Nei det gjør jeg ikke, og ikke samboer heller.
Det sterkeste vi bruker er nok filler'n ;-)

Synes det er viktig at vi som vokse er gode rollemodeller for barna. Er ikke veldig sjarmerende når en toåring kommer i bhg og sier faan og dæven liksom :-P

Et spm til dere som banner, og andre forsåvidt:

Hadde dere likt om barnet kom hjem fra bhg og hadde lært banneord av enten andre barn eller de voksne som jobber i bhg???

Siden mange "skylder" på oppvekst og at banning er "normalt" der man bor og vokser opp liksom???

For jeg tenker at hvis banning er normalt for mange, så kan det jo være normalt språk for bhgansatte også, og kan man da "klandre" dem for å bruke normalt språk??

Hvis dere skjønner hva jeg mener ;-)

Jeg ville ikke likt d, men jeg skylder heller ikke på noe. Banningen min er en uting og jeg må seriøst skjerpe meg!

Banner ikke mye, bare hvis jeg slår tåa eller noe slikt. :p
Sier en del herregud, men det syns jeg ikke er banning. Vet mange er uenige, men det får de bare være. :p

Banner ikke så ofte, men kjenner det kommer lettere enn det burde hvis jeg stubber tåa eller er veldig irritert. Kommer stort sett på fransk, men er jo ikke stort bedre da ><

Ja banner når jeg er forbanna eller skader meg :p

Banner ikke så ofte, men kjenner det kommer lettere enn det burde hvis jeg stubber tåa eller er veldig irritert. Kommer stort sett på fransk, men er jo ikke stort bedre da ><

Hehe! Jeg skulle til å skrive at jeg ikke banner, men jeg har faktisk en håndfull franske gloser som passer veldig godt til tåspark og knust glass. De fleste fra lærebok-kapittelet om trafikk, hvis jeg husker rett.

Kjæresten min ble faktisk overrasket over å høre meg banne her om dagen, så gjør vist heldigvis ikke det så ofte ;) Ihvertfall ikke foran han, er vel verre når jeg er alene, blir sint og slår meg :P

Hehe! Jeg skulle til å skrive at jeg ikke banner, men jeg har faktisk en håndfull franske gloser som passer veldig godt til tåspark og knust glass. De fleste fra lærebok-kapittelet om trafikk, hvis jeg husker rett.
Hahahaha ^-^ så morsomt!
Ellers er bare å ta en taxi I Paris det, for å lære seg en hel del fine uttrykk ;)

Back
Topp